trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bigbandarrangement Sorry
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 02:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 maart 2010 20:26 

Nou nou, brood uit de mond stoot............Een paar amateurbigbands spelen een aantal keren een nummertje............. Laag bij de grond is nogal een stevige uitspraak lijkt me.
En strikt juridisch gesproken zul je vast gelijk hebben.
Ik kan niet anders zeggen dan dat je een keurige burger bent.
Overigens heb ik - als je goed hebt gelezen - geschreven dat ik er spijt van heb dat ik dit in de wereld heb gezet. We blijven het arrangement gewoon lekker voor onszelf spelen en zullen het verder niet met anderen delen.

Wie er giftig reageert laat ik graag aan het oordeel van objectieve derden over.

Jammer dat je twijfelt aan mijn goede bedoelingen zonder mij te kennen en met minimale informatie. Ook nogal een pittig oordeel. Tegelijkertijd zet je jezelf stevig neer als degene die het allemaal weet, het bij het rechte eind heeft en volledig onkreukbaar is. Wel erg rechtlijnig en zwart-wit. Je vergat vast nog te zeggen dat je ook alles altijd netjes aan de belastingdienst opgeeft, ook als je een keer een leuke schnabbel hebt. En dat je - als je fout hebt geparkeerd- dat zelf bij de parkeercontroleur gaat aangeven zodat de overheid geen inkomsten mis zal lopen.

Einde discussie wat mij betreft. Laten we het verder maar gewoon over muziek hebben.
En je wilt kennelijk graag gelijk hebben dus daar komt-ie dan: wat ik deed formeel mag niet en daar had ik van tevoren even beter over na moeten denken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 maart 2010 20:55 

Leen schreef:
Nou nou, brood uit de mond stoot............Een paar amateurbigbands spelen een aantal keren een nummertje............. Laag bij de grond is nogal een stevige uitspraak lijkt me.
En strikt juridisch gesproken zul je vast gelijk hebben.
Ik kan niet anders zeggen dan dat je een keurige burger bent.
Overigens heb ik - als je goed hebt gelezen - geschreven dat ik er spijt van heb dat ik dit in de wereld heb gezet. We blijven het arrangement gewoon lekker voor onszelf spelen en zullen het verder niet met anderen delen.

Wie er giftig reageert laat ik graag aan het oordeel van objectieve derden over.

Jammer dat je twijfelt aan mijn goede bedoelingen zonder mij te kennen en met minimale informatie. Ook nogal een pittig oordeel. Tegelijkertijd zet je jezelf stevig neer als degene die het allemaal weet, het bij het rechte eind heeft en volledig onkreukbaar is. Wel erg rechtlijnig en zwart-wit. Je vergat vast nog te zeggen dat je ook alles altijd netjes aan de belastingdienst opgeeft, ook als je een keer een leuke schnabbel hebt. En dat je - als je fout hebt geparkeerd- dat zelf bij de parkeercontroleur gaat aangeven zodat de overheid geen inkomsten mis zal lopen.

Einde discussie wat mij betreft. Laten we het verder maar gewoon over muziek hebben.
En je wilt kennelijk graag gelijk hebben dus daar komt-ie dan: wat ik deed formeel mag niet en daar had ik van tevoren even beter over na moeten denken.

:roll: :roll:

Dat je het allemaal niet wil zien, is prima. Maar bespaar me je cynisme, gevolgd door het eeuwige laffe: einde discussie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 maart 2010 21:20 

Je moet wel goed lezen Camel! Ik zeg WAT MIJ BETREFT einde discussie.Lijkt mij niets lafs aan.
Als jij en/of anderen de behoefte hebben er nog even lekker op door te gaan dan vind ik dat prima hoor!

Ik hoop dat je wel hebt gelezen dat je inhoudelijk gelijk hebt en dat ik er spijt van heb dat ik dit zo heb aangeboden. Daar ging het je toch om?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 maart 2010 21:52 

grappig dat het arrangement "sorry" heet . . . . :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 maart 2010 21:54 

Is de enige geniale reply in dit topic. 8)

Hulde voor Theo :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 maart 2010 10:46 

Als ik (en mijn mede arrangeur collega's) voor elk arrangement toestemming bij de componist moeten gaan vragen dan wordt er bijna niets meer gearrangeerd. Dat is namelijk praktisch haast onmogelijk. Je krijgt dan precies het tegenovergestelde effect van wat Marnix denkt te bereiken.

Dat betekent dan ook dat de componist geen geld krijgt als het stuk uitgevoerd wordt door een orkest. Dat levert de componist namelijk wel geld op van de Buma/Stemra.

Moraalridder uithangen is mooi, maar alles ligt niet zo zwart-wit als hij soms denkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 maart 2010 13:52 

De arrangeur voorziet de uitvoerder van een hulpmiddel (namelijk bladmuziek) om een muziekstuk tot uitvoering te brengen. Het is een grijs gebied: moet de arrangeur rechten afdragen, of alleen de uitvoerder? Ik ga voorlopig ook uit van het laatste.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 maart 2010 15:16 

Ik kan me bijv. niet indenken dat bigband arrangeurs toestemming hebben gevraagd aan de componisten van de standards die in het Real Book staan. Het zou een groot gemis zijn voor de muziekwereld als al deze bigband arrangementen nooit het levenslicht hadden gezien.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur