trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vergelijk Bach, van Laar en Calicchio
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 21:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2010 10:58 

joostv schreef:
erikveldkamp schreef:
De laatste keer dat ik met Hub daarover sprak vroeg hij me om daar nog niet teveel over te zeggen, dus dat doe ik dan ook niet. Ik ontkracht alleen maar geruchten die niet kloppen.

wat nog geen antwoord is op de vraag waarom hij dat liever niet heeft...

ok: op de man af dan:
Eric, wat is de reden dat Hub aan jou heeft gevraagd hier nog niet teveel over te zeggen.
vooral het "nog niet" ben ik erg benieuwd naar?
:)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2010 11:14 

Dat weet ik niet, je moet er ook niet teveel achter zoeken. Dat doe ik ook niet.

Zelfs al zou ik zeggen waar hij de ventielen laat maken, dan zegt het je nog niets aangezien ik er ook nog nooit van had gehoord. Het belangrijkste is dat Hub de ventielen krijgt zoals hij ze wil hebben en dat ie ze nu ook op tijd krijgt en niet altijd maanden op een levering moet wachten zoals bij Bauerfeind het geval was. Daardoor moest de klant ook regelmatig langer wachten op zijn/haar instrument. Daarbij zijn ze kwalitatief nog beter dan Bauerfeind ventielen wat een prettige bijkomstigheid is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2010 13:47 

Ruli schreef:
MarkGD schreef:
...Nou wil ik Hub niet vergelijken met Yamaha want dan komen die bekende appels en peren weer om de hoek kijken. ...

...waarom wil je ze niet vergelijken? Het lijkt mij dat Hub en Yamaha en de rest voor de beste ventielen gaan voor hun (proffesionele) trompetten.

Ik mag hopen van wel, maar ik vind dat er toch wel een behoorlijk verschil zit tussen handgebouwde trompetten en 'fabriekstrompetten'. Laten we het omdraaien, denk jij dan dat je Monette kan vergelijken met Yamaha... :wink:

erikveldkamp schreef:
Probeer de nieuwe instrumenten eens uit, dan weet je waar we over praten. Je zult zien dat je dan net zo positief bent over de nieuwe ontwikkeling als Leen en ik!

Hierin ga ik mee met het antwoord van Spok. Ik heb nog geen 2 maanden geleden een aantal modellen van Hub getest en ondanks dat het fijne trompetten waren, pasten ze niet echt bij mij. Ik voel er dan weinig voor om weer 200+ km te gaan reizen met de trein(student he.....) om alleen andere ventielen te gaan testen. Maar gelukkig is een vriend van mij van plan er een te kopen, dus dan krijg ik die kans alsnog....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2010 13:59 

Als je ze 2 maanden geleden getest hebt, dan heb je zeer waarschijnlijk ook al de nieuwe ventielen in je handen gehad.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2010 14:30 

MarkGD schreef:
Ruli schreef:
MarkGD schreef:
...Nou wil ik Hub niet vergelijken met Yamaha want dan komen die bekende appels en peren weer om de hoek kijken. ...

...waarom wil je ze niet vergelijken? Het lijkt mij dat Hub en Yamaha en de rest voor de beste ventielen gaan voor hun (proffesionele) trompetten.

Ik mag hopen van wel, maar ik vind dat er toch wel een behoorlijk verschil zit tussen handgebouwde trompetten en 'fabriekstrompetten'. Laten we het omdraaien, denk jij dan dat je Monette kan vergelijken met Yamaha... :wink:

erikveldkamp schreef:
Probeer de nieuwe instrumenten eens uit, dan weet je waar we over praten. Je zult zien dat je dan net zo positief bent over de nieuwe ontwikkeling als Leen en ik!

Hierin ga ik mee met het antwoord van Spok. Ik heb nog geen 2 maanden geleden een aantal modellen van Hub getest en ondanks dat het fijne trompetten waren, pasten ze niet echt bij mij. Ik voel er dan weinig voor om weer 200+ km te gaan reizen met de trein(student he.....) om alleen andere ventielen te gaan testen. Maar gelukkig is een vriend van mij van plan er een te kopen, dus dan krijg ik die kans alsnog....

Dan ga je volgende week zaterdag mee, ik ga toch ;) en ik ben erg benieuwd

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2010 14:49 

erikveldkamp schreef:
Tja, als je nou elke week een trompet wilt kopen dan zou 200+ km wel vervelend worden, maar hoe vaak koop je nu een trompet?

Ik reis per jaar zo'n 50.000 - 100.000 km dus voor mij is die 500 km heen en terug naar Hub een makkie... :wink:

Het verschil tussen jou en een amateur (niet allemaal natuurlijk) is dat die meer moeite hebben om een keuze te maken. Ik ken en herken niet altijd even goed de verschillen qua spelen als ik aan het vergelijken ben. Bij een Bach en volgens mij ook een Chalicchio kan je ze een week uitproberen. Ook anderen mede muziekanten kunnen dan je klank beoordelen. Daarnaast heb jij een andere tijdsindeling dan iemand met normale werktijden en gezinsverplichtingen.

Het neemt niet weg dat je gelijk hebt over de frequentie van het kopen van een instrument, maar als er dan toch de mogelijkheid geboden wordt dichter bij huis de trompetten te kunnen bespelen is dat toch alleen maar een voordeel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2010 14:59 

Als je een instrument van Hub na een maand echt niet bevalt dan zorgt Hub wel voor een oplossing. Of je gaat op zoek naar een ander model, of hij past hem zo aan dat ie wel bevalt.

Dat is dus meer garantie dan die week op zicht in een gewone winkel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2010 16:07 

erikveldkamp schreef:
Als je een instrument van Hub na een maand echt niet bevalt dan zorgt Hub wel voor een oplossing. Of je gaat op zoek naar een ander model, of hij past hem zo aan dat ie wel bevalt.

Dat is dus meer garantie dan die week op zicht in een gewone winkel.

Top! goed geregeld.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur