NJFO-Thomas schreef:
Aan de andere kant, ik ben zo iemand die dan ingehuurd wordt en ik vind het ook allemaal geweldig

Heb de DVD van vorige keer met Derrivations van Pütz ongeveer 200 keer bekeken na afloop, een soort van ultieme ervaring in een fanfareorkest.
We kunnen hem binnekort nog eens bekijken (jij voor de 201e keer) met een potje bier erbij... ik hoor het nog
Ben overigens vandaag even wezen luisteren naar de fanfares. (Weet nu nog niet de uitslag) maar vond Achel toch zonder veel twijfel eigenlijk de beste. Toch een fanfareprogramma spelen zonder show elementen, 'exotische' instrumenten en zangkoren erbij lijkt verleden tijd. Kan het opzich wel begrijpen. In de zin van vernieuwing... maar toch..
Eric Vloeimans speelde bv. prachtig, alleen ik denk dan; ''jammer dat er een fanfare meespeelt.'' Niets ten nadele van het GFO, die ik erg goed vond spelen, maar van mij mogen de bigband imitaties bespaart blijven. Wil hiermee niemand tegen de schenen schoppen. Maar als ik bij een bigband inval en er wordt ineens een brassband klassieker als English Heritage op het programma gezet gaan toch ook al mijn nekharen omhoog staan??
Ik houdt van zowel lichte als klassieke muziek. Om te spelen en om te luisteren. Maar niet door elkaar, zodat het allemaal ''net-niet'' is.
Toch wil ik nogeens benadrukken dat dit mijn eigen mening is, waarmee ik niet de orkesten van vandaag wil benadelen, die uitstekend gespeeld hebben.