trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Olds recording bes trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 00:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: tikkie terug!
BerichtGeplaatst: 28 jan 2009 20:17 

Zult [PL] schreef:
Theo van Kampen schreef:
Even on-topic maar weer.

Ik heb ook 's het genoegen gehad om op een Olds Recording te mogen spelen. En niet alleen op een Recording, Ook een Ambassador , een Olds Opera en een eh, hoe heet ie ook weer.... Een toeter die naar een Amerikaanse Jazz grootheid is vernoemd.
Het was een niet onverdeeld succes. Ik weet niet wat 't is maar ik heb niks met Olds instrumenten. Ik vind 't stugge apparaten die welliswaar mooi klinken maar voor de rest wat mij betreft onbespeelbaar zijn.
Dat geld overigens niet voor de eigenaren van deze toeters. Die kunnen er dingen op waar ik heel vaak van droom.........

Dit klopt. Zoals ik al zei zijn het geen beste instrumenten. De hoogte is te schammel en over het algemeen is de constructie niet echt best. Ik kan me wel voorstellen dat Camel in zijn situatie er enthousiast over is. Echter, ben je wat verder op het pad dan zul je zien dat er genoeg betere alternatieven zijn.

laat ik even de vrijheid nemen te reageren voordat Camel dit doet.
In hoeverre ben je bekend met Camels situatie? heb je hem ooit horen spelen?
weet je van wie hij les had? ken je behalve zijn nickname iets van hem?

ten tweede lijkt me uit het forum inmiddel blijken dat Cameltje toch iets verder ontwikkeld is op de trompet dan uw eigen beschijden verschijning. mijnsinziens is de ervaring die Camel heeft op de trompet dus ook wat groter.

Laten we verder in het midden houden wat wel en niet goeie instrumenten zijn,
iedereen heeft z'n eigen voor en afkeuren. al lijken we die over chinese instrumenten wel verdacht vaak te delen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jan 2009 10:01 

Yamahaddatdangezegd schreef:
Ik denk dat je de Olds Mendez bedoelt, vernoemd naar Rafael Mendez.

Nee, die bedoel ik niet, 't Was een Clark Terry. http://rouses.net/trumpet/cterry.htm

Overigens ben ik het niet met geheel met dhr Zult eens. De constructie van de instrumenten vind ik juist wèl goed (zo kan je met een Ambassador ongestraft de haringen de grond in rammen als je met kamperen de hamer vergeten bent) en ook het verzette middenste ventiel op de recording vind ik een eigenzinnig idee dat ook echt werkt.
Ik vind wel meer vintage instrumenten heel lastig om op te spelen; 't is niet voor niets dat de Connstellation, de beide Selmers en de King Super 20 reeds verkocht zijn. -Nu de Holton Al Hirt nog, wie maakt me los?-
Dus wat dat betreft zou ik kunnen concluderen dat al die merken vroeger ook alleen maar middelmatige instrumenten hebben gemaakt terwijl dat toch echt niet hard te maken is vanuit deze subjectieve testprocedure.
Zoals ik al eerder heb opgemerkt in dit forum is het maar net of jij op instrument X uit de voeten kan want anders zou iedereen wel op een Yamaha Z spelen....
Eigenlijk de enige ouwe toeter waar ik wel op weg kon was m'n Courtois Delmotte, maar die was uit 1972 dus dat telt eigenlijk niet.

Dan nog even dit: Ik vind het totaal onnodig om dhr Zult zo bedillerig manier op z'n plek te zetten. Als we hier op dit forum alle woorden op een goudschaaltje zouden wegen kan 98% van de reacties zo de prullebak in.
Wees blij dat er af en toe nieuw bloed binnen stroomt want anders wordt 't hier wel heel incestieus.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jan 2009 11:44 

Zult [PL] schreef:
Theo van Kampen schreef:
Even on-topic maar weer.

Ik heb ook 's het genoegen gehad om op een Olds Recording te mogen spelen. En niet alleen op een Recording, Ook een Ambassador , een Olds Opera en een eh, hoe heet ie ook weer.... Een toeter die naar een Amerikaanse Jazz grootheid is vernoemd.
Het was een niet onverdeeld succes. Ik weet niet wat 't is maar ik heb niks met Olds instrumenten. Ik vind 't stugge apparaten die welliswaar mooi klinken maar voor de rest wat mij betreft onbespeelbaar zijn.
Dat geld overigens niet voor de eigenaren van deze toeters. Die kunnen er dingen op waar ik heel vaak van droom.........

Dit klopt. Zoals ik al zei zijn het geen beste instrumenten. De hoogte is te schammel en over het algemeen is de constructie niet echt best. Ik kan me wel voorstellen dat Camel in zijn situatie er enthousiast over is. Echter, ben je wat verder op het pad dan zul je zien dat er genoeg betere alternatieven zijn.

Hahahahaha hoor je camel... :lol: 8)

Er zijn inderdaad zat betere alternatieven....een Chinese trompet bijvoobeeld...zit je altijd goed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2009 15:59 

Deze man geeft me zoveel schoten voor open doel, met mijn sarcasme en mijn cynisme, dat ik er helemaal warm van word...

Laat ik desalniettemin slim zijn, mijn muil houden, en heerlijk op mijn Olds spelen.

Zoals ze zeggen: the greater the miracle, the smaller the audience.... Blijkbaar is het een mirakel dat ik de beste olds ter wereld in mijn poten heb, en dat dit beste instrument schijnbaar op veel weerstand stuit bij m.i. nogal stupide personen die denken dat ze alles van iemand weten.

Oh well, liet ik me toch even gaan.

Discussieer lekker verder.

Meneer Zult, mag ik voorstellen dat u een masterclass geeft, voor ons allemaal? U weet het zo goed....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2009 16:20 

zo zien we maar weer dat iedereen een mening heeft... 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2009 16:23 

Xeno schreef:
zo zien we maar weer dat iedereen een mening heeft... 8)

Mening geven kan, en mag. Maar gebaseerd op feiten. En deze meneer Zult heeft te weinig kennis, en onder gegeven omstandigheden een grotere bek dan ik ooit zou durven.

Lef heeft hij wel.... 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2009 16:32 

eindelijk je gelijke op het forum:P hahaha geintje...
:twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2009 16:35 

Xeno schreef:
eindelijk je gelijke op het forum:P hahaha geintje...
:twisted:

:lol: :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur