Yamahaddatdangezegd schreef:
Ik denk dat je de Olds Mendez bedoelt, vernoemd naar Rafael Mendez.
Nee, die bedoel ik niet, 't Was een Clark Terry.
http://rouses.net/trumpet/cterry.htm
Overigens ben ik het niet met geheel met dhr Zult eens. De constructie van de instrumenten vind ik juist wèl goed (zo kan je met een Ambassador ongestraft de haringen de grond in rammen als je met kamperen de hamer vergeten bent) en ook het verzette middenste ventiel op de recording vind ik een eigenzinnig idee dat ook echt werkt.
Ik vind wel meer vintage instrumenten heel lastig om op te spelen; 't is niet voor niets dat de Connstellation, de beide Selmers en de King Super 20 reeds verkocht zijn. -Nu de Holton Al Hirt nog, wie maakt me los?-
Dus wat dat betreft zou ik kunnen concluderen dat al die merken vroeger ook alleen maar middelmatige instrumenten hebben gemaakt terwijl dat toch echt niet hard te maken is vanuit deze subjectieve testprocedure.
Zoals ik al eerder heb opgemerkt in dit forum is het maar net of
jij op instrument X uit de voeten kan want anders zou iedereen wel op een Yamaha Z spelen....
Eigenlijk de enige ouwe toeter waar ik wel op weg kon was m'n Courtois Delmotte, maar die was uit 1972 dus dat telt eigenlijk niet.
Dan nog even dit: Ik vind het totaal onnodig om dhr Zult zo bedillerig manier op z'n plek te zetten. Als we hier op dit forum alle woorden op een goudschaaltje zouden wegen kan 98% van de reacties zo de prullebak in.
Wees blij dat er af en toe nieuw bloed binnen stroomt want anders wordt 't hier wel heel incestieus.