trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Feniks
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 22 apr 2026 07:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 291 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 37  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2008 01:38 

camel schreef:
Als iedereen zo zou redeneren, dan had Bach misschien wel nooit bestaan, dan had Hub van Laar zijn toeters ook niet kunnen ontwikkelen.

Die snap ik niet. Je wilt 'm vast even uitleggen.
(Wie is Camel nu eigenlijk? Ik heb ergens gelezen dat de twee personen die verantwoordelijk waren voor de slechte grap genaamd Camel besloten hadden niet meer onder deze naam te posten wegens veroorzaakte schade...)
Natuurlijk meende ik bovenstaande niet zo als ik het zo boud stelde: ik zal zeker de Feniksen een keer gaan proberen (al ben ik nogmaals absoluut niet op zoek naar een andere trompet), maar ik hoop dat Hans mijn standpunt serieus neemt en de trompet ook zonder verdere accessoires aanbiedt. Ik heb bij Hub ook tot twee keer toe alleen maar een instrument gekocht, zonder toebehoren, en zo hoort het ook! Alle bijgeleverde zaken als mondstukken en tassen klinkt leuk maar is alleen maar vervelend voor de serieuze klant.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2008 07:33 

Yamahaddatdangezegd schreef:
camel schreef:
Als iedereen zo zou redeneren, dan had Bach misschien wel nooit bestaan, dan had Hub van Laar zijn toeters ook niet kunnen ontwikkelen.

Die snap ik niet. Je wilt 'm vast even uitleggen.

Natuurlijk meende ik bovenstaande niet zo als ik het zo boud stelde: ik zal zeker de Feniksen een keer gaan proberen

Je beantwoord hier precies je vraag aan mij :wink:

Het gaat me erom dat een nieuw initiatief hier nogal woest de grond word ingestampt, zonder de instrumenten te kennen. Als andere toeters op die manier benaderd waren, hadden ze niet bestaan.

Enneh.... Schade?? Kom op zeg. Hou het allemaal wel een beetje luchtig heh. :wink:

Profiel  

Berichttitel: Re: check!
BerichtGeplaatst: 16 dec 2008 08:41 

erikveldkamp schreef:
Je zult best winkels hebben waar je een Schilke voor 2500,- verzilverd kunnen kopen. Als je wat beter rondkijkt koop je hem voor 2000,- Bij Stafhorst krijg je daar een koffer bij.

http://www.staffhorst.nl/webwinkel/N_fr ... _35-1.html

Dan heb je wel een schilke die al 20 jaar achter een glazen plaat ligt te wachten totdat iemand het uit zijn lijden komt verlossen....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2008 08:56 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 18:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2008 13:58 

Yamahaddatdangezegd schreef:
Alle bijgeleverde zaken als mondstukken en tassen klinkt leuk maar is alleen maar vervelend voor de serieuze klant.

Ik snap je wel maar je argumentatie is te kort door de bocht.
In de praktijk blijkt namelijk dat 9 van de 10 klanten een koffer of tas bij een instrument wil, ook de profs. En dan is een chique leren triple bag een stuk praktischer dan een houten doodskist, toch? En natuurlijk ben je niet verplicht om die erbij te nemen, maar ik moet toch ergens vanuit gaan. Ga bv maar eens een Audi of VW kopen. Tegen de tijd dat je de winkel uitrijdt ben je 2 x die auto kwijt aan de extra's. Ik doe het andersom, een compleet pakket is de standaard, en je kan eraf halen wat je wil.

De keuzemogelijkheden voor de instrumenten zijn inderdaad beperkt. De Aeolus is alleen in 24K leverbaar omdat dit nu eenmaal het beste klinkt voor dit instrument. Zilver beïnvloedt de klank te veel, en voor dit model niet ten goede. Dat is allemaal al getest. En aangezien mijn naam erop staat, sta ik het niet toe om een mindere versie te verkopen, simpel.
Van de Hades weet ik nog niet wat de finish gaat worden, daarom komen er in januari 3 verschillende. Dan wordt bekeken welke het beste klinkt en speelt. Als blijkt dat de meningen verdeeld blijven, wordt de keuze voor een finish wel aangeboden. Als er 1 bovenuit steekt niet. En zo vreemd is dat niet hoor, bij Schilke werd en wordt je buiten de deur gezet als je om een gelakte of ongelakte vraagt :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2008 14:01 

Hans, ik mis nog steeds de achtergrondinfo over de trompetten, kun je iets meer vertellen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2008 15:08 

Was ik ff vergeten :oops:

De trompetten zijn beiden ML boring (.460). De Aeolus heeft een grote goldbrass beker, de Hades een veel kleinere yellowbrass beker. De Aeolus klinkt warm en donker, zeker met de D-vormige stembuis, met de ronde stembuis is ie wat meer allround. Ze worden er beide bijgeleverd, om de inzetbaarheid zo breed mogelijk te maken. De Hades heeft alleen een ronde stembuis, een hoekige geeft teveel weerstand en knijpt het geluid wat af. De verdikkingen die je op de stembuis ziet op de foto is een soort onzichtbare brace. Het heeft dezelfde voordelen als een steun in de stembuis, alleen dan zonder de nadelen. Het instrument wordt dus niet minder flexibel :D

De opzet van de Hades was een Calicchio creëen die nog vetter klinkt, met goede ventielen (!) en een verbeterde intonatie boven de C3 want dat is niet het sterkste punt van de 1S/2. Wel de sterke punten van de 1S behouden, namelijk de geweldige projectie, het ordinaire gerafelde randje in de klank in het hoge register en het gebruik icm microfoon. Het is ook zeker niet zo dat ie over het hele bereik hetzelfde klinkt. Dat was ook nooit de bedoeling, in tegenstelling tot wat veel fabrikanten nastreven. Met de Hades heb je onder de lage C niks te zoeken, in de balk klinkt ie vol en boven de balk gaat ie open, zonder overigens dunner te worden zoals de Kanstul 1600. De klank is geen piramide, hij verandert wel van kleur. Net als de lak van sommige Alfa's, die zien er in de zon anders uit dan in de schaduw :wink:

De Aeolus is meer bedoeld voor liefhebbers van een dikke trompet. Dus in de richting van een Martin Committee, maar dan zonder de stemmingsproblemen die ze nog weleens willen hebben. Hij is ook wel te vergelijken met een Galileo Solo, voor degenen die daar wel eens op gespeeld hebben. Niet helemaal natuurlijk, de Aeolus heeft een heel eigen karakter maar dan weet je in welke hoek je hem moet plaatsen.

Voor beide instrumenten geldt dat ze zeker niet voor iedereen zijn, maar dat geldt voor alle instrumenten. Ik vond alleen dat deze modellen nog ontbraken in het al overgrote assortiment op de markt.

Voor degenen die dit alleen maar reclame vinden, het is alleen wat meer achtergrond informatie over de instrumenten op verzoek van het forum zelf. Ik heb nog niemand overgehaald om er een aan te schaffen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2008 15:32 

Hans schreef:

De Aeolus is meer bedoeld voor liefhebbers van een dikke trompet. Dus in de richting van een Martin Committee, maar dan zonder de stemmingsproblemen die ze nog weleens willen hebben. Hij is ook wel te vergelijken met een Galileo Solo, voor degenen die daar wel eens op gespeeld hebben. Niet helemaal natuurlijk, de Aeolus heeft een heel eigen karakter maar dan weet je in welke hoek je hem moet plaatsen.

Interessant....bedoel je de oude committees (dat neem ik tenminste aan als je het over de stemmingsproblemen hebt?) En hoe heb je dit benaderd dan, ik bedoel, heb je een committee gepakt en bestudeerd, de sound, het materiaal? Heb je een bouwer benaderd?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 291 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 37  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur