trompet.nl > forum > Toon onderwerp - verzilveren
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 11:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 2008 21:06 

even voor de goede orde .. er heeft mij niemand iets aangesmeerd bij Adams !

Had daar ook geinformeerd naar het modificeren van een trompet en vroeg of ik op een gemodificeerde kon spelen. Zo kwam het dus dat ik weer eens op een 43 model gespeeld had ...

Ik wilde eigenlijk 3 maanden terug een 43 model kopen, maar vanwegen het kleine aanbod aan gebruikte heb ik op dat moment toch voor en 37 gekozen.

Toen de kosten redelijk hoog uitvielen (de investering in dit instument). Heb ik zelf gekeken naar een ander instrument. Daarbij ben ik uitgekomen op de LR18043 Sterling versie. De verkoper gaf mij zelfs eerlijk aan dat het prijsverschil van ruim 600,00 voor deze versie misschien wat te veel was voor het niveau waarop ik speel op dit moment. Hij adviseerde me zelfs om voor een standaard 43 model te gaan, maar ik hou nou eenmaal van aparte dingen.

Ik ben tot heden erg tevreden over de service van Adams (en een applausje voor verkoper Hans, die man heeft me keurig geholpen).

Wat ik zeker top vind is dat je daar zoveel kan spelen op alle instrumenten wat je wilt en dat je niet gedwongen wordt om iets te kopen. Waar ik zelf natuurlijk ook een bloedhekel aan heb (heb zelf ook een winkel) is dat mensen bij jou alle informatie komen halen, het product uitproberen en dan alsnog op internet voor een paar tientjes minder gaan kopen.
Mij is die service zeker zoveel waard dan die paar euro die ik elders kan besparen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 2008 21:17 

Dat is toch een tevreden klant...

Zou adams dan zo slecht zijn?

Sommige mensen hier happen ernaar alsof het de antichrist zelf is....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 2008 21:33 

Geheel off topic: Met Adams ben ik (ook) zeer tevreden. Heb er eens een Bach gekocht voor weinig geld. Daarna ben ik er nog meerdere malen geweest om iets uit te proberen. Volgens mij ook de enige winkel waar je een instrument mee naar huis krijg om op de repetitie uit te proberen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 2008 22:04 

Als je op dezelfde dag naar Adams gaat en daarna naar Hub van Laar is er toch een groot verschil van hoe je behandeld wordt.
Jullie mogen raden bij wie ik met het beste gevoel wegging :)

JK 1.5 C
Bugel Thomann
DennisWick 2bfl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 2008 22:08 

Ik ken nog wel een paar winkels die dat ook wel zouden doen. Je hebt volgens mij altijd wel het recht om het instrument na een week weer (onbeschadigd) terug te brengen. Als de winkel die service niet geeft zou ik er ook niets kopen.

Bij Hub kun je zelfs na 2 maand nog wel weer aankloppen mocht je niet tevreden zijn.

Ik heb overigens ook geen slechte aankoopervaringen met Adams, mijn eerste aankoop daar was ook een gemodificeerde Bach Sterling ML43. Dat was een hele fijne toeter waar ik jarenlang met veel plezier op gespeeld heb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 2008 23:18 

trumpetvos schreef:
Als je op dezelfde dag naar Adams gaat en daarna naar Hub van Laar is er toch een groot verschil van hoe je behandeld wordt.

Geen idee, ik vind ze beide erg geschikt. Maar waarschijnlijk helpt Hub je meer zoeken (geeft je persoonlijk advies) en verwacht jij dat ook. Als ik bij Adams kom vraag ik de trompetten die ik graag wil testen en een testruimte en verder verwacht ik niets. Ze hoeven zelfs niet eens aardig te zijn, hoeven geen koffie of bier te brengen, als ik maar lekker (en eventueel thuis) kan testen :twisted:

Voor mijn gevoel is Hub meer met de klant bezig maar dat kan hij ook doen omdat hij een bouwer is en dus veel meer inhoudelijke kennis heeft dan een verkoper. Die verkoper zal minder op de hoogte zijn wat een de verschillen zijn als jij een Yamaha 8310 of een Schilke B5 zou bespelen. Tevens kan Hub je beter helpen zoeken omdat zijn assortiment kleiner is en alleen maar hoge kwaliteit toeters maakt. Verder kan hij alleen nog wat expirimenteren met braces. Andere stempompen en zwaarde ventieldoppen hebben ze voor een Bach tegenwoordig ook in elke muziekwinkel (In elk geval wel bij Adams) dus daarvoor ben je niet alleen van Hub afhankelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 2008 23:33 

trumpetvos schreef:

Hahah, dat kwam ook voornamelijk doordat ze bij Adams bijna verwachten dat als je er binnen loopt je er met een trompet weer weggaat

en vooral niet zeggen dat je daarna ook nog naar van Laar gaat 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 nov 2008 00:00 

Jaws schreef:
Verder kan hij alleen nog wat expirimenteren met braces. Andere stempompen en zwaarde ventieldoppen hebben ze voor een Bach tegenwoordig ook in elke muziekwinkel (In elk geval wel bij Adams) dus daarvoor ben je niet alleen van Hub afhankelijk.

Hub kan gelukkig wel wat meer aanpassingen doen die niet zichtbaar zijn maar wel een duidelijke invloed hebben op de klank en het speelgevoel. Die zaken kun je niet kopen in een winkel maar heeft meer met "finetuning" te maken. Daar kan een gewone verkoper je niet mee helpen. De meeste horen het geen eens of de toeter wel bij jou past of niet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur