trumpetvos schreef:
Als je op dezelfde dag naar Adams gaat en daarna naar Hub van Laar is er toch een groot verschil van hoe je behandeld wordt.
Jullie mogen raden bij wie ik met het beste gevoel wegging

Geen idee, ik vind ze beide erg geschikt. Maar waarschijnlijk helpt Hub je meer zoeken (geeft je persoonlijk advies) en verwacht jij dat ook. Als ik bij Adams kom vraag ik de trompetten die ik graag wil testen en een testruimte en verder verwacht ik niets. Ze hoeven zelfs niet eens aardig te zijn, hoeven geen koffie of bier te brengen, als ik maar lekker (en eventueel thuis) kan testen
Voor mijn gevoel is Hub meer met de klant bezig maar dat kan hij ook doen omdat hij een bouwer is en dus veel meer inhoudelijke kennis heeft dan een verkoper. Die verkoper zal minder op de hoogte zijn wat een de verschillen zijn als jij een Yamaha 8310 of een Schilke B5 zou bespelen. Tevens kan Hub je beter helpen zoeken omdat zijn assortiment kleiner is en alleen maar hoge kwaliteit toeters maakt. Verder kan hij alleen nog wat expirimenteren met braces. Andere stempompen en zwaarde ventieldoppen hebben ze voor een Bach tegenwoordig ook in elke muziekwinkel (In elk geval wel bij Adams) dus daarvoor ben je niet alleen van Hub afhankelijk.