trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Van Laar piccolo is uit...
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 11:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 sep 2008 08:57 

erikveldkamp schreef:
Er zijn al lang meerdere alternatieven voor de Schilke op de markt. Ik heb ze niet allemaal gespeeld maar zoals ik al op mijn website schreef voelt deze piccolo wat groter aan dan de meeste concurrenten. Daardoor speelt ie veel opener en makkelijker in de hoogte.

Ik ben er in ieder geval meer dan tevreden mee, maar dat zal jullie niet verbazen... :wink:

nou, ik weet niet heel veel van piccolo's af, maar ik dacht dat van de grote merken Schilke nog wel steeds de benchmark was met b.v. de kanstul en yamaha als goede concurrenten.

Ik vind hem in ieder geval waanzinnig mooi, ook dat trigger systeem zoals hier afgebeeld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 sep 2008 09:16 

richaar-cdl schreef:
nou, ik weet niet heel veel van piccolo's af, maar ik dacht dat van de grote merken Schilke nog wel steeds de benchmark was met b.v. de kanstul en yamaha als goede concurrenten.

De Schilke is ook nog 1 van de meest verkochte piccolo's. Maar als ik de reacties zo lees op het internet doen de Yamaha, Bach en Stomvi piccolo's er niet voor onder. Daarnaast heb je bijv. ook nog de Thein en de Blackburn piccolo die ook fantastisch moeten zijn maar wel erg prijzig zijn.

Hub's piccolo is wat dat betreft hetzelfde als bij zijn andere instrumenten: je kunt hem verkrijgen zoals je wilt en hij is goedkoper dan de meeste concurrenten. Of ie in jouw smaak valt is natuurlijk een tweede, maar je kunt altijd een poging doen om dat uit te vinden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 sep 2008 09:59 

als ik zoiets moois zie denk ik vaak van: hebben hebben hebben!

Maar ik blijf me altijd afvragen in hoeverre een piccolo geschikt is voor de amateur muzikant. Het is niet een instrument dat je even erbij doet, laat staan dat je goed kan switchen tussen bijvoorbeeld bes trompet, bugel en piccolo.

toch even een legendarisch stukje piccolo trompet:

http://www.youtube.com/watch?v=mQyBRS8Nby8

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 sep 2008 10:52 

Ik heb ook geen piccolo nodig voor mijn directe werk, maar ik hoop er in de nabije toekomst wel gebruik van te kunnen maken als ik de piccolo wat beter onder knie heb. Het komt altijd weer van pas, en als je het in je pakket hebt kun je er ook gebruik van maken. Maar voorlopig ben ik dus nog een enthousiaste amateur piccolo trompettist... :lol:

Of een piccolo geschikt is voor een amateur muzikant ligt voornamelijk aan jezelf. Je speelt ook voor je hobby op een gewone trompet of bugel, dus kun je ook voor je hobby op een piccolo of Eb-trompet spelen als je dat leuk vindt. In de fanfare/harmonie zul je niet gauw een stuk voor piccolo tegenkomen, maar misschien zijn bepaalde passages wel leuk om op een piccolo te spelen.

Ik zou het natuurlijk niet aanraden als je de normale trompet nog niet echt onder de knie hebt. Het is denk ik wel een instrument voor gevorderden omdat je al wel moet beschikken over een groot bereik. Je krijgt geen groter bereik door zo'n piccolo trompet. Daarbij is piccolo spelen is nogal vermoeiend, dus een sterk embouchure is wel handig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 sep 2008 12:31 

Wat vraagt ie voor een piccolo?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 sep 2008 13:04 

Ik weet niet of Hub alle prijzen al definitief heeft vaststaan. Dan moet je hem even mailen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 sep 2008 13:07 

erik, ik dacht dat jij hem cadeau zou krijgen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 sep 2008 13:11 

Je krijgt niets voor niets in het leven. Ik heb dus net 1 minuut geleden de rekening betaald... :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur