L J schreef:
Discussiëren is het hart van een goed forum. Aangezien het echter een openbaar forum is, moet vermeden worden argumenten te gebruiken in de trant van "mijn subjectieve mening is de ware, want: ik speel langer/heb conservatorium gedaan/speel op merk X/kan hoger spelen o.i.d. Ik denk dat dergelijke non-argumenten velen (m.n. enthousiaste amateur trompettisten, de wat jongere generatie misschien) afschrikt. Ik denk dat juist in deze laatste categorie nog veel forum bezoekers te winnen valt.
Ik zit nu ruim een jaar op trompet.nl en het is het eerste en enige forum waaraan ik deelneem. Voor mij hoeft het niet vernieuwd te worden, hooguit iets gebruiksvriendelijker.
Het gaat uiteindelijk om de bijdragen.
Natuurlijk moet iedereen die iets wil weten of te zeggen heeft over trompet spelen zijn/haar zegje kunnen doen, maar ik ben niet met je eens dat argumenten gestoeld op
(jarenlange) ervaring vermeden zouden moeten worden (natuurlijk wél als het gaat om hoog spelen... dát zegt niets over kunde, laat staan muzikaliteit).
Dit gegeven levert juist interessante discussies op. Ik vind wel dat sommige forumleden
snel op hun teentjes getrapt zijn als zij weerwoord krijgen, en dat vind ik jammer.
Als je een stelling hebt moet je ook in staat zijn deze te verdedigen en/of eventueel toe te lichten, als je dát niet wilt of kunt zou je m.i. niet moeten reageren maar het alleen maar lezen. Als je de bal kaatst moet je hem ook terug kunnen verwachten, maar daarbij hoeft er niet op de man gespeeld te worden toch? Het mag best scherp maar wél met respect.
En dan die gebruikersnamen, toen ik voor het eerst op het forum kwam zag ik dat veel mensen onder een andere naam schrijven, ik heb mij daaraan aangepast, maar niet omdat ik anoniem zou willen blijven. Sinds enkele jaren word ik door een aantal collega's
liefkozend "De Ronde Van Capelle" genoemd i.v.m. mijn Bourgondische gestalte en mijn woonplaats (overigens bedacht door collega Loet van der Lee), maar ik heb er geen
enkel probleem mee om kenbaar te maken dat mijn naam Marcel Reys is, 46 jaar,
free-lancetrompettist, afgestudeerd aan het Haags Conservatorium bij Ack van Rooijen en bijvak klassiek bij Beatrijs Korevaar, vast lid van o.a. The Auratones, vaste invaller bij o.a. De Concertgebouw Jazzorchestra, New Cool Collective Big Band, Holland Big Band,
Glenn Miller Orchestra, The Beau Hunks, Amina Figarova 5 en 7 en verschillende andere formaties.