trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Pimp my trompet.nl
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 09:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Vind je dat er weleens iets vernieuwends mag gebeuren met deze site?
ja 68%  68%  [ 23 ]
nee 32%  32%  [ 11 ]
Totaal aantal stemmen : 34
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2008 11:49 

L J schreef:
Discussiëren is het hart van een goed forum. Aangezien het echter een openbaar forum is, moet vermeden worden argumenten te gebruiken in de trant van "mijn subjectieve mening is de ware, want: ik speel langer/heb conservatorium gedaan/speel op merk X/kan hoger spelen o.i.d. Ik denk dat dergelijke non-argumenten velen (m.n. enthousiaste amateur trompettisten, de wat jongere generatie misschien) afschrikt. Ik denk dat juist in deze laatste categorie nog veel forum bezoekers te winnen valt.

Ik zit nu ruim een jaar op trompet.nl en het is het eerste en enige forum waaraan ik deelneem. Voor mij hoeft het niet vernieuwd te worden, hooguit iets gebruiksvriendelijker.
Het gaat uiteindelijk om de bijdragen.
Natuurlijk moet iedereen die iets wil weten of te zeggen heeft over trompet spelen zijn/haar zegje kunnen doen, maar ik ben niet met je eens dat argumenten gestoeld op
(jarenlange) ervaring vermeden zouden moeten worden (natuurlijk wél als het gaat om hoog spelen... dát zegt niets over kunde, laat staan muzikaliteit).
Dit gegeven levert juist interessante discussies op. Ik vind wel dat sommige forumleden
snel op hun teentjes getrapt zijn als zij weerwoord krijgen, en dat vind ik jammer.
Als je een stelling hebt moet je ook in staat zijn deze te verdedigen en/of eventueel toe te lichten, als je dát niet wilt of kunt zou je m.i. niet moeten reageren maar het alleen maar lezen. Als je de bal kaatst moet je hem ook terug kunnen verwachten, maar daarbij hoeft er niet op de man gespeeld te worden toch? Het mag best scherp maar wél met respect.
En dan die gebruikersnamen, toen ik voor het eerst op het forum kwam zag ik dat veel mensen onder een andere naam schrijven, ik heb mij daaraan aangepast, maar niet omdat ik anoniem zou willen blijven. Sinds enkele jaren word ik door een aantal collega's
liefkozend "De Ronde Van Capelle" genoemd i.v.m. mijn Bourgondische gestalte en mijn woonplaats (overigens bedacht door collega Loet van der Lee), maar ik heb er geen
enkel probleem mee om kenbaar te maken dat mijn naam Marcel Reys is, 46 jaar,
free-lancetrompettist, afgestudeerd aan het Haags Conservatorium bij Ack van Rooijen en bijvak klassiek bij Beatrijs Korevaar, vast lid van o.a. The Auratones, vaste invaller bij o.a. De Concertgebouw Jazzorchestra, New Cool Collective Big Band, Holland Big Band,
Glenn Miller Orchestra, The Beau Hunks, Amina Figarova 5 en 7 en verschillende andere formaties.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2008 12:58 

De Ronde Van schreef:
maar ik heb er geen
enkel probleem mee om kenbaar te maken dat mijn naam Marcel Reys is, 46 jaar,
free-lancetrompettist, afgestudeerd aan het Haags Conservatorium bij Ack van Rooijen en bijvak klassiek bij Beatrijs Korevaar, vast lid van o.a. The Auratones, vaste invaller bij o.a. De Concertgebouw Jazzorchestra, New Cool Collective Big Band, Holland Big Band,
Glenn Miller Orchestra, The Beau Hunks, Amina Figarova 5 en 7 en verschillende andere formaties.

Nee, daar zou ik ook geen moeite mee hebben! :wink: :lol:

Ik vind het ook prima als mensen een soort nickname gebruiken, over het algemeen zijn de echte namen van de "belangrijke" gebruikers wel bekend, dacht ik!

Ik heb er wel moeite mee als mensen alleen maar komen bedelen of de boel verzieken onder een schuilnaam.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jun 2008 11:47 
Administrator

Trompet.nl heeft regelmatig de vraag gesteld aan leden binnen het forum a) op welke manieren we de site konden verbeteren, en b) wie er bereid zou zijn om eventueel werkzaam heden op zich te nemen voor Trompet.nl.

We hebben een reactie in het verleden gekregen om moderators aan te stellen, om zo meer 'grip' te krijgen op de hete discussies die toen ontstonden. Dit hebben we direct in werking gezet. Ook hebben we in het verleden mensen gevonden die bereid zouden zijn nieuws artikelen aan te leveren voor Trompet.nl, zodat deze geplaatst konden worden. Uiteindelijk hebben we twee artikelen ontvangen, daarna niets meer. :(

Een grote site bijhouden gebeurt niet door één persoon. Trompet.nl zou voor trompettisten en door trompettisten moeten zijn. Iedereen zou een steentje bij kunnen dragen. Graag horen wij dan ook wie bereid is dit te doen. :)

We kunnen altijd tekstschrijvers, moderators, webdesigners, webprogrammeurs, ontwerpers en wat dan ook gebruiken. Ook zijn tips altijd welkom.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jun 2008 22:09 

Het zit hem niet in het jasje maar in hoe je met elkaar van gedachten wisseld.

Hoe kun je over artikelen discussieren als het al niet mogelijk is een trompet van merk A te vergelijken met een trompet van B zonder dat dat ontaard in gekif en . . . . . .

Daar heb je geen tekstschrijvers voor nodig maar gezonde interesse, respect en vooral een niet al te groot ego.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jun 2008 16:39 

admin schreef:
Trompet.nl heeft regelmatig de vraag gesteld aan leden binnen het forum a) op welke manieren we de site konden verbeteren, en b) wie er bereid zou zijn om eventueel werkzaam heden op zich te nemen voor Trompet.nl.

hiertoe ben ik best bereid, en de taak van moderator is mij ook niet totaal vreemd.
mij lijkt het ook handig om te kijken wie van de leden door de rest geschikt word gevonden voor een dergelijke taak, heb namenlijk ook ervaring met slechte admins en mods.

admin schreef:
Ook hebben we in het verleden mensen gevonden die bereid zouden zijn nieuws artikelen aan te leveren voor Trompet.nl, zodat deze geplaatst konden worden.
ook hier toe ben ik bereid, al lijkt het mij meer een forum over trompetten, voor nieuws kun je terecht op nu.nl

admin schreef:
Graag horen wij dan ook wie bereid is dit te doen. :)

nou, bij deze dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jun 2008 18:26 

pim schreef:
admin schreef:
Ook hebben we in het verleden mensen gevonden die bereid zouden zijn nieuws artikelen aan te leveren voor Trompet.nl, zodat deze geplaatst konden worden.
ook hier toe ben ik bereid, al lijkt het mij meer een forum over trompetten, voor nieuws kun je terecht op nu.nl

Trompet.nl is meer dan alleen het forum, al komen de meesten waarschijnlijk niet veel verder dan hier!

We hebben het hier natuurlijk wel over trompetnieuws, in welke vorm dan ook.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jun 2008 23:50 

Ik lees hier een hoop berichten waarin aangegeven wordt dat mensen niet helemaal tevreden zijn over het forum. Ik wil even zeggen dat ik over het forum heel tevreden ben en via deze weg een hoop informatie op doe. :D Ik ben twee jaar terug gestart met trompetspelen en vind het onwijs leuk en ben behoorlijk enthousiast. Dat betekent dat ik graag op een forum als dit rond kijk om nieuwe info op te doen en de info kan gebruiken bij mijn eigen spel. Dingen vragen heb je tijdens de les toch eigenlijk weinig tijd voor (en dan heb ik heel veel mazzel met mijn huidige lessen en een onwijs leuke docente) en bovendien hoor ik graag ook de meningen van wat andere mensen.

Ik ben hier ooit terecht gekomen omdat ik een ander mondstuk zocht/zoek en ben sinds die tijd hier regelmatig te vinden. Ik vind het heel interessant om meningen te lezen van een stuk ervarener trompettisten als ik (en dat zullen de meeste hier zeker wel zijn). Maar af en toe lig ik ook helemaal vlak bij sommige posts en dat moet toch ook zeker kunnen lijkt mij...Er wordt ook gesproken over de dingen die er niet toe zouden doen, zoals foto's, grappe dingetjes e.d. Maar zelf vind ik het toch wel erg leuk in deze rubrieken rond te neuzen. Wat voor instrumenten heeft de rest, wat kun je eigenlijk allemaal met die toeter. Dat soort dingen maakt mij iig nog enthousiaster om goed trompet te leren spelen.

Ik kan me voorstellen dat dit voor een prof niet echt een heel interessant forum meer is (??) maar ik als beginnende amateur kom hier zeker graag. En met mijn 22 jaar hoor ik toch ook wel bij de jongere of nie :wink:

Ik zou zeggen ga zo door het met forum. De trompet.nl website is inderdaad niet echt heel up-to-date. Ik kan me herinneren dat de uitnodiging van de trompetdag die niet doorging ook een aantal weken nadat dit bekend werd nog op de site stond. :cry: Maar ik snap ook dat er wel animo nodig is om dit actief te krijgen. Er worden op het forum naar mijn idee regelmatig uitnodigingen voor concerten e.d. genoemd is het een idee om dit op de site op te nemen. Misschien een algemene agenda oid. Dat zoekt bovendien makkelijker als dat je een leuk concert in het forum moet gaan vinden.

Ik denk niet dat ikzelf geschikt ben om mee te helpen met de site, maar mochten jullie ideeen hebben waarbij ik kan helpen, dan moeten jullie het maar zeggen. Een beetje ervaring met websites heb ik wel, althans een beetje HTML en een dreamweaver website kan ik in elkaar zetten. Zie ook www.cybersandra.nl. Trompettechnisch zul je niks aan mij hebben...ik ben nog in de maak :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jun 2008 05:54 

saniejjj schreef:
Er worden op het forum naar mijn idee regelmatig uitnodigingen voor concerten e.d. genoemd is het een idee om dit op de site op te nemen. Misschien een algemene agenda oid. Dat zoekt bovendien makkelijker als dat je een leuk concert in het forum moet gaan vinden.

Daar ben ik het wel mee eens

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur