trompet.nl > forum > Toon onderwerp - 4 bugels best zelfde model?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 21:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2008 14:56 

STRAUB schreef:
Erik, aangezien jij toch verschillende merken blijft testen en proberen moet je toch nog maar eens bij Adams binnen lopen, ik kan het je van harte aanbevelen.

Stuur me er maar een paar op op, ik ga er niet weer 400 km voor rijden in mijn vrije tijd.

Maar dit topic ging helemaal niet over het welke bugels het beste spelen maar:

Citaat:
Als er nieuwe bugels aangeschaft worden is het dan raadzaam om bv 4* Hvl type B3 te kopen of is het raadzaam vanwege de verschillende klankleur bv een B1, B2, B3 en B4 aan te schaffen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2008 15:07 

erikveldkamp schreef:
STRAUB schreef:
Erik, aangezien jij toch verschillende merken blijft testen en proberen moet je toch nog maar eens bij Adams binnen lopen, ik kan het je van harte aanbevelen.

Stuur me er maar een paar op op, ik ga er niet weer 400 km voor rijden in mijn vrije tijd.

Maar dit topic ging helemaal niet over het welke bugels het beste spelen maar:

Citaat:
Als er nieuwe bugels aangeschaft worden is het dan raadzaam om bv 4* Hvl type B3 te kopen of is het raadzaam vanwege de verschillende klankleur bv een B1, B2, B3 en B4 aan te schaffen.

Je moet er wel wat voor over hebben Erik. Jij schrijft tenminste dat je altijd zal blijven testen en proberen. En een retourtje Zwolle - Ittervoort is altijd nog 100 km minder dan een retourtje Zwolle - Margraten.

En dat ik persoonlijk een Adams bugel erg fijn vind spelen wil natuurlijk niet zeggen dat het voor iemand anders ook geldt.
Verder zeg ik eigenlijk precies hetzelfde als wat jij zegt, ga proberen.
Het jammere van Hub van Laar is is dat hij alleen maar Van Laar bugels heeft en dat je bij Adams nog wel wat andere merken en aanverwante types uit kan proberen, wat in mijn ogen toch een beter beeld geeft wat betreft de verschillen tussen verschillende merken en hun types.

Maar ik kan me voorstellen dat mensen die te vaak op dit forum komen gehersenspoeld zijn en geen ander merk meer kennen dan Van Laar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2008 15:42 

STRAUB schreef:
Je moet er wel wat voor over hebben Erik. Jij schrijft tenminste dat je altijd zal blijven testen en proberen. En een retourtje Zwolle - Ittervoort is altijd nog 100 km minder dan een retourtje Zwolle - Margraten.

Waarom vlieg jij niet naar London zoals ik al eens heb gedaan? Misschien maakt Eclipse wel veel betere bugels dan Adams. Het is makkelijk te zeggen dat ik er maar voor over moet hebben om naar Ittervoort te rijden, terwijl jij er om de hoek woont.

Als ik naar Hub ga, dan is dat voor mij een dagje uit. Alsof je een goede kennis gaat bezoeken die je al een tijdje niet gezien hebt. Als ik naar Adams ga dan bezoek ik gewoon de zoveelste winkel met toeters. Daar heb ik er al zoveel van gehad.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2008 16:01 

erikveldkamp schreef:
STRAUB schreef:

Waarom vlieg jij niet naar London zoals ik al eens heb gedaan? Misschien maakt Eclipse wel veel betere bugels dan Adams. Het is makkelijk te zeggen dat ik er maar voor over moet hebben om naar Ittervoort te rijden, terwijl jij er om de hoek woont.

Als ik naar Hub ga, dan is dat voor mij een dagje uit. Alsof je een goede kennis gaat bezoeken die je al een tijdje niet gezien hebt. Als ik naar Adams ga dan bezoek ik gewoon de zoveelste winkel met toeters. Daar heb ik er al zoveel van gehad.

Ik heb op de Eclipse van Ruud gespeeld en het was een fijne goede bugel maar niet dat ik ervoor naar London zou vliegen.

Wat ik zo leuk vind Erik is dat je het altijd maar over Hub hebt en dat je ernaar toe gaat omdat het een goede kennis is en dat de instrumenten die hij maakt zo geweldig zijn, allemaal prima.
Maar wat ik jammer vind is dat je de bugels van Adams in de ontwikkelingsfase geprobeerd hebt en dat je dan hier op het forum gaat vertellen dat je ze niet zo geweldig vond en dat er nu vanuit verschillende hoeken geschreven en gezegd wordt dat de bugels zo fijn en goed zijn dat je op de weg naar vriend Hub niet de moeite neemt om afslag Ittervoort te nemen en de Adams bugel nog eens te proberen, toch jammer.
En het kan wel zijn dat Hub inmiddels een goede vriend van je is geworden maar als je heel serieus bent met het testen en proberen van instrumenten kun je de inmiddels lovende kritieken over de Adams Custom niet negeren en ga je ze gewoon proberen.
Ik neem tenminste aan dat als je je brood moet verdienen met de muziek, zoals jij Erik, je op het beste van het beste wil spelen en dat je lovende kritieken over een ander merk niet kunt negeren en je toch nieuwsgierig maken naar het instrument.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je schrikt van de kwaliteit van de Adams bugel en dat je je goede vriend moet teleurstellen en kiest voor een Adams maar dat terzijde.

http://www.adams-music.nl/nl/blaasinstrumenten/custom/

Profiel  

Berichttitel: Re: 4 bugels best zelfde model?
BerichtGeplaatst: 09 apr 2008 16:52 

Dennis van Deudekom schreef:
In onze fanfare spelen 4 bugels.
2 * 1e party, 1* 2e en 1 * 3e.

8)

Dennis,

Ga gewoon eens met de hele sectie eens wat proberen. Mijn advies is om niet alleen maar naar Hub te gaan maar ook eens wat andere merken te proberen. Als je met 4 personen gaat testen zul je zien dat smaken verschillen.
Succes met het proberen en testen en ik hoop dat jullie een goede keuze maken.

Groeten,

STRAUB

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2008 17:12 

Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat ik de Adams bugels niet goed zou vinden. Ik schreef op 13 juli 2007:

Citaat:
Laat ik me er dan nog een keer in mengen. Ik ben vorige week op uitnodiging van Adams een middagje de bugels wezen testen. Vergeleken met de bugel die ik al eerder gespeeld had waren de nieuwste bugels een grote verbetering. Ze zullen niet (veel) onder doen voor de bugels van Yamaha, Kanstul, Getzen of Bach die ook in grote getale geproduceerd worden, ik denk dat je de kwaliteit dan ook in die richting moet zoeken.

STRAUB schreef:
Ik heb op de Eclipse van Ruud gespeeld en het was een fijne goede bugel maar niet dat ik ervoor naar London zou vliegen.

Ruud heeft wel op de Adam bugels gespeeld en desondanks is hij al een paar keer naar London gevlogen en speelt hij Eclipse. Ik ben 1x met hem en Wim Both meegegaan, dat was erg interessant. Wim speelt ook op een Eclipse overigens.

Verder raak ik niet echt onder de indruk van een amateur die mij gaat vertellen wat een goede toeter is. Zometeen ga je me ook nog vertellen hoe ik lead moet spelen... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2008 18:09 

Ik als amateur vind dat ik een goeie toeter heb, aangezien mijn toeter nog steeds hoger aangeschreven staat als de 100 andere toeters waar ik op gespeeld heb,
onder de indruk?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2008 19:39 

Trompettor schreef:
Ik als amateur vind dat ik een goeie toeter heb, aangezien mijn toeter nog steeds hoger aangeschreven staat als de 100 andere toeters waar ik op gespeeld heb,
onder de indruk?

Het moet gewoon klikken tussen een instrument en z'n bespeler.

Mij zal het persoonlijk een worst wezen wat iemand anders van m'n instrument vind, zolang ik er maar lekker op speel en lekker op klink. (zegt iemand die uitsluitend HAFA speeld op een lead toeter, en wat maakt het mij uit ik klink volgens de dirigent Bach genoeg op m'n YTR 6310Z)

Mijn voorkeur heeft het dan ook om instrumenten als anders te omschrijven in plaats van als beter/slechter. Als je een instrument als anders omschrijft dan kan je namelijk ook heel helder verschillen weer geven met minder gevaar op een "merken oorlog".

Een rechtstreeks vergelijk ontbreekt hier dus nog steeds er staat hier voornamelijk gekibbel in de trand van: "mijn vriendin haar broertje heeft een vriend en de hond van de neef van die vriend zegt dat volgens zijn oom ******* beter is". Maar dat is dus niet relevant, het gaat er om waar de bugelaars in kwestie het lekkerst op spelen en klinken.

Mijn idee ga op 1 dag naar Adams en HVL met de bugelaars die een nieuwe toeter willen en maak dan een beslissing. Is vier de zelfde acceptabel omdat de verschillen klein zijn en de vereniging/dirigent dit graag wil of is het verschil in spelen dermate groot dat verschillende instrumenten een betere keus zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur