erikveldkamp schreef:
Wat jouw punt is kan ik niet zoveel mee. Ik heb het hier over objectief toeters testen. Niet over individuen die niet stemmend kunnen spelen met of zonder een bepaald mondstuk. Dat een mondstuk soms rare dingen doet met een trompet heeft dus niets met de trompet te maken maar met het mondstuk. Als ik zonder mondstuk speel speelt de trompet ook anders, maar daarom kan het nog wel een kwalitatief fantastische toeter zijn. En als ik op mijn B4 nu een 1,5C of een 10C gebruik, hij blijft stemmend spelen en spreekt makkelijk aan.
Smijt de vergelijking nu eens overboord met auto's ok, want daar kan ik als trompettist weer niet zoveel mee.
Objectief toeters testen bestaat dus niet, dat is mijn punt. Dat heb ik reeds beargumenteerd.
Tenzij jij vind, dat ik, objectief gezien, zuiver moet kunnen spelen met jouw mondstuk.
En jij bent toch een individu, die een trompet test, met jouw ideeen van wat een trompet moet hebben om goed te zijn? Of moet iedereen dezelfde trompet goed vinden, omdat JIJ hem goed vind?
Ik bedoel het dit keer echt niet hufterig, maar ik probeer je dus uit te leggen waarom ik niet geloof in 100% objectiviteit.