Makke schreef:
Ik heb mijn best gedaan om alle info over het onderhouden van je instrument op papier te krijgen en heb dit uitgedeeld aan de leden. Vooralsnog gaan deze best redelijk met hun instrumenten om, echter de jeugd zal altijd een probleem zijn.
tja, denk dat jeugd gewoon niet altijd inziet wat zo'n instrument waard is,
ik zelf(ben nog paardagen jeugd, dan eindelijk volwassen, altans, op papier) ga behoorlijk zuinig met instrumenten om, zeker als ze niet van mezelf zijn.
maar als ik naast mij kijk in de trompetsectie hier... heb in 4 repetities gelukkig slechts 3x een monstuk uit een trompet horen vallen, zie regelmatig trompetten staan, zonder standaart, gewoon op de kelk neergezet, en ze hebben deuken op plekken en manieren, waarvan ik niet eens weet hoe je ze erin zou moeten krijgen. heb rechts van mij nog niet 1 trompet gezien zonder deuken, geloof dat ze een deuk krijgen voor ieder kwartaal dat ze meedraaien. zonde, want met een beetje meer aandacht,
gaan ze een stuk langer mee, en heb je er meer plezier van, want die klank gaat er ook neit echt op vooruit, met 23 deuken in je kelk