trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bach Factory tour
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 20:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 mei 2007 11:11 

Het ging hier over de Bach factory tour om de draad maar weer op te pakken.

Een website over alle ins en outs van Bach trompetten is de volgende:

http://www.bachloyalist.com/

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 mei 2007 08:32 

nog een filmpje :

http://www.youtube.com/watch?v=U_s7Rwcttdo

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 mei 2007 08:35 

[:-))))))))) en dat ga ik morgen eens lekker doen en ik kom met een bugel naar huis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gelukkig kun je hier in Nederland ook een "factory tour" krijgen en er direct een trompet kopen voor minder geld dan een Bach Strad en meer kwaliteit... :wink:[/quote]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 mei 2007 15:17 

flugelfrank schreef:
Gelukkig kun je hier in Nederland ook een "factory tour" krijgen en er direct een trompet kopen voor minder geld dan een Bach Strad en meer kwaliteit... :wink:
Dat van de kwaliteit is subjectief natuurlijk; niet iedereen verkiest een Van Laar boven een Vincent Bach.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 mei 2007 15:50 

Medicine man schreef:
flugelfrank schreef:
Gelukkig kun je hier in Nederland ook een "factory tour" krijgen en er direct een trompet kopen voor minder geld dan een Bach Strad en meer kwaliteit... :wink:
Dat van de kwaliteit is subjectief natuurlijk; niet iedereen verkiest een Van Laar boven een Vincent Bach.

dat waren mijn woorden niet medicine Man,alleen het bovenste zinnetje was van mij:-))

denk dat ik iets verkeerd had gedaan:-))

----------------------------------------------------------
Wie steeds verzuimt,of komt te laat,
plaagt dirigent en kameraad!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 mei 2007 16:41 

er zijn inderdaad meer van laar fans aanwezig hier,blijkbaar zijn de van laar's erg goed maar daar kan ik niet over oordelen,ik heb er nog nooit op gespeeld.
ik heb wel al een paar bach's in mijn handen gehad en dat was elke keer weer een prettige ervaring en zo zijn er meer types van verschillende merken die ik goed vind en iemand anders weer niet,misschien.

wat mij betreft heeft medicine man volkomen gelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 mei 2007 20:51 

flugelfrank schreef:
dat waren mijn woorden niet medicine Man,alleen het bovenste zinnetje was van mij:-))

denk dat ik iets verkeerd had gedaan:-))
Ja, je hebt de eerste [ quote ] -tag verwijderd. Met quote-tags kun je beter niet spelen als je niet weet wat je doet, want dan krijg je dus dit soort dingen. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 mei 2007 21:53 

Medicine man schreef:

Dat wil dan ook nog niet zeggen dat de Bachs van dezelfde kwaliteit zijn als Hub's toeters. Aangezien ik meerdere Bachs heb gespeeld die zeker de beste waren die je ooit zult vinden (niet alleen mijn mening maar ook van veel van mijn collega's) denk ik wel met enige objectiviteit te kunnen oordelen over kwaliteit verschillen.

Met kwaliteit bedoel ik dan ook niet de klank, die is subjectief, maar intonatie, het aanspreken van de toeter, ventielen, de noten klikken er beter in, afwerking en andere technische zaken is bij Hub's toeters gewoon beter dan bij Bach.

Ik ben altijd grote Bachfan geweest en zal dat altijd blijven, maar ik ben toch overgegaan op Hub's toeters omdat ik meer rendement krijg bij minder inspanning. Dat is natuurlijk altijd prettig.

Ik vind Yahama nu ook beter van kwaliteit dan Bach en zo kan ik nog wel een paar merken noemen. Maar als je een orginele Bach sound wil moet je natuurlijk een Bach kopen. Wil je een trompet die daar dicht bij in de buurt komt qua klank maar makkelijker speelt dan zou ik een Yamaha Artist model of een van Laar kopen. De laatste is dan de goedkoopste optie.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur