Ik ben nu al heel wat jaren van de partij op het North Sea Jazz festival. Mijn hotelletje is dus al ruimschoots van te voren geboekt.
Maar toch moet ik zeggen dat ik schrok van het aantal "aanverwanten" wat nu geprogrammeerd is.
Als ik naar een jazz festival ga dan wil ik jazz en cross over stylen beluisteren. Nou met de beste wil van de wereld kan ik die Dog daar niet onder scharen. Hij heeft zelfs geen raakvlak op de kleinste mm.
Ik ga ook naar dancefestivals, gothicfestivals, alternatieve muziek, klassieke concerten, jazz en improvisatie etc en dan wil je toch wel iets horen wat daar raakvlakken mee heeft. Anders was je wel naar een ander concert gegaan
Ik ging dus ook nooit naar de statenhal waar dat soort popsterren kwamen. Geef mij maar de pwa zaal of de kleinere zalen waar nog echt wat gebeurd op jazzgebied in de ruimste zin van het woord.
Volgens mij zijn dat soort namen toch alleen aangetrokken om publiek te genereren die dan misschien toch ook naar de jazz gaan luisteren.
Bij Eric Vloeimans zal ik weer lekker op de eerste rij gaan zitten.
En bij Wayne Shorter en Dave holland ook. Heerlijke improvisatie.
En voor de eerst poster: het is daar echt zeer gezellig en in Rotterdam centrum zijn er allerlei jazzcafe's die in de nacht lekker open zijn. Flink aan de rol dus!!!