trompet.nl > forum > Toon onderwerp - North Sea Jazz 2007
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 07:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 mei 2007 08:09 

Citaat:
je komt er om de dingen te zien die je graag wil zien.

dat kan dus ook gewoon...

Je kunt wel een heel probleem maken over snoop-dogg...maar er zijn ook heus wel artiesten daar die ik echt niet hoef te zien, die toevallig wel onder de noemer 'jazz' vallen...
dan luister je toch gewoon niet? Er zijn mensen die het wel gaaf vinden (oa. ik, ik ga in eeste instantie wel voor de jazz..maar het is ook leuk dat ie er is)..zo is het met elke artiest...
(en naar mijn idee is snoop-dogg niet 1 van de slechtsten)

En het is ook niet zo dat snoop-dogg helemaal los staat van de jazz...er zijn zeker wel overeenkomsten...

(en snoop dogg persoonlijk aanvallen vink zwak...we hebben het hier over de muziek...)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 mei 2007 08:27 

Het blijft toch wel een beetje moeilijk:
Mag een Dixie-land band spelen op een Jazz festival? Meeste mensen zullen zeggen dat dat wel past. Hoe zit het dan met blues? Is dat nog dicht genoeg verwant aan jazz? Meeste mensen zullen blues (en ook soul!) leuk vinden op een jazz festival. (Niemand valt immers over Al Green).
Natuurlijk staat de ontwikkeling van muziek niet stil. R&B bijvoorbeeld (Niet mijn smaak/ stijl) is tegenwoordig populair. Maar waar staan die lettertjes toch voor? Jawel! Rhythm & Blues. Inderdaad, blues! Dus eigenlijk is R&B een substroming van de muziek die oa Louis Armstrong maakte. Dus dan ook op een Jazz festival?

Snoop Dogg is misschien een iets ander verhaal. Maar! Rap is afkomstig van R&B, soul en funk, ontstaan in oa Jamaica. Dus eigenlijk ook niet zo ver verwijderd van de andere stijlen op het NSJF.

En dat je Snoop Dogg niet wilt zien vanwege zijn criminele verleden of capsones, prima. Maar bedenk wel dat er meer arrogante flapdrollen rondlopen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 mei 2007 09:09 

en ik bedoelde ''jazz-freaks" niet in de negatieve zin btw.. :P..las net mijn verhaal terug en t kwam op mij beetje lullig over... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 mei 2007 10:57 

deputy_droopy schreef:
Snoop Dogg is misschien een iets ander verhaal. Maar! Rap is afkomstig van R&B, soul en funk, ontstaan in oa Jamaica. Dus eigenlijk ook niet zo ver verwijderd van de andere stijlen op het NSJF.
Pff. Westerse popmuziek is ontstaan uit de jazz, wordt wel gezegd. Dit gezegd hebbende kunnen we volgend jaar de Backstreet Boys uitnodigen. :roll:

Toet'n, je kan nu wel een jazzfestival gaan neerzetten als 1) iets om je smaak te verbreden en 2) iets voor mensen die kennis willen maken met jazz, maar dit klopt niet. Voor verbreding van smaak zijn er andere festivals, en mensen die jazz nog niet zo goed kennen moeten eerst maar eens een cd'tje kopen! Je gaat toch ook niet naar een concert van een rockband die je niet kent met de achterliggende gedachte 'we hebben altijd het voorprogramma nog'?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 mei 2007 11:59 

Citaat:
Voor verbreding van smaak zijn er andere festivals, en mensen die jazz nog niet zo goed kennen moeten eerst maar eens een cd'tje kopen!

Niet iedereen dus....wat vrienden van me willen wel graag gaan, maar weten niet of ze zich daar zo lang kunnen vermaken (wat ze aan jazz gehoord hebben (meestal als ze naar mijn mp3 luisteren :P ) vonden ze wel gaaf). De afwisseling heeft ze over de streep getrokken...
Ik denk dat dit geen verkeerde reden is om te gaan...
Maar ach, jullie doen moeilijk over 1 artiest..terwijl er zoveel komen op het festival...
laat snoop dogg lekker zijn ding doen..hij komt toch wel, of je er nu een probleem van maakt of niet. De organisatie doet het vast niet zonder reden, ze organiseren een jazz(!!) festival (met af en toe een niet-zo-heel-erg-jazz-artiest). Het accent ligt echt nog wel op de jazz. Doordat er een toch iets meer commerciele artiest komt zullen de mensen zoals mijn vrienden jazz uiteindelijk gaan waarderen en gaan ze volgend jaar ook voor de jazz...
Ik kan wel elke x hetzelfde gaan zeggen..heeft weinig nut. Ben hier wel klaar denk ik....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 mei 2007 20:50 

jaa, het enige goede van Snoop Dogg is zijn film: Doggstyle...

voor de rest vind ik wat hij op een podium staat uit te kotsen in de verste verte geen muziek.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2007 09:46 

Ik heb gehoord dat Snoop op de beboptoer is. Dus volgens mij gaat hij scatten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2007 12:56 

Ik ben nu al heel wat jaren van de partij op het North Sea Jazz festival. Mijn hotelletje is dus al ruimschoots van te voren geboekt.

Maar toch moet ik zeggen dat ik schrok van het aantal "aanverwanten" wat nu geprogrammeerd is.
Als ik naar een jazz festival ga dan wil ik jazz en cross over stylen beluisteren. Nou met de beste wil van de wereld kan ik die Dog daar niet onder scharen. Hij heeft zelfs geen raakvlak op de kleinste mm.

Ik ga ook naar dancefestivals, gothicfestivals, alternatieve muziek, klassieke concerten, jazz en improvisatie etc en dan wil je toch wel iets horen wat daar raakvlakken mee heeft. Anders was je wel naar een ander concert gegaan

Ik ging dus ook nooit naar de statenhal waar dat soort popsterren kwamen. Geef mij maar de pwa zaal of de kleinere zalen waar nog echt wat gebeurd op jazzgebied in de ruimste zin van het woord.

Volgens mij zijn dat soort namen toch alleen aangetrokken om publiek te genereren die dan misschien toch ook naar de jazz gaan luisteren.

Bij Eric Vloeimans zal ik weer lekker op de eerste rij gaan zitten.
En bij Wayne Shorter en Dave holland ook. Heerlijke improvisatie.

En voor de eerst poster: het is daar echt zeer gezellig en in Rotterdam centrum zijn er allerlei jazzcafe's die in de nacht lekker open zijn. Flink aan de rol dus!!! :mrgreen:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur