Ik ben mezelf ook aan het orienteren op de Van Laar trompet. Ik heb zelf het standaardmodel van Bach. Wat een klote-ding. Het lijkt net alsof ik tegen een muur sta te blazen. Maar goed, wat bedoel je met zware doppen?
Dat zijn de doppen die onder aan je ventielhuis zitten. Je hebt die in standaard gewicht, maar je kunt ze ook verzwaren. Dan krijg je dus zwaardere doppen. Het "voordeel" van zware doppen is, dat je meer massa aan je instrument hebt, waardoor het instrument iets stugger wordt, wat weer als gevolg heeft dat alle noten iets safer op je trompet zitten. Ook je geluid wordt iets vetter en draagt iets beter. Dit betekent wel dat je iets inlevert aan flexibiliteit. Ik kan je de Hub van Laar trouwens van harte aanbevelen. Qua prijs, kwaliteit en service heeft Hub van Laar toch wel een erg aantrekkelijk plaatje neergezet voor ons trompettisten.
_________________ Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!
Half februari 2002 ga ik ook naar Hub van Laar. Mede door alle positieve reacties op dit forum en over de nieuwe c trompetten ben ik in de telefoon geklommen en heb met meneer Van Laar afgesproken om een c trompet uit te gaan zoeken. Ik ben erg benieuwd en zou het liefst al morgen gaan. Mijn leraar is er ook erg gecharmeerd van.
Wie gaat er nu naar een instrumentenzaak om trompetten te proberen, zonder een mondstuk mee te nemen? <br>Je moet ook eigenlijk "even" naar Margraten toe, dan kan Hub het meteen voor je pas maken.
Quote: Harold Broers ( 14:54 op 13 dec. 2001 )<p>Ik ben mezelf ook aan het orienteren op de Van Laar trompet. Ik heb zelf het standaardmodel van Bach. Wat een klote-ding. Het lijkt net alsof ik tegen een muur sta te blazen. Maar goed, wat bedoel je met zware doppen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen