trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hub van Laar Bes trompet - wat vindt je ervan...?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 06:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2001 17:41 

Zo'n ding is naar jou eigen specificaties en wensen te bouwen, heb je de centen en wil je iets van jezelf, ga naar van Laar!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 dec 2001 14:54 

Ik ben mezelf ook aan het orienteren op de Van Laar trompet. Ik heb zelf het standaardmodel van Bach. Wat een klote-ding. Het lijkt net alsof ik tegen een muur sta te blazen. Maar goed, wat bedoel je met zware doppen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 dec 2001 19:26 

Dat zijn de doppen die onder aan je ventielhuis zitten. Je hebt die in standaard gewicht, maar je kunt ze ook verzwaren. Dan krijg je dus zwaardere doppen. Het "voordeel" van zware doppen is, dat je meer massa aan je instrument hebt, waardoor het instrument iets stugger wordt, wat weer als gevolg heeft dat alle noten iets safer op je trompet zitten. Ook je geluid wordt iets vetter en draagt iets beter. Dit betekent wel dat je iets inlevert aan flexibiliteit. Ik kan je de Hub van Laar trouwens van harte aanbevelen. Qua prijs, kwaliteit en service heeft Hub van Laar toch wel een erg aantrekkelijk plaatje neergezet voor ons trompettisten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2001 17:33 

Half februari 2002 ga ik ook naar Hub van Laar. Mede door alle positieve reacties op dit forum en over de nieuwe c trompetten ben ik in de telefoon geklommen en heb met meneer Van Laar afgesproken om een c trompet uit te gaan zoeken. Ik ben erg benieuwd en zou het liefst al morgen gaan. Mijn leraar is er ook erg gecharmeerd van.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2002 12:22 

Laatst een bezoekje gebracht aan fa. Schaap te Wormerveer en daar lagen een stel Van Laar<br>trompetten. Door alle peptalk omtrend dit fenomeen nieuwsgierig geworden kon ik het natuurlijk niet laten ze eens uit te proberen. Toevallig had ik mijn mondstuk niet meegenomen maar nou is meneer Schaap de beroerdste niet dus even later schoof ik een Vincent Bach Corp. 3C in de reciever (zo heet dat toch?). Bleek Niet Te Passen!! Kan gebeuren natuurlijk, zal wel exemplarisch zijn denk je dan, handgebouwd etc. Welnu, in die andere paste ie ook mooi niet, en het lag 'm niet aan het mondstuk. Tja.<br>Voor de rest lijkt het me een degelijk geconstrueerd instrument, de Bach imi sprak mij het meest aan, blitse koffer eromheen, ziet er goed uit. Maar toch wél een beetje vreemd dat van die reciever. Hoe zit dat Hub, kon dat nou niet effe anders?

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2002 12:51 

Wie gaat er nu naar een instrumentenzaak om trompetten te proberen, zonder een mondstuk mee te nemen? ;-)<br>Je moet ook eigenlijk "even" naar Margraten toe, dan kan Hub het meteen voor je pas maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2002 13:17 

Citaat:
Quote: Harold Broers ( 14:54 op 13 dec. 2001 )<p>Ik ben mezelf ook aan het orienteren op de Van Laar trompet. Ik heb zelf het standaardmodel van Bach. Wat een klote-ding. Het lijkt net alsof ik tegen een muur sta te blazen. Maar goed, wat bedoel je met zware doppen?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur