trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Gekleurde trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 20:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 2006 16:51 

Kikken schreef:
op www.muziekcentrumvangorp.nl

Een conn international in het Groen voor 325. Lijkt me een beter optie dan.

Laat je niet foppen door de naam Conn, de International wordt ook gewoon in China of India geloodgieterd, is dus alleen maar duurder door de naam Conn :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2006 16:21 

erikveldkamp schreef:
Nee, want dat is mijn stelling niet.

Anders geformuleerd:

Een toeter van 4000,- hoeft kwalitatief en speeltechnisch niet beter te zijn dan een toeter van 2000,-

Ik heb ook zo'n discussie gehad met Manny Laureano die vond dat een Monette beter was dan alles wat er verder te koop is. Dus geen persoonlijke smaak, maar puur objectief. Dat bestrijd ik dus.

Beste Erik,
Natuurlijk is het prijsverschil te verklaren door hogere uurlonen, vaste lasten (Huur, elct.) etc. Ben ik met je eens maar niemand (ook jij niet) maakt mij wijs dat voor een trompet van 2000,- hetzelfde materiaal is gebruikt en dat die met dezelfde zorg en aandacht in elkaar is gezet als een van 4000,-.
Speeltechnisch is een onobjectief begrip. Ik heb Yamaha, Bach, van Laar, Schilke, Eclipse etc etc gespeeld maar kwam telkens uit bij de Taylor. Jij bent anders van mening, dat weet ik. Juist daarom kun je stellen dat dit een onobjectief begrip is.
Tot slot: Wat ben ik blij dat er zoveel verschillende merken en soorten toeters zijn! Hebben we tenminste wat om te discussiëren. :wink: :wink:

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel: Zen
BerichtGeplaatst: 25 okt 2006 16:22 

Citaat:
Maar de een vindt een duurdere toeter prettiger spelen, de andere een wat goedkopere. Die prijsverschillen zitten hem niet in kwaliteitsverschillen maar productiemethodes, marges, koersverschillen, invoerrechten, etc

Ik beoordeel een toeter vooral op kwaliteit. En dan heb ik het voornamelijk over de materiele kwaliteiten van het instrument. Vandaar dat ik geen Yamaha hoef, of een nieuwe Vincent Bach. Die zullen best lekker spelen, daar twijfel ik niet aan, maar wat heb ik aan een lekker spelende toeter waar de ventielen in no time naar de gallemiese zijn of na drie jaar de gaten in de leadpipe vallen? Dan zoek ik liever verder, betaal ik wellicht wat meer maar dan heb ik ook een toeter waar ik op aan kan.
Overigens vind ik het een schande dat gerenommeerde instrumentbouwers zich verschuilen achter hun imago en/of goede naam van weleer en dan tóch voor veel duur geld een toeter produceren die prijs-kwaliteit verhouding hooguit een mager zesje scooren. Nog erger is het dat er mensen zijn -die door onwetenden zeer hoog ingeschat worden- die hun mening over de kwaliteit van bijvoorbeeld toeters overal verkondigen maar zich opvallend in stilzwijgen hullen als het gaat om de prijs-kwaliteit verhouding.
Ik vind het daarentegen prima als een muziekgrootgrutter voor nog geen 200 euro een knalrode toeter te koop aanbied en dat er mensen zijn die zo'n ding kopen. Vooral als de kopers zo'n ding voor de fun aanschaffen en zich ervan bewust zijn dat ze met die aankoop geen high end hoeven te verwachten.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2006 16:23 

@ Henry en Theo, misschien kan je deze opmerking nog even plaatsen in het juiste onderwerp!
De discussie is namelijk verplaatst, omdat het niet meer over het oorspronkelijke onderwerp ging!

http://www.trompet.nl/forum/viewtopic.php?t=4168

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2006 16:04 

Nou, heb vandaag mijn dimavery trompetje verkocht...

En direct bij van laar een gekleurde amati gehaald, op het eerste gezicht al een stuk beter, ventielen lopen beter en alles is wat beter afgewerkt...

Ben benieuwd de 11e van de 11e of hij het goed doet!

Profiel  

Berichttitel: Rood, geel, en groen zijn de kleuren van vasteloavend
BerichtGeplaatst: 09 nov 2006 21:59 

Jongelui,

Heb paar maanden terug een Dimavery gekocht, (ja, vanwege z'n mooie kleur) voor het gebruik tijdens de carnaval en andere activiteiten waarbij het niet zo nauw komt.
Blaas normaal een Bach Stradivarius.

Moet eerlijk toegeven dat de klank van de Bach sowieso veel beter is.
Qua venielen maakt het niet veel uit want de Bach is ook niet bepaald goed en als je ze netjes regelmatig schoonmaakt blijven ze bij beide instumenten prima lopen. (Ik bedoel als de ventielen bij het spelen zonder vertragen omhoog komen en niet schuren werken ze toch goed?)

Om te joeksen verkies ik persoonlijk de Dimavery, omdat deze veel lichter blaast, veel scheller is en dus harder lijkt te gaan, de kleur geheel past bij de rest van outfit en ik met m'n zatte ballen liever voor € 100 ongelukken maak dan voor € 2500. Bovendien als deze versleten is koop ik mooi weer een ander kleurtje, das iets wat je bij de Bach toch niet zo snel doet. :?

Dus tis eigenlijk een volkomen zinloze discussie, Een van de vele appels met peren vergelijk discussies op dit forum. :(

Je hebt hele goed gekleurde trompetten en die betaal je dan ook. En om nou een Dimavry in te ruilen tegen een Amati en dan nog 60 of 70 euro bij moeten leggen, das dus al weer bijna 2 keer zo duur en dus waarschijnlijk ook 2x beter, maar 2 x niks is nog steeds niet veel denk ik altijd.. :wink:

Prettige avond en tot weeres.. :arrow:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 nov 2006 01:13 

Eén van de meest verstandige posts over dit onderwerp dunkt me...
met name de zin
ikkeboe schreef:
maar 2 x niks is nog steeds niet veel denk ik altijd..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2006 14:27 

Erik_W schreef:
Ik heb het instrument nu net bespeeld dus misschien ligt het aan mij dat de hogere noten nog niet zo geweldig zijn. En anders hebben de hoge pieten pech :)

Ventielen lopen prima, heel soepel en het instrument spreekt heel licht aan. Bij mainmusic kost 'ie inclusief verzenden €167,

En hoe zijn de ervaringen tot nu toe?
Heb gisteren een klein ongelukje gehad met mijn dweilorkesttrompet en ben nu op zoek naar een goedkope gekleurde trompet!
Zoals hier al eerder gemeld speelt een vriend van mij op een Stagg en die is er tot nu toe redelijk tevreden mee!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur