Jongelui,
Heb paar maanden terug een
Dimavery gekocht, (ja, vanwege z'n mooie kleur) voor het gebruik tijdens de carnaval en andere activiteiten waarbij het niet zo nauw komt.
Blaas normaal een Bach Stradivarius.
Moet eerlijk toegeven dat de klank van de Bach sowieso veel beter is.
Qua venielen maakt het niet veel uit want de Bach is ook niet bepaald goed en als je ze netjes regelmatig schoonmaakt blijven ze bij beide instumenten prima lopen. (Ik bedoel als de ventielen bij het spelen zonder vertragen omhoog komen en niet schuren werken ze toch goed?)
Om te joeksen verkies ik persoonlijk de
Dimavery, omdat deze veel lichter blaast, veel scheller is en dus harder lijkt te gaan, de kleur geheel past bij de rest van outfit en ik met m'n zatte ballen liever voor € 100 ongelukken maak dan voor € 2500. Bovendien als deze versleten is koop ik mooi weer een ander kleurtje, das iets wat je bij de Bach toch niet zo snel doet.
Dus tis eigenlijk een volkomen zinloze discussie, Een van de vele appels met peren vergelijk discussies op dit forum.
Je hebt hele goed gekleurde trompetten en die betaal je dan ook. En om nou een Dimavry in te ruilen tegen een Amati en dan nog 60 of 70 euro bij moeten leggen, das dus al weer bijna 2 keer zo duur en dus waarschijnlijk ook 2x beter, maar 2 x niks is nog steeds niet veel denk ik altijd..
Prettige avond en tot weeres..