trompet.nl > forum > Toon onderwerp - uitproberen exclusieve instrumenten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 20:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 okt 2006 06:03 

goedemorgen...ook lekker vroeg op zie ik!!..

Ik denk dat ik voor exclusief toch meer naar de Taylor of Eclips zou kijken, daar lopen er tegenwoordig nog niet zoveel van rond(in Nederland) of naar die co-productie van Taylor en Straub. Dan heb je geen massa vervaardigd instrument EN ze zijn nog zeldzaam, lees exclusief.

Maar ik denk dat Frank gewoon heeeeeeele goede instrumenten zoekt, en daar is ie bij van Laar ook op het goede adres.
En Trompettor, als ik de verhalen op de verscheidene fora er op na lees, doet de Artist-line van Yamaha voor geen enkel ander topmerk onder.

Een ongewone gravering op de beker/leadpipe maakt je instrument ook al een stuk exclusiever....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 okt 2006 06:28 

Trompettor schreef:
Is dat bij hub zeker weten zo? Ik meen toch openingtijden op zijn site te zien :P

Waarvoor denk je dat ik Hub heb gebeld voor we heen gingen :idea:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 okt 2006 17:53 

baszz schreef:
Trompettor schreef:
Is dat bij hub zeker weten zo? Ik meen toch openingtijden op zijn site te zien :P

Waarvoor denk je dat ik Hub heb gebeld voor we heen gingen :idea:

Waar ik meer op richtte is dat jij zei dat je voor een gesloten deur staat, maar met openingstijden moet je gewoon open zijn lijkt me, en dat je een afspraak maakt is gewoon logisch

Ruli schreef:
goedemorgen...ook lekker vroeg op zie ik!!..

Jep, naar school hea..

Citaat:
En Trompettor, als ik de verhalen op de verscheidene fora er op na lees, doet de Artist-line van Yamaha voor geen enkel ander topmerk onder.

Een ongewone gravering op de beker/leadpipe maakt je instrument ook al een stuk exclusiever....

Ik mocht niet zo onverschillig wat namen noemen. Ik moest iets specifieker zijn. :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 okt 2006 23:09 
Moderator

Ruli schreef:

onder het motto: al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2006 09:10 

marnix schreef:
Ruli schreef:

onder het motto: al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding

Harrelson!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2006 11:39 

Trompettor schreef:
Bij Van Laar, en alle andere kleinere, maar daardoor niet mindere, merken. word er veel minder geproduceerd, daarvoor een hoge(re) kwaliteit, en meestal een wat hoger tarief.

Ik zou het exclusief noemen.

Alleen is bij Van Laar het tarief niet hoger, maar juist fors lager dan bij Bach of Yamaha Artist.

Voor Bigband-lead is naar mijn mening Van Laar, en dan met name de modellen 1, 2, 4 en 5) zeer geschikt, alsmede de nieuwe toeter van Hans (brassimport.nl), hoewel ik die nog niet in de praktijk getest heb. Straub, Eclipse en Taylor zou ik persoonlijk niet zo snel als lead-instrument inzetten.

Mijn eigen ervaring met Calicchio is dat vooral de wat oudere modellen erg goed zijn, en ze worden tweedehands ook redelijk vaak aangeboden op ebay en marktplaats. Van de nieuwste lichting ben ik niet zo heel erg gecharmeerd.

Schilkes zijn erg goede trompetten (ik heb een oude B3) maar ook niet heel geschikt voor Bigband (mijn persoonlijke mening) vanwege het feit dat ze niet zo lekker projecteren.

Mondstukken: GR krijg je bij brassimport, Bob Reeves bij Pfeiffer en Hub van Laar.

Succes en veel plezier met uitproberen!

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2006 12:00 

Zoals al eerder gezegd: Hans de Brassimporter heeft een wand van 5 bij 2 meter vol met exclusief spul. En ook Pfeiffer heeft erg veel leuks liggen. Mocht je voor Callichio gaan raad ik je sterk aan om ook eens op de V-Raptor te spelen. Wereldinstrument.

Verder vwb. HvL. Zeer goede instrumenten, goede service en heel veel kennis en vakmanschap. Nadeel is natuurlijk dat je bij Hub maar 1 merk kunt proberen.

Suc6,
Henry

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2006 12:12 

Yamahaddatdangezegd schreef:
[quote="Straub, Eclipse en Taylor zou ik persoonlijk niet zo snel als lead-instrument inzetten.

Mijn eigen ervaring met Calicchio is dat vooral de wat oudere modellen erg goed zijn, en ze worden tweedehands ook redelijk vaak aangeboden op ebay en marktplaats. Van de nieuwste lichting ben ik niet zo heel erg gecharmeerd.

Schilkes zijn erg goede trompetten (ik heb een oude B3) maar ook niet heel geschikt voor Bigband (mijn persoonlijke mening) vanwege het feit dat ze niet zo lekker projecteren.

Mondstukken: GR krijg je bij brassimport, Bob Reeves bij Pfeiffer en Hub van Laar.

Succes en veel plezier met uitproberen!

Je zegt het zelf al: "Ik persoonlijk"
Ik ben dus 1 van die weinigen die een Taylor als lead instrument gebruikt en dat bevalt me uitstekend! Sterker nog: Door omstandigheden heb ik een paar weken op mijn Bach moeten spelen en ik had echt de indruk dat ik in een muzikaal dipje zat. Tot ik sinds vorige week weer op de Taylor speel. Mijn hemel wat een geluid, wat een projectie, en wat een wereldtoeter (Zeker voor lead!!!)
Sorry voor de reclameboodschap :wink: :wink:

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur