trompet.nl > forum > Toon onderwerp - aaargh zoveel merken & berichten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 15:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2006 18:00 

Laten we daar niet vanuitgaan, zoals al eerder gepost is zou ik zeker een keertje afreizen naar Margraten om daar een goed advies te krijgen en dan kan je evt op de heenweg al even langs http://www.brassimport.nl voor een deskundig advies.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2006 12:50 

ik vind sommige stellingen wat ongelukkig geponeerd, vandaar mijn zwaar gechargeerde opmerking.

En ze happen weer als onvervalste visjes :lol:

Punt is, niemand kan voor jou bepalen wat lekker speelt, maar met jouw budget moet je echt meer dan genoeg keuze hebben, en ik zou me nu niet laten tegen houden door merken.
Met dat bedrag is alles wat je 2e hands koopt goed tot zeer goed, en alles wat je nieuw koopt zal daar niet voor onder doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2006 22:08 

camel schreef:
ik vind sommige stellingen wat ongelukkig geponeerd, vandaar mijn zwaar gechargeerde opmerking.

Als jij zulke antwoorden kreeg op een doodserieuze vraag , zou jij dan als nieuw lid nog verder posten op dit forum ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2006 22:17 

Gert-Jan schreef:
camel schreef:

Als jij zulke antwoorden kreeg op een doodserieuze vraag , zou jij dan als nieuw lid nog verder posten op dit forum ?

goeie genade, ik zei iets over happen als onvervalste visjes, jij bent zeker een tonijn???

:P

blijf maar liever ontopic.

Daar heeft ze meer aan, overigens op marktplaats staat voor dat budget een fantastische Parrot trompet :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2006 07:57 

Jenneke,

De beste optie is het om naar een bedrijf te gaan waar men een uitgebreide collectie heeft. Een goed voorbeeld is bijv. Adams in Ittervoort (L). Je kunt daar naar hartelust een blazen op wel 20 verschillende toeters, en niemand die je daarbij stoort. Zoals Erik V. al aangaf, neem iemand mee met "oren" die kan beluisteren hoe je klinkt want zoals je jezelf hoort verschilt sterk van wat anderen horen.
Door te spelen (met je eigen mondstuk of een kopie van waarop je eerder speelde) kun je zelf al een selectie maken waarbij uiteindelijk maar een paar toeters overblijven. Als je daartussen geen keuze kunt maken zou je dit forum nog eens kunnen proberen.
Even nog over van Laar: Die man maakt idd geweldige toeters!!! Als je de overweging maakt om naar Ittervoort te rijden dan is een bezoekje aan Marchraten niet zo'n grote stap meer.
Voordeel van een van Laar t.o.v. andere merken: Hub bouwt custom, ofwel hij past de toeter aan jouw persoonlijke wensen aan.
Veel suc6 met je keuze.

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2006 11:09 

Margraten, Ittervoort, da's allemaal wel een pokke eind vanuit Assen... als je er toevallig langs komt, of (zoals ik vorige zomer) op vakantie bent dan is 't nog wat...
Maar als je nog geen enkel idee hebt wat je wilt, houdt het dan eerst wat dichter bij huis.

Oké de Van Laars zijn goed, en ze kunnen enigszins aan je wensen aangepast worden, maar ze zijn in mijn ervaring niet beter dan een Yamaha of goede Bach.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2006 13:28 

camel schreef:
Gert-Jan schreef:
camel schreef:

goeie genade, ik zei iets over happen als onvervalste visjes, jij bent zeker een tonijn???

:P

blijf maar liever ontopic.

Daar heeft ze meer aan, overigens op marktplaats staat voor dat budget een fantastische Parrot trompet :lol:

ik had het over die post daarvoor :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jul 2006 08:33 

L J schreef:
Margraten, Ittervoort, da's allemaal wel een pokke eind vanuit Assen... als je er toevallig langs komt, of (zoals ik vorige zomer) op vakantie bent dan is 't nog wat...
Maar als je nog geen enkel idee hebt wat je wilt, houdt het dan eerst wat dichter bij huis.

Oké de Van Laars zijn goed, en ze kunnen enigszins aan je wensen aangepast worden, maar ze zijn in mijn ervaring niet beter dan een Yamaha of goede Bach.

Ze zijn wel degelijk beter als een Bach of een Yamaha! Prijs/kwaliteit in ogenschouw genomen en de mogelijkheid om direct te customizen maakt dat een v. Laar in mijn visie op een hoger plan komt dan de standaard Yamaha of een Bach.
Natuurlijk zijn ook dit topinstrumenten, dat zal ik nooit bestrijden maar door de vele opties en mogelijkheden plaats ik een van Laar op een hoger niveau.
Je hebt niet alleen de keuze uit lakken / verzilveren of vergulden, maar je kunt zelf kiezen of, en waar je braces komen staan, je kunt gaan voor een heavy of een light Bell op een bep. intrument. Zo ook het ventielhuis en de leadpipe, plaats van de duim- en pinkring. Kortom allemaal zaken waar je bij andere merken geen keus in hebt.

Over een bezoekje Limburg: Voor een Noordeling de gelegenheid om het mooie Limburg eens te verkennen. By the way: wel eerst een afspraak maken met Hub!!!

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur