trompet.nl > forum > Toon onderwerp - northseajazz 2006
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 00:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2006 17:12 

Ja dat hebben ze ook, ze laten alleen de grote bekende namen zien, als ze nou eens een aantal stukken laten zien van bv Eric vloeimans of de bigband zaal dan zie je tenminste iets gaafs!!
De minder bekende namen laten ze helemaal niet zien, ze vertellen er alleen maar over zonder veel jeu in hun verhalen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2006 17:54 

Ik vind de tv-impressies zwaar pet....teveel gelul en te weinig muziek. Tower of Power is te weinig aandacht aan besteedt. Ik ben het er mee eens dat bv. een Eric Vloeimans of jongens van New Cool Collective, Cubop e.d. meer in the picture mogen zijn. Dat is toch Neerlands Trotsch en Hoop in Banghe Daeghen?
Nee, dan een Erykah Badu....ik stond met mijn meissie ( en een hoop anderen ) 20 kilo ter plekke af te vallen door de hitte en het daarbij behorende zweet. En er wordt even gevraagd of we nog 20 min. geduld hebben....Later hoor ik dan op tv dat madam minstens een half uur te laat was.....
Wat ik er van gehoord heb vond ik ook niet bijzonder...een hoop gemekker en geschreeuw....nee, een aantal jaar geleden vond ik haar geweldig in nummers als "Tyrone" ...maar ik vond het niet bijzonder.

Nog steeds hulde voor Chris Botti....ik heb hem ooit gezien en gehoord op televisie in de Oprah Winfrey-show... ( He's heeeeeeeere, Chris Bottiiiiiiiiiieeeeeeee.....en een boel schreeuwende vrouwen )
Dacht eerst: wat een commerciele vent....maar gisteren was echt ongelooflijk....die gast kan echt ontzettend spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2006 20:18 

Wegens ziekte heb ik het met de tv-registratie moeten doen en het heeft bij mij niet iets los gemaakt dat ik nu het gevoel heb iets gemist te hebben. Als ik de verhalen hier lees krijg ik dat gevoel wel. Gelukkig maar...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jul 2006 11:59 

Chris Botti, amai wet een klank heeft die, heel goeie controle ook.
Natuurlijk meerdere dingen gehoord.
Vind dit festival véél maar ook véél te duur, nu hang ik maar als Belg de Nederlander uit :D .
Als ik dat vgl. met het Blue Note Festival, is niet zo druk, veel gezelliger vind ik het, minder commercieël.
Voor een dagje Blue Note Festival in voorverkoop is 23 €, 4 bands, waarvan zeker één toopper.
Afgelopen zaterdag was Wayne Shorter er ook in totaal kost U dat dan 25 € in voorverkoop.
Vgl. ik dat met het NSJ, dagkaart 65 € + 4 € servicekosten, wilt ge dan Shorter ook nog beluisteren 15 € 1.55 € kosten reken maar uit.
Dan wordt ge qua drank en eten ook nog eens uitgezogen. Bij het BNF is dit toch veel minder, qua drank is het goedkoop en bier nog uit glas ook i.p.v. een stomme plastieke beker (wat ik wel overigens begrijp), het eten in BNF is ook wel duur.
Akkoord kunt een hoop beluisteren in het NSJ, maar soms is het ook maar proeven.
Zijn hier al mensen op dit forum al in Gent geweest voor het Blue Note Festival en beviel het hun ?
Ben 2 maal geweest, dit seizoen is het voor de vierde keer, ga hoogstwaarschijnlijk niet gaan.
Is wel een aanrader vind ik.

Profiel  

Berichttitel: NSJF
BerichtGeplaatst: 20 jul 2006 21:02 

in het kort wat ik gezien heb - Chris Botti / Geweldig , WDR big band waardeloos programma, band kwam niet tot zijn recht, slecht geluid, ben naar 4 nummers weggelopen.
Dizzy Big band ' Geweldig" nog even backstage geweest Diego Urgola, Claudio Roditti en wat trombnonisten gesproken.

Verder wat andere dingen gezien, Ahoy wel leuk, geluid div. plekken slecht, horeca toch wel erg duur zoals altijd, div. programma's liepen erg uit, daardoor o.a. Cu-Bob BB moeten missen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2006 15:44 

Ik was voor het eerst naar NSJ en ik denk dat ik volgend jaar maar weer ga, ik kan me er wel vermaken, je moet gewoon goed het programma doornemen en echt kijken wat je zien wil dat is althans wat ik gedaan heb.

En ja de horeca is erg duur, 2 munten van een euro voor een 1/4 litertje water 8O

4 munten voor het kleinste broodje 8O

etc etc etc...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2006 20:42 

Zelf niet geweest naar het North Sea Jazz maar een van onze redacteuren wel. Na drie dagen Ahoy schreef hij een uitgebreid commentaar onder de titel:

North Sea Jazz: is de jazz op?
http://www.jazzenzo.nl/pivot/entry.php?id=407

Zelf was ik op het zesdaagse Blue Note Records Festival in Gent dat samen viel met NSJ. Hoogtepunten daar waren naar mijn mening John Zorn Acoustic Masada en Wayne Shorter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2006 15:14 

Gezz; dan heb je ook CNQ gehoord? Wat vond je daarvan. Just interested...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur