trompet.nl > forum > Toon onderwerp - northseajazz 2006
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 03:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2006 12:10 
Moderator

gaaf Bazz. Volgend jaar ga ik mee!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2006 22:48 

Dan een klein verslagje van deze kant....
Ben vandaag geweest en heb met verbazing en bewondering geluisterd naar Chris Botti....
Wat een geluid heeft hij, en wat een geweldige techniek en beheersing.
Hij had ook een band mee om je vingers bij af te likken en met name de drummer was een tovenaar. Wat die man met 2 stokjes en een drumstel kon, was werkelijk niet te geloven.
Chris heeft zelfs nog een nummer gespeeld voor een zes-jarig jongetje wat op de eerste rij zat en ook trompet speelde. Hij sprong direct van het podium af om de jongen een onvergetelijke middag te bezorgen.
Heb nog een staartje van Marcus Miller meegekregen...ook erg goed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2006 11:50 

Ben naar het Metropole eerst geweest, was niet onder de indruk, niet in de laatste plaats omdat de geluidsmannen beroerd werk afleveren (strijkers hoorde je niet en koper klonk als blik totaal geen balans). Daarna Botti, ongelooflijke sound heeft die man, zou haast denken dath et een bugel is.
Daarna Kenny Wheeler and the Kenny Werner trio and Norma Winstone: tsja, het trio was wel aardig, de rest......
Bettye Lavette, niet helemaal jazz en in dezelfde zaal als Metropole (Maas) weer geluid veel te hard, wel goede zangeres.
Toen; Branford Marsalis; relaxte jazz, goed gespeeld, leuk om te horen.
Vervolgens:Maria Rita, jonge zangeres met een leuke podiumuitstraling (beetje nerveus zei ze zelf), spaans-talige zang die een verrassende combinatie tussen Brazilie en de jazz maakt.
Ten slotte: Wayne Shorter, zeer goed maar van tijd tot tijd ontoegankelijk, door de vele stijlwisselingen binnen korte tijd.

Al met al toch weer een interessante dag

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2006 12:42 

Dan zal ik ook maar even een verslagje doen..
eerste dag;
Kick off met Jamiroquai en dat was echt een goeie opwarmer. eigenlijk niet eens want het knalde er meteen in en de stemming zat bij mij ook meteen goed. geen 'everybody say yeah' geneuzel maar gewoon retegoed z;n nummers afwerken met een van de funky-est bands op de planeet. (vooral de bassist is waanzinnig)
Toen even Benny Golson uitchecken (meer omdat Randy Brecker en Eddie Henderson meespeelden) maar daar viel mr. Brecker uit en daar hadden ze de ook niet slechte Roy Hargrove voor in de plaats. Het was een Remembering Clifford concert dus de BeBop vloog je om de oren.
Daarna nog Roy Hargrove quintet gezien (tussendoor even naar Jeff Beck gelopen, want Vinnie Colaiuta is echt een van de beste drummers in de rock/pop stijl) Roy viel me een beetje tegen. had het idee dat ie niet de volle 100 % gaf. maar z;n band was echt super goed.
Maar daarna
Eddie Palmieri.. oei. Conrad Herwig op trombone (Paul Ackett Award) was zo goed en zo snel, ik heb nog nooit zulk trombone spel gehoord. Maar helaas stond hij naast Brian Lynch en die was echt niet te stoppen. natuurlijk wist ik van z;n masterclasses en lessen wel dat 'ie goed was maar hij gaf echt de volle 342.5 % en deed daar regelmatig nog even een schepje boven op echt waanzinnig.

De tweede dag
Begon een beetje slapjes bij Richard Bona en RandyBrecker BillEvans SoulBopBand (makkelijk heen en weer lopen) Dus toen ben ik toch maar naar Delfeayo Marsalis gegaan, en dat was ook niet super. Een beetje tam allemaal en er waren niet echt gedurfde licks en interacties bij.
Gelukkig daarna McCoy Tyner gezien met Wallace Roney op trompet. Een van de betere trompettisten voor mij op dit northsea. Super heavy miles licks met alles erop en eraan. Alleen was daar op het laatst Steve Turre (de trombonist) die alles wat iedereen had gedaan helemaal liet vervagen door op seashells (Schelpen) de blazen. en dan niet een beetje zwak twee nootjes hahaha maar echt een te gekke solo! Toen even een hapje eten om terug te gaan naar de Hudson voor John Scofield.. maar nee. De Hudson was een zaal waar iedereen wel naartoe wou en eigenlijk net iets te klein. Dus gingen de deuren dicht, jammer maar helaas. Gelukkig speelde net iets later Tower of Power dus heb ik die nog even mee gepikt. Lekker goed, gewoon wat je van ze verwacht maar dan net iets beter en leuker omdat het live is.
Als laatste die dag NewCool gezien. Welke naam mijn smaak erg zwak begonnen en naar mijn idee ook door de coke want naar 3 nummers werdt het echt helemaal tof (jammer baszz het werdt echt te gek) Ze speelde tot 20 voor 2 met de normale band en toen kwamen de nairobi freinds erbij. En dat was helemaal feest. Tot Half3 (!!! het festival duurt tot 2 uur) knallen en dansen. En toen ze moesten stoppen (van het festival managment) heeft het publiek toch wel een dik kwartier geklapt gejuicht geboehoet naar het managment en geschreewd om meer en Benjamin en co wouden wel maar mochten echt niet meer.

De laaste dag begonnen met the RH factor en die was geen kloot aan. Niet de vette TripHop electronische trompet funkheid maar de slappe Neo-Soul meuk. Dus maar naar Chris Botti en die was echt te gek. (zoals je hierbover al ergens kon lezen speelde hij speciaal voor een 6 jaar oud jongetje 'my funny valentine voor het podium. Em toen had ik de mazzel om 5 stoelen ernaast te zitten en kon ik lekker meegenieten) Daarna even naar Kenny Wheeler gegaan, maar helaas, die is af, te oud, mist z;n sound, de band was niet goed, jammer. Toen even rondgedwaald om mezelf helemaal op te laden voor Wayne Shorter en dat was echt zo waanzinnig goed! vrije geimproviseerde muziek zo puur zo intens... Brian Blade op drums echt op een lijn met John Patitucci in een woord waanzinnig. Daarna kan je echt niet veel meer hebben en heb ik lekker even zitten eten en chillen met een bassist en goeie vriend van mij van het conservatoium die ook helemaal weg was van het Wayne Shorter quartet. Toen we weer een beetje bij zinnen waren kregen we het toetje; The Dizzy Gillespie All Star Big Band. met Roy Hargrove (dit keer wel goed) en natuurlijk James Moody. Echt en tof feestje waar Moody nog even ging zingen. en daarna zelfs een zang feature deed welke ze afsloten met een HipHopBeat waar 'ie op ging dansen en zelfs rappen (!?!?). En daarna was er nog de trompetsetie die voor op het podium een battle hield. Heerlijk

En nu ben ik Kapot..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2006 13:18 

Dehaanmuziek schreef:
Gisteravond TOP op tv gezien!
Was wel weer strak, hoewel ze maar 1 1/2 nummer van ze uitzonden.
Heb Harpje niet tussen het publiek kunnen ontdekken! :wink:

Dat klopt want ik stond natuurlijk aan de verkeerde kant. Kon niet meer aan de goede kant komen. Kun je nagaan hoe vaak ik naar de popzaal (wat nu de Nile was) ga met Northseajazz, nooit dus, anders had ik zo'n blunder niet gemaakt. Want we waren zeer goed op tijd.

Maar bij Eric vloeimans zat ik weer vooraan dus Baszz? :lol: Wat is die kerel toch goed en dan met die gek van een Anton Goudsmit op de gitaar. Was weer puur genieten. En Baszz, de kledingstijl van Eric was ook weer genieten :mrgreen:

Wat ook zeer goed was, was Trygve seim. Die trompetist kon zijn trompet naar alles laten klinken. Op gegeven monment hoorde ik japanse fluit dus ik zoeken, nee hoor, was die trompettist het. Prachtig. En hulde aan de geluidstechnicus want elk instrument was apart goed te horen en het mengde formidabel. Hij werd ook apart genoemd door de band.

Ik vond dat scofield zat te fraeken op die gitaar dus daar ben ik ook niet lang gebleven.

Kenny Garret op sax deed alleen aan zelfbevlekking dus daar zijn we maar gauw weggegaan. Voor de rest zijn we op zaterdag wat kleine zaaltjes in en uit gelopen.

vrijdag:
Naar de Rotterdam conservatory bigband geweest. Klonk lekker.
Naar Benjamin Herman met Han Bennink op drums.Dat was natuurlijk ook weer feest. Zat stampvol en daarging ook niemand weg. Gelukkig zat ik vooraan en heb foto's genomen met mijn telefoon. Hier zat ook Anton Goudsmit op gitaar bij. Die vent is toch ook beregoed. Niks geen gefriemel op die gitaar. Daarna naar Jeff Beck voor het mannetje. Die houdt van scheurende gitaren. Roy Hargrove heb ik al zovaak gezien dus die slaan we over en gaan naar de Belgen, Flat Earth Society. Dit was het eerste concert waarbij het geluid amateuristisch geregeld was. Deed me aan Willem Breuker Collectief denken.

Zondag: De avond begon al zeer goed met Dr. Michael White Quartet. Ouderwetse dixiland uit New Oleans. Een plukbas, banjo, klarinet en trompet. Wat een emotie spatte van die instrumenten af. Ze konden janken, schreeuwen of juist heel ingetogen spelen op hun instrumenten. Rasmuzikanten. Het publiek ging helemaal uit zijn dak. Daarna wat van Kenny Wheeler gehoord. Vorig jaar was hij met een andere groep zonder zangeres en dat was goed te pruimen. Met die zangeres dus niet. Gauw maar wat gaan eten. Daarna terug naar Spirit of New Orleans. Was toch wat cleaner dan de oude negers van Michael White. En dan een van de hoogtepunten, Wayne Shorter. Wat is dat toch heerlijke muziek. Ik vind het juist erg lekker dat het heel intuitive muziek is. Telkens gebeuren er weer spannende dingen en je hebt er geen idee van dat je een uur en een kwartier ademloos zit te luisteren. Geen noot teveel. En die drummer Blade is ook fenomenaal. Zo goed als ze mekaar aanvoelen. Hij heeft zowaar een toegift gespeeld. En als laatste naar Los Hermanos Martinez met John Engels op drums en Rob van Bavel op piano. Ik moet zeggen dat we een goede nederlandse jazzscene hebben hoor.
Het geluid was overall in Rotterdam goed en er was meer ruimte in de zalen.

Het hotel was pet want de airco zat verstopt en er was geen minibar. Volgend jaar toch maar naar het centrum proberen in het Hilton te komen. Kan ik tenminste naar de afterpartys toe met jamsessies :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2006 13:27 

Hoi Harpje, ik heb je gezien hoor, ik kon alleen niet gaan brullen naar je tijdens het concert, je zat op de 2e rij naast een man met een baardje in het midden :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2006 13:42 

Zo te lezen heb ik toch wel wat gemist.
Ik heb e.e.a. op TV gezien, maar daar werd ik niet helemaal vrolijk van.

Dit jaar kon ik helaas niet naar R'dam, volgend jaar weer een kans....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2006 16:02 

Guys, bedankt voor deze uitvoerige verslagen! Het wordt toch echt eens tijd dat ik ook ga. Wie weet heb ik volgend jaar wel geld als ik afgstudeerd ben :)
Net als Robert zei, werd ik ook niet erg warm van de tv-uitzendingen. Maar ze zullen wel gewoon de verkeerde dingen hebben laten zien.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur