trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Dennis Wick
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 08:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jun 2006 10:32 

Jan H schreef:
pim schreef:
tja... alles leuk en aardig, maar geloof niet dat dit een hele nuttige discussie is.
zelf speel ik veel op een 7c, geeft mij van de mondstukken de meeste klank en vollume, en ik lever niets in wat hoogte betreft. maar een ander mondstuk eveneens 7c, heb ik een stuk minder volume en hoogte mee. dus mis eigenlijk een beetje het punt van gewoon opnoemen welk mondstuk je hebt. kan aan mij liggen natuurlijk, maar dan hoor ik dat graag

Bedoel je dat je een verschil merkt tussen twee mondstukken die eigenlijk volkomen identiek zouden moeten zijn? Vreemd...
Waar zou dat dan volgens jou aan liggen? Is er toch een verschil tussen de "identieke" mondstukken? (door variatie in de productie of zo?)

geen idee, ik weet wel dat bijde mondstukken een 7c zijn. maar d'r zit wel een behoorlijk verschil in, dat is te zien, de boring verschilt, de rand is bij de een scherper, en cup weet ik even niet uit me hoofd, maar toch vreemd dat 2 in naam gelijke mondstukken zo veel verschillen vertonen, en zeker(voor mij dan) in klank

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jun 2006 15:21 

Waarschijnlijk zijn ze dus allebei van een andere fabrikant.
Het komt wel vaker voor dat mondstukken met dezelfde naam absoluut niet hetzelfde zijn. Elke fabrikant heeft zo zijn eigen specificaties voor een bepaald type.
Ik heb een aantal merkloze 3c's thuis. En het verschil daartussen is erg groot. En geen van alle lijken ze op een Bach 3c
En om nog even op het oorspronkelijke onderwerp terug te komen. Ik speel zelf op een Denis Wick 2 HT, en daarvoor heb ik gespeeld op een Bach 1 1/2C. Ik vind persoonlijk de Wick beter spelen. Het is echt een mening. Wick gebruikt gewoon hele andere soort randen etc. Daar moet je van houden. Ik vind bijvoorbeeld randen van Schilke niks. Maar anderen vinden het helemaal geweldig. Bach heeft veelal ronde comfortabele randen. Wick meer scherp. Maar dat ligt ook aan het model.

Profiel  

Berichttitel: dennis wick
BerichtGeplaatst: 16 jun 2006 23:07 

ik heb een dennis wick 5x en daar kan ik op mijn yamaha ytr 4335g heel goed mee uit de voeten ik speel daar mee in een fanfare en in een kapel aleen nu heb ik sinds kort een conn constelation 36b bij gekocht en daarop blaast hij niet zo lekker omdat ik mijn lucht niet kwijt kan en met een bach of aanverwant mondstuk dat wel kan maar verders is het een prima mondstuk en ik kan het iedereen aanbevelen gr niels

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2006 02:22 

Ik speel zelf al jaren op een denis wick 4e met een booster en ben er eigenlijk WEL heel erg over te spreken, maar als ik het zo lees, moet ik misschien toch maar eens verder kijken, ik heb eigenlijk het zelfde probleem als JUIP, nameliljk ik kan ook de F3 (net) pakken en met de E heb ik geen probleem....

mondstuk - Bobby Shew lead / JK 1.5D
Trombone - CONN Director, DW 11CS

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2006 23:30 

ik speel al een jaar of 20 op een dennis wick 1c en heb regelmatig andere geprobeert
maar ga al gauw weer terug naar mn dennis wick

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 dec 2006 20:04 

Ik heb tijden op een DW 2 Heavytop gespeeld. Daarvoor op een VB1 1/2C. Op Denis Wick kon ik best heel goed uit te voeten doordat ik er met heel veel lucht op kon spelen. En wat de scherpte vande rand betreft dat was alleen maar een voordeel, zo werd ik flink gepusht om juist niet te duwen bij het spelen. Maar inmiddels ben ik weer terug bij VB en dan nu een 1C. Puur omdat de rand daarvan comfortabeller is. Denis Wick gebruitk een bepaald type rand en het is de vraag aan de speler of ie lekker is of niet. Op m'n bugel gebruik ik een 2FL met dezelfde soort scherpe rand maar hier stoort dat me niet.
DW maakt gewoon een ander soort mondstuk dan bijv. Bach en dan is het maar de vraag wat de speler lekker vind.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 dec 2006 21:08 

Ik begon dit topic over m'n Denis Wick mondstuk. Deze gebruik ik al tijden niet meer. Ik ben inmiddels overgestapt naar BR 43S. In ieder geval icm. bigband of pop. Bij andere gelegenheden gebruik ik de Bach 3C nog wel eens. In het begin, en dan bedoel ik net na het overstappen naar Bob Reeves, vond ik de toon in verhouding tot de DW erg scherp. Ik ben toch van mening dat je na langere tijd je eigen (gewenste) geluid weer gaat terug vinden, alleen dan wel op een (voor mij) veel flexibeler mondstuk!

:arrow:

www.10bier1thee.nl

Profiel  

Berichttitel: mondstuk dennis wick 3c
BerichtGeplaatst: 15 maart 2007 20:38 

ik zelf speel maar als al op een Dennis wick maar speeld moet toch een andere nummer spelen ik speel 4 F nu en moet 3 B fl deze is ondieper en kun je beter hoger spelen als laag.mar zou ik niet zo snel wisselen.
omdat langer tijd nodig hebt om er aan te wennen.
ook is een tip als je een langer tijd al speeld eens door Henk Rensink uit Apeldoorn een meeting te laten doen. dan weetje echt of deze geschikt is voor je . wandt elke mondstuk is anders en voeld anders aan. ook kwa spelen. succes met zoeken maar probeer op een te blijven spelen. gr ac trompetster

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur