mgdewalt schreef:
.
Zelf dacht ik al aan:
- wellicht overbodig, maar even spelen, en wellicht een paar dagen rustig thuis spelen
- garantie (?)
- uiterlijk, maar vnl. binnenzijde leadpipe
- Kan alles los, zonder speling op de ventielbuizen en stembuis. (mn. 2e ventiel). Lekkages dmv. "plop".
- slijtage aan de ventielen, scheef gesleten ventielen, gruis onder in de doppen, corrosie vorming langs het schroefdraad aan de onderzijde.
- deuken, krassen, slijtage van de lak.
- zichtbare reparaties (soldeer etc...)
- staat van viltjes, kurkjes, rubbertjes
- ???
1) is een must
2) krijg je niet bij een particulier
3) uiterlijk als in hoeveelheid deuken? forget it, als het kleine deukjes zijn, hebben die niet veel invloed, even letten op rotte plekken.
4) lijkt me ook logisch
5) 2 hands trompetten hebben altijd ingelopen ventielen naar iemands hand, dus daar moet je altijd even aan wennen. De doppen moet je niet teveel naar kijken.
6) zie eerder is niet of nauwelijks van belang, als er maar geen gaten inzitten
7) het is beter dat het instrument gerepareerd is, dan dat je hem in slechte staat krijgt, dus daar zou ik me maar geen zorgen om maken

staat van die parafernalia is niet belangrijk, die kun je voor minder als 5 euro laten vervangen
9) ik zou een extrra paar oren meenemen. 4 oren horen meer dan een
10) je noemt nergens het comfort van en instrument. Als alle bovenstaande punten oke zijn, maar het instrument speelt totaal niet lekker, dan koop je het toch ook niet, of ben ik nu gek