nielsmarchal schreef:
misschien een beetje rare opmerking van mij, maar ik hoor iedereen altijd praten over maten, bekers, boringen, leadpipes etc. Ik heb bewust tegen Hub gezegd, vertel me niets over de instrumenten, ik wil het niet weten, totdat ik op allemaal heb gespeeld. Zonder dat ik wist welk model ik in m'n handen had, kwam ik uit op de b5, die het beste bij mij paste. Zo heb ik elke trompet tot nu toe nog gekocht. Nadat ik dus die b5 in m'n handen had, heb ik verschillende b5's geprobeerd, eentje verguld en een verzilverd. Naja hij stuurt ze op zodat ik nog even kan uitproberen.............
Voordat ik trouwens wist wat voor modellen het waren, vond ik de b6 en 7 te veel weerstand hebben voor mij, de b4 was scherper, dan de b5. De b3 klonk bij mij nog scherper en platter.....toen nog weer terug naar b5 en ik voelde me gewoon weer meteen "thuis" en dat gevoel is voor mij toch altijd bepalend. Daarnaast geeft Hub ook zeker super advies wat je nog allemaal kan doen........
Same here, mijn B7 heb ik ook blind (maar zeker niet doof) gekocht.
Het gekke is dat mijn B7 juist minder weerstand heeft dan welke Van Laar dan ook, en dan zeker de B5, die vond ik juist meer weerstand hebben. Zo zie je maar weer, de keuze is zeer persoonlijk. Wel is het zo dat als je op gevoel een B1 of B2 koopt, deze in een fanfare wellicht veel te scherp gaat klinken.
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL