Wilbert schreef:
PieterBastrombone schreef:
Het was dus een megascherpe zaal, en ik hoorde de balans zoizo al erg vaag, op de een of andere manier. Ik hoorde zelfs de Mirafone van Johan , de Besbassist kraken.. nu ik ken die bastuba erg goed, hij leent hem van ons en dat ding heeft echt niet de klank ernaar om te kraken! Geeft maar aan wat voor zaal het was!!!
Nou Pieter, wij hebben het hele weekend in die zaal gerepeteert en we hebben nergens last van gehad!
Citaat:
Je zult MAW weleens het risico lopen balansproblemen te ervaren als je een beetje lekker bastbr kunt spelen, het is in ieder geval geen 3e klarinet!
Ik snap je niet, een beetje lekker bastrb. kunnen spelen wil toch niet zeggen dat je alleen maar foeilelijk hard kan spelen? Soms (vaak zelfs) móet je wel de functie van 3e klarinet innemen, omdat je in balans moet blijven!!
Als ik al zei, ik kan niet meepraten want ik zat achter de andere kant van de beker. Wil wel op dingen reageren die jij aangeeft

Ik bedoel niet dat ene 3e klarinet minderwaardig is, en ik bedoel ook niet dat je nooti moet mengen.. enkel dat een 3e klarinet met 10 op een partij zit, en de bastbr met 1.. vandaar dat de risicospreiding anders is om het zo maar te zeggen.
Als ik niet zou kunnen mengen zou je me continu kunnen horen. Ik geloof daar niet in, ik kom enkel bij momenten uit de klank. Ik streef ernaar net dat randje te hebben zoals het hoort en zoals de bastrombone hoort te klinken. Als dat eens een keer overdone is, dan is dat ook weer niet de bedoeling. En dán is het verschil in zalen waar we altijd repeteerde en ineens de andere zaal om te spelen wel enorm hoor. En ik denk niet dat je NJFO en NJHO kunt vergelijken, dat is appels met peren vergelijken.
Wilbert schreef:
PieterBastrombone schreef:
En anderzijds de cultuurshock die harmoniemensen vaak krijgen bij het horen van een bastrombone.
Nouja, moet ik hier op ingaan...?

Alsof harmoniemensen niet weten hoe een bastrombone kan/moet klinken...
9 van de 10 keer niet nee. Ik geloof meteen dat de koperblazers het wel weten, maar 9 vd 10 harmonieleden zijn klarinetten en hobo's etc. Merk altijd een kloof tussen de koperblazers+slagwerk vs. fluiten, fagotten, klarinetten.. bij harmonie.
Verder ben ik blij dat je hier je mening weergeeft. Jij vond de bastrombone te sterk, ok.. respect. Maar ik vind het niet zo collegiaal om maar te stellen dat ik
alleen maar foeilelijk hard kan spelen ben ik het niet met je eens. Ik voorzie verder ook geen reden dit te stellen, de muziek kent toch geen vijanden?? Je mag er gerust met me verder over praten als je dat wilt. Voeg me maar toe op msn, zo te zien ben je nogal geshockeerd geraakt

tijdens het concert.
pieter_30@hotmail.com