trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Audities NJBE
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 04:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2005 16:14 

En die organisatorische problemen zijn abosoluut niet klein....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2005 16:42 

PieterBastrombone schreef:
Het was dus een megascherpe zaal, en ik hoorde de balans zoizo al erg vaag, op de een of andere manier. Ik hoorde zelfs de Mirafone van Johan , de Besbassist kraken.. nu ik ken die bastuba erg goed, hij leent hem van ons en dat ding heeft echt niet de klank ernaar om te kraken! Geeft maar aan wat voor zaal het was!!!

Nou Pieter, wij hebben het hele weekend in die zaal gerepeteert en we hebben nergens last van gehad!

Citaat:
Je zult MAW weleens het risico lopen balansproblemen te ervaren als je een beetje lekker bastbr kunt spelen, het is in ieder geval geen 3e klarinet!

Ik snap je niet, een beetje lekker bastrb. kunnen spelen wil toch niet zeggen dat je alleen maar foeilelijk hard kan spelen? Soms (vaak zelfs) móet je wel de functie van 3e klarinet innemen, omdat je in balans moet blijven!!

Citaat:
En anderzijds de cultuurshock die harmoniemensen vaak krijgen bij het horen van een bastrombone.

Nouja, moet ik hier op ingaan...? :roll: Alsof harmoniemensen niet weten hoe een bastrombone kan/moet klinken...

Ik wil je echt niet afbranden hoor Pieter, misschien was een fanfare minder geschikt voor de zaal dan een harmonie, of wat dan ook, maar ik ben wel een beetje geschrokken van je volume ;) Het klonk vaak ook erg lekker, maar vaak ook niet... ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2005 16:56 

Ach bastrombonisten zijn nou meestal niet de meest fijngevoelige personen :mrgreen: en dat moet ook niet, lekker raggen op zo'n ding :twisted:
Met de meeste bastrombonisten die ik ken kan ik érg goed opschieten zelfs (en helemaal tijdens het spelen, het kan mij eigenlijk bijna niet banaal hard genoeg :oops: )

Ik heb het dan niet gehoord, maar, GO PIETER :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2005 17:44 

Wilbert schreef:
Het was dus een megascherpe zaal, en ik hoorde de balans zoizo al erg vaag, op de een of andere manier. Ik hoorde zelfs de Mirafone van Johan , de Besbassist kraken.. nu ik ken die bastuba erg goed, hij leent hem van ons en dat ding heeft echt niet de klank ernaar om te kraken! Geeft maar aan wat voor zaal het was!!!

Nou Pieter, wij hebben het hele weekend in die zaal gerepeteert en we hebben nergens last van gehad!

Citaat:
Je zult MAW weleens het risico lopen balansproblemen te ervaren als je een beetje lekker bastbr kunt spelen, het is in ieder geval geen 3e klarinet!

Ik snap je niet, een beetje lekker bastrb. kunnen spelen wil toch niet zeggen dat je alleen maar foeilelijk hard kan spelen? Soms (vaak zelfs) móet je wel de functie van 3e klarinet innemen, omdat je in balans moet blijven!!

Als ik al zei, ik kan niet meepraten want ik zat achter de andere kant van de beker. Wil wel op dingen reageren die jij aangeeft ;)

Ik bedoel niet dat ene 3e klarinet minderwaardig is, en ik bedoel ook niet dat je nooti moet mengen.. enkel dat een 3e klarinet met 10 op een partij zit, en de bastbr met 1.. vandaar dat de risicospreiding anders is om het zo maar te zeggen.

Als ik niet zou kunnen mengen zou je me continu kunnen horen. Ik geloof daar niet in, ik kom enkel bij momenten uit de klank. Ik streef ernaar net dat randje te hebben zoals het hoort en zoals de bastrombone hoort te klinken. Als dat eens een keer overdone is, dan is dat ook weer niet de bedoeling. En dán is het verschil in zalen waar we altijd repeteerde en ineens de andere zaal om te spelen wel enorm hoor. En ik denk niet dat je NJFO en NJHO kunt vergelijken, dat is appels met peren vergelijken.

Wilbert schreef:
En anderzijds de cultuurshock die harmoniemensen vaak krijgen bij het horen van een bastrombone.

Nouja, moet ik hier op ingaan...? :roll: Alsof harmoniemensen niet weten hoe een bastrombone kan/moet klinken...

9 van de 10 keer niet nee. Ik geloof meteen dat de koperblazers het wel weten, maar 9 vd 10 harmonieleden zijn klarinetten en hobo's etc. Merk altijd een kloof tussen de koperblazers+slagwerk vs. fluiten, fagotten, klarinetten.. bij harmonie.

Verder ben ik blij dat je hier je mening weergeeft. Jij vond de bastrombone te sterk, ok.. respect. Maar ik vind het niet zo collegiaal om maar te stellen dat ik alleen maar foeilelijk hard kan spelen ben ik het niet met je eens. Ik voorzie verder ook geen reden dit te stellen, de muziek kent toch geen vijanden?? Je mag er gerust met me verder over praten als je dat wilt. Voeg me maar toe op msn, zo te zien ben je nogal geshockeerd geraakt ;) tijdens het concert. pieter_30@hotmail.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2005 17:50 

en wij dan? :P
wij willen ook genieten van die discussie :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2005 19:10 

Hahaha, go pieter!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2005 19:43 

Ok Pieter ik heb je toegevoegd :)

En ik wil toch wel even in het openbaar zeggen dat ik niet vind dat JIJ alleen maar foeilelijk hard kan spelen! Ik doelde vooral op de balansproblemen waarover je het had, het was niet persoonlijk bedoeld ;) Zelfs ik kan harder spelen dan 10 klarinetten :twisted:

P.S. waarom neemt niemand het voor MIJ op? :( :P

P.P.S. geshockeerd is niet het goeie woord, ik hoorde je voor het eerst spelen en ik was, laat ik zeggen, onaangenaam verrast...maar daar hebben we het nog wel over ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2005 19:50 

Wilbert schreef:
Ok Pieter ik heb je toegevoegd :)

En ik wil toch wel even in het openbaar zeggen dat ik niet vind dat JIJ alleen maar foeilelijk hard kan spelen! Ik doelde vooral op de balansproblemen waarover je het had, het was niet persoonlijk bedoeld ;) Zelfs ik kan harder spelen dan 10 klarinetten :twisted:

P.S. waarom neemt niemand het voor MIJ op? :( :P

P.P.S. geshockeerd is niet het goeie woord, ik hoorde je voor het eerst spelen en ik was, laat ik zeggen, onaangenaam verrast...maar daar hebben we het nog wel over ;)

Trompettisten zijn we allemaal, wij kennen geen medelijden :twisted:
Bastrombonisten zijn onze zielsverwanten, die kunnen ook heel hard en meestal gaat dat ook altijd VER over de top... :D
En op dit forum is het natuurlijk een rariteit 8)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur