trompet.nl > forum > Toon onderwerp - WMC
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 20:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 26  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2005 09:01 

marnix schreef:
Voor de rest laat het zich allemaal raden, het vereiste niveau is zo belachelijk hoog, dat een amateur orkest zich dat bijna niet meer kan bolwerken, dus huur je invallers in. .

Voor sommige orkesten kan dit misschien het geval zijn, maar dan denk ik wel dat dit ligt aan de muzikale leiding die gewoon te hoge ambities heeft. Er zijn nog altijd amateurorkesten die op het hoogste niveau kunnen presteren zonder invallers...

Citaat:
Als ze nu het hele wedstrijdgedeelte weglaten en er gewoon een wereldwijde meeting van maakt voor blaasorkesten, met masterclasses, clinics en instrumenten shows, en veel spetterende concerten,

Helemaal voor !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2005 09:03 

symphonic-fan schreef:
Moon schreef:
@ captain

Die issue heb ik ook in de hoogte.

Gelukkig is er een es in de brassband zeg ik altijd :-)

@ symphonic-fan

Wat versta jij onder "streekorkest"?

De muzikanten die meespelen zijn quasi allemaal uit PEER zelf en hebben daar hun volledige muzikale opleiding (tot het conservatorium voor sommigen) volmaakt... Wij recruteren niet actief in de "regio" hoor.

De muzikanten komen uit heel de gemeente van Peer als ik mij niet vergis, dus ook uit de deelgemeenten.
Het is natuurlijk wel zo dat bij elk orkest mensen zitten uit een andere streek. Ik speel als Belg bij een Nederlandse club. Der moet daar toch iemand het bier opconsumeren. :D

Het is inderdaad de STAD Peer met een aantal deelgemeenten... Maar dat is niet echt een regio he :-) En een aantal deelgemeentes hebben daarenboven hun eigen fanfare (kleine brogel, grote brogel)...

Uit een goede 12.000 inwoners 2 (nu zelfs 3) orkesten opbouwen met +250 leden is toch een mooie prestatie :-)

Ik zou echt moeten nadenken welke muzikanten bij ons uit een andere streek komen... (De 'verhuizers' buiten beschouwing gelaten) :-) 't zullen er niet meer dan een handvol zijn :-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2005 09:13 

Moon schreef:
symphonic-fan schreef:
Moon schreef:
@ captain

Die issue heb ik ook in de hoogte.

Gelukkig is er een es in de brassband zeg ik altijd :-)

@ symphonic-fan

Wat versta jij onder "streekorkest"?

De muzikanten die meespelen zijn quasi allemaal uit PEER zelf en hebben daar hun volledige muzikale opleiding (tot het conservatorium voor sommigen) volmaakt... Wij recruteren niet actief in de "regio" hoor.

De muzikanten komen uit heel de gemeente van Peer als ik mij niet vergis, dus ook uit de deelgemeenten.
Het is natuurlijk wel zo dat bij elk orkest mensen zitten uit een andere streek. Ik speel als Belg bij een Nederlandse club. Der moet daar toch iemand het bier opconsumeren. :D

Het is inderdaad de STAD Peer met een aantal deelgemeenten... Maar dat is niet echt een regio he :-) En een aantal deelgemeentes hebben daarenboven hun eigen fanfare (kleine brogel, grote brogel)...

Uit een goede 12.000 inwoners 2 (nu zelfs 3) orkesten opbouwen met +250 leden is toch een mooie prestatie :-)

Ik zou echt moeten nadenken welke muzikanten bij ons uit een andere streek komen... (De 'verhuizers' buiten beschouwing gelaten) :-) 't zullen er niet meer dan een handvol zijn :-)

Ach maakt op zich toch niet veel uit hoe het juist in elkaar zit.
Het is gewoon een GOEDE harmonie, die eigenlijk allanger in concertafdeling thuis hoorde.
Er is één ding wat minder in Peer is en daar komt binnenkort verandering, denk dat ze dan nog een heel stuk gaan doorgroeien.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2005 09:41 

Er is één ding wat minder in Peer is en daar komt binnenkort verandering, denk dat ze dan nog een heel stuk gaan doorgroeien.[/quote]

Je praat in raadsels... In wat komt er verandering?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2005 10:11 

Wat ik al zeg idd schiet ik dan in de "lach als een boer met kiespijn". Vindt het toch een belediging van ons vak. Maar desalniettemin ga ik idd dan liever met een zak chips op de bank zitten.........of iets leuks met m'n vriendinnetje doen.

Toch het beste om als mannelijke muzikant een vrouw te zoeken met een goeie baan! :wink: :wink: :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2005 10:25 

Moon schreef:
Nu zijt ge hier ook al :-).

dat was omdat er iemand op brassbandfroum.be eens gezegd had om hier een kijkje te komen nemen. heb ik dus gedaan... :) Er stond trouwens al een link naar trompet.nl op de kempenbloei-site...

Over die "streeks orkesten": Ik denk dat dat voor het niveau van concertafdeling bijna onvermijdelijk is (zeker nu ik voor het eerst zelf met dat niveau mag proeven...concertafdeling is toch nog een ander paar mouwen dan 1ste...8O )

Nu zijn er natuurlijk twee soorten streekorkesten: Enerzijds de provinciale orkesten, zoals het Frysk, het Gelders en het "Vlaams" Fanfare Orkest (meeste leden zijn nog altijd uit de Antwerpse Kempen, zoals vroeger...).

Anderzijds zijn er de uit hun voegen gegroeide "dorpsverenigingen". Achel is maar een dorpje van 5000 inwoners (waarondern zo'n 1000 Nederlandse belastingontduikers ergens verstopt in een bos :P ). In de loop der jaren zijn verschillende muzikanten uit naburige gemeenten bij ons komen meespelen (Neerpelt, Overpelt, Lommel, Bude en zelfs Peer ;) l). Sommigen kwamen het zelf vragen, anderen werden gevraagd (de meesten via vriendschappen met andere leerlingen van de regionale muziekschool waar onze leerlingen les volgen).

Wij hechten echter veel belang onze eigen jeugdwerking (via samenwerking met de regionale muziekschool en met onze eigen jeugdfanfare), die voor een belangrijke instroom van muzikanten zorgt. In Peer geet het niet anders. Zij hebben natuurlijk een nog veel uitgebreidere jeugdwerking dan ons, maar zij zijn er dan ook al langer mee bezig.

Ook aan de typische "dorpsverplichtingen" (herdenking oudstrijders, processie, dorpsfeest, carnaval, ...) blijven wij meewerken. Dat is toch wel iets waarin wij van een "provinciaal" orkest verschillen, ook al is het telkens moeilijk om de muzikanten van buiten het dorp voor deze activiteiten warm te maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2005 10:27 

defred1 schreef:
Citaat:
Er is één ding wat minder in Peer is en daar komt binnenkort verandering, denk dat ze dan nog een heel stuk gaan doorgroeien.

Je praat in raadsels... In wat komt er verandering?

Er komt in elk geval een nieuwe dirigent... Alex Schillings...
Over de rest wil ik mij niet uitspreken, want dat lijkt mij een interne Peerse aangelegenheid. Ik kan alleen maar zeggen dat Willy Fransen daar in al die jaren iets moois heeft opgebouwd, samen met zijn muzikanten.

Laatst bijgewerkt door Jan H op 31 mei 2005 10:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2005 10:29 

Dat klopt inderdaad.

Laatst bijgewerkt door Moon op 31 mei 2005 10:56, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur