trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuwe trompet tussen 2000 en 2800 euries
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 02:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jan 2005 00:42 

Maar Hans, om even terug te komen op mijn vraag, waar ik geen antwoord op kreeg, waarom zie ik niemand in de klassieke wereld die op Straubs speelt?
Gr.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jan 2005 07:59 
Moderator

als ik Hans hierbij even voor mag zijn:

ik wil een aantal redenen opnoemen waarom ik weinig mensen ( tot nu toe ) op Straub zie spelen.

1) als klassiek trompettist zijn er diverse trompetten waar je je aandacht aan dient te besteden, van grote bes tot piccolo in bes, en een klassiek geschoolde trompettist doet maar een beperkte hoeveelheid op bes. ( ik wil Frits Damrow aanhalen, toen ik bij hem op proefles was, 5 jaar geleden (alweer 5 jaar :? ) 80% van het spelen zal op c trompet zijn ).
Je kan je geld maar een keer uitgeven, dus veel trompettisten uit de klassieke wereld zullen eerder geneigd zijn om de trompet waar ze het meest op spelen te vervangen en ermee te experimenteren dan met een bes. Zoals veel anderen heb ik ervoor gezorgt dat ik een goede bes heb, zodat ik daar geen omkijken naar heb, en de ruimte ( ook financieel heb, om met de andere trompetten te experimenteren.

2) naar mijn oordeel (zuiver subjectief uiteraard ) denk ik dat de Straub bes trompetten voor de meeste klassieke trompettisten wat lastig zullen zijn om aan te wennen, het is een heel ander concept dan wat de meeste klassieke mensen als klassiek ervaren ( het is nog vroeg, dus vergeef mij mijn rare zinnen ). De Straubs die ik probeerde bij Hans waren echt prima instrumenten, maar ik denk dat ik er erg lang over zou doen om de straub te kunnen hebben waar ik hem hebben wil. De c trompet (korte model ) is een ander verhaal, die vond ik wel degelijk erg goed, en leek mij ook zeer geschikt voor klassiek werk, en dan gooi ik het op gebrek aan promotie/bekendheid, en een toch wat conservatieve mentaliteit. Bovendien heeft Straub bij de c trompetten een heftige concurrentie van Hub van Laar, Yamaha en Bach, die het toch ook erg goed doen allemaal.

Let wel: mijn epistel hierboven is zuiver op de gok, want ik kan nu eenmaal niet spreken voor alle klassieke trompettisten, en al helemaal niet voor jazz trompettisten. Toch heb ik het gevoel dat ik hier niet ver naast de waarheid zit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jan 2005 08:59 

Plus hij bouwt er niet zo veel per jaar (100 ?) en in Duitsland is volgens mij de draaiventiel populairder van bijv. Schagerl. De Berliner speler er oa op. Thein is natuurlijk ook goed vertegenwoordigd en nog wel een paar (Monke).

De naamsbekenheid is door de Destino wel een stuk verbeterd denk ik, in ieder geval in Amerika.

Het beste voorbeeld van je merk promoten vind ik de Eclipse trompet. Die gasten schrijven elk jaar een wedstrijd uit waar je een trompet van hun kunt winnen plus ze hebben een eigen forum (Trumpetmaster). Daarnaast hebben ze natuurlijk ook goede spullen als ik het zo lees en hoor.

Profiel  

Berichttitel: nomen est omen
BerichtGeplaatst: 30 jan 2005 13:12 

Klassieke trompettisten spelen meestal op de zelfde toeter als die van de klassieke trompettist die naast hem/haar zit, dus een Yamaha of een Vincent Bach als we ons even beperken tot de bes instrumenten. Dat heeft niks met het instrument zelf te maken, of met de kwaliteit van het instrument maar meer met het feit dat ook trompettisten doorgaans kuddedieren zijn. Mij heeft het ook jaren geduurd voor ik doorhad dat Vincent Bach heus niet zaligmakend is; mijn Getzen klinkt veel beter als de Bach (jazeker!!) en mijn Straub is zowiezo een veel betere toeter als alles waar ik tot nu toe op heb gespeeld. Let wel: dat geld voor mij, want bijvoorbeeld Marnix laat zijn Olds zingen als een vogel, terwijl ik de zijne maar een stug ding vind. Niet bang zijn, gewoon alles proberen.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: nomen est omen
BerichtGeplaatst: 30 jan 2005 13:47 
Moderator

Theo van Kampen schreef:
Klassieke trompettisten spelen meestal op de zelfde toeter als die van de klassieke trompettist die naast hem/haar zit, dus een Yamaha of een Vincent Bach als we ons even beperken tot de bes instrumenten. Dat heeft niks met het instrument zelf te maken, of met de kwaliteit van het instrument maar meer met het feit dat ook trompettisten doorgaans kuddedieren zijn. Mij heeft het ook jaren geduurd voor ik doorhad dat Vincent Bach heus niet zaligmakend is; mijn Getzen klinkt veel beter als de Bach (jazeker!!) en mijn Straub is zowiezo een veel betere toeter als alles waar ik tot nu toe op heb gespeeld. Let wel: dat geld voor mij, want bijvoorbeeld Marnix laat zijn Olds zingen als een vogel, terwijl ik de zijne maar een stug ding vind. Niet bang zijn, gewoon alles proberen.

dat is maar zeer ten dele waar....

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 jan 2005 14:18 

marnix schreef:

Welk deel dan?

Citaat:
Marnix laat zijn Olds zingen als een vogel
:?:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 jan 2005 14:24 
Moderator

Dehaanmuziek schreef:
marnix schreef:

Welk deel dan?

Citaat:
Marnix laat zijn Olds zingen als een vogel
:?:

Dat laatste is geheel aan de subjectieve mening van de luisteraar, daar ga ik zelf geen oordeel over geven, maar het is zeer zeker niet zo dat klassieke trompettisten naast elkaar dezelfde trompetten bespelen...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur