trompet.nl > forum > Toon onderwerp - lead toeters
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 00:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2005 10:39 

Ik heb ook geen gemiddelde Bach Ml37... :lol:

Een Calicchio speelt niet makkelijker hoog dan een goede Bach of Taylor. Het geluid heeft alleen wat meer sizzle bovenin. Maar ik vind hem niet zo goed klikken bovenin, hij zwabbert meer. Het is alsof de noten dichter tegen elkaar aan zitten boven de C3. Daarnaast was de hoge D meestal te laag op een Callichio. Ik geloof dat de nieuwe Tulsa wel beter is op alle fronten incl. ventielen. Ik heb vorig jaar de nieuwe getest bij Pfeiffer en vond ze erg goed. Jan Oosthof speelt nu ook op zo'n nieuwe, ik meen een 1s3Z. Die had ook mijn voorkeur.

De Taylor Chicago speelde ook erg goed, mooi geluid etc. maar voor mij iets te stijf geluid. Maar ik zou hier best aan kunnen wennen, net zoals ik na een tijdje aan de Calichio gewend was. Ik vind zo'n grote beker wel fantastisch. Als Taylor hem nog wat lichter zou bouwen komt ie dicht in de buurt van mijn smaak.

Ik heb gisteren mijn nieuwe Bach NY uit 1941 nog eens goed getest. Die speelt een beetje zoals de oude Bessons. Veel hoog in het geluid en erg licht. Zie deze toeter meer als mijn Calicchio. Ik geloof dat Bach ook plannen heeft een nieuwe kopie op de markt te zetten van de NY. Dit als tegenhanger voor de nieuwe Yamaha kopie van de Mt.Vernon.

Het blijft erg leuk om al die toeters uit te proberen.... :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2005 11:17 

Je moet straks op de workshop de mijne maar eens proberen. Die komt een eind in de richting van jouw smaak :lol:

Dat Bach een goede kopie kan maken van de NY geloof ik niet zo. Dan hadden ze dat wel eens eerder mogen doen :?
Maar ze zullen wel moeten want niet alleen in Europa maar ook in de VS beginnen ze een beetje uitgekeken te raken op Bach. NY's en Mt. Vernons gaan daar voor $ 3000,- en meer van eigenaar over.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2005 11:43 

Hans schreef:
Je moet straks op de workshop de mijne maar eens proberen. Die komt een eind in de richting van jouw smaak :lol:

Ik ben benieuwd.

Hans schreef:
Dat Bach een goede kopie kan maken van de NY geloof ik niet zo. Dan hadden ze dat wel eens eerder mogen doen :?
Maar ze zullen wel moeten want niet alleen in Europa maar ook in de VS beginnen ze een beetje uitgekeken te raken op Bach. NY's en Mt. Vernons gaan daar voor $ 3000,- en meer van eigenaar over.

Zo denk ik er ook over, maar ik lees wel goede verhalen over Bach sinds Tedd Waggoner aangesteld is. Hij moet de hele fabriek gereorganiseerd hebben in kleinere werkplaatsten waar kleine groepjes de hele trompet in elkaar zetten. Dus niet meer zo'n lopende band werk als eerst waar iedereen maar een onderdeelt maakt. De nieuwere Bachs moeten dan ook weer beter zijn dan ze een tijd geweest zijn. Ze moeten toch wat, voordat iedereen op Yamaha overgaat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2005 12:31 

erikveldkamp schreef:

Ik geloof dat Bach ook plannen heeft een nieuwe kopie op de markt te zetten van de NY. Dit als tegenhanger voor de nieuwe Yamaha kopie van de Mt.Vernon.

Welk Yamaha model is dan een kopie van de Mt Vernon? En ik las een paar dagen geleden ook al iets over de nieuwe Bach's. Zijn er al nieuwe modellen op de markt of worden deze nog ontwikkeld??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2005 12:44 

De nieuwe C trompet, de Bb moet dit jaar uitkomen en in de Bobby Shew 8310Z zitten ook elementen van de Mt.Vernon. het metaal van de beker wordt dunner naar het eind. Andere bredere rand van de beker etc. De trompet kost wel rond de 3000,-

http://www.yamahaartistmodel.com/index2.html

De nieuwe Bach is alleen nog maar een gerucht. Als je een goede Bach wilt kun je beter en goedkoper een oude kopen van voor 1970. Zie mijn Bachsite.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2005 21:23 

Als je genoeg lucht hebt (de boring = 470 maar dat merk je ook weer niet zo erg) is een Callet Jazz wellicht een optie.

Deze trompet heeft een uitstekende projectie. De sound vind ik iets meer in balans / donkerder dan bijvoorbeeld een Callichio.

Ik heb er zelf eentje en je kunt er alles mee doen: solo's , combowerk, (lead) bigband

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2005 12:57 

De Yamaha 6310Z (voorloper van 8310Z) kost ongeveer 1500 euri, en dat vind ik persoonlijk een hele goede prijs/kwaliteit verhouding..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2005 13:50 

Dan betaal je wel veel voor een oud model. Volgens mij kun je voor dat geld makkelijk de 8310Z kopen.

Ik heb de 6310Z ook wel voor 1250 zien staan trouwens (bijv. Scattando).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur