Ik heb ook geen gemiddelde Bach Ml37...
Een Calicchio speelt niet makkelijker hoog dan een goede Bach of Taylor. Het geluid heeft alleen wat meer sizzle bovenin. Maar ik vind hem niet zo goed klikken bovenin, hij zwabbert meer. Het is alsof de noten dichter tegen elkaar aan zitten boven de C3. Daarnaast was de hoge D meestal te laag op een Callichio. Ik geloof dat de nieuwe Tulsa wel beter is op alle fronten incl. ventielen. Ik heb vorig jaar de nieuwe getest bij Pfeiffer en vond ze erg goed. Jan Oosthof speelt nu ook op zo'n nieuwe, ik meen een 1s3Z. Die had ook mijn voorkeur.
De Taylor Chicago speelde ook erg goed, mooi geluid etc. maar voor mij iets te stijf geluid. Maar ik zou hier best aan kunnen wennen, net zoals ik na een tijdje aan de Calichio gewend was. Ik vind zo'n grote beker wel fantastisch. Als Taylor hem nog wat lichter zou bouwen komt ie dicht in de buurt van mijn smaak.
Ik heb gisteren mijn nieuwe Bach NY uit 1941 nog eens goed getest. Die speelt een beetje zoals de oude Bessons. Veel hoog in het geluid en erg licht. Zie deze toeter meer als mijn Calicchio. Ik geloof dat Bach ook plannen heeft een nieuwe kopie op de markt te zetten van de NY. Dit als tegenhanger voor de nieuwe Yamaha kopie van de Mt.Vernon.
Het blijft erg leuk om al die toeters uit te proberen....