Rimke schreef:
Trumpetvos,
Best een leuk verhaal over die spanning en zo, maar het is niet van toepassing op cryogenic freezing. Zelfs al barst een trompet van de spanning, niet letterlijk natuurlijk en of dat erg is laat ik in het midden, na de behandeling met vloeibare stikstof zal die spanning niet verminderd zijn. Thomas Moore is professor of physics aan het Rollins college, ergens in Florida en hij werkt al jaren aan een project om de fysische achtergrond van het bespelen van trompetten te ontrafelen, hij is een wereldautoriteit op dat gebied en als hij stelt dat er geen blijvende structuurveranderingen optreden in het materiaal waarvan een trompet gemaakt is dan kun je er gerust van uit gaan dat dat zo is.
Wil je je eigen bewijs leveren dat jouw theorie wel klopt haal dan bij Adams een armvol behandelde en onbehandelde trompetten van een bekend merk, uiteraard blind gecodeerd, en zoek de verschillen.
Succes!
Meten is weten, de kristal structuren zie je in de oorspronkelijke vorm terug keren na verwarming of bevriezing, kan het ook niet helpen, dit is aan te tonen met rontgendiffractie apparatuur.
Tegen natuur wetten kan ik ook niet vechten.
Vele keren heb ik ook hierover gesproken met proffesoren op verschillende Universiteiten, die mijn verhaal ondersteunen.
Het is inderdaad een versnelde verouderring van het metaal Erik.