Hoebahoe schreef:
Als de buitendiameter van de ventiel of de binnen diameter van de behuizing niet rond is de kans op stroef lopen ook aanwezig. Beide delen worden gedraaid uit staaf materiaal. On-rondheid is zo te verklaren. Deze is meetbaar. Zouden ze bij Adams moeten kunnen meten.
.
Ze worden toch nagehoond? Dat levert toch een ronde passing op? 't Lijkt mij dat Baurnfeind ventielblokken netjes afgeleverd worden. Met een beetje nacontrole zouden maandagochtendmodelletjes niet mogen existeren.
Lights-ON schreef:
Uitgewoond lijkt mij ook sterk na slechts een half jaar tijd.
Ik gebruik momenteel de hetman 3 olie en wordt er zo langzamerhand wel enigszins wanhopig van. Dagje 020 Theo ?? Of ben je toevallig ook wel eens in de buurt van Schoonhoven?
Ehh, om heel eerlijk te zijn staat een dagje Schoonhoven niet heel hoog op de prioriteitenlijst.
Maar als Hetman 3 een soort van appelstroop is zou ik 's wat schralers proberen. Wie weet man. Spacefiller maakt ook een versie voor tight valves, dat is Spacefiller rood. Leuk klein flessie. En wat te denken van Superslick Professional Valve Oil......
Als je de tweede pomp uit 't ventielhuis haalt, 't ventiel indruk en de ontstane gaten met je duim dichtdruk en dan aan de leadpipe zuig, heb je dan een vacuum? Zo ja, dan is 't ventiel niet uitgewoond en moet je 't echt gaan zoeken in een ventielolie die blijkt te werken. Zo nee, zou ik toch maar een reisje naar 't zuiden gaan plannen voor een Goed Gesprek met Meneer Miel.