trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Goedkope trompetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 09:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Goedkope trompetten
BerichtGeplaatst: 29 sep 2013 11:55 

Dat van die namaak Getzen trompetten wist ik niet.
Alweer wat bijgeleerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 sep 2013 06:54 

De Selmer van €500 heb ik maar laten lopen. Verkoper is nog bij me teruggekomen, omdat de winnaar van het bod (€555) niet meer reageerde. Toch teveel geld voor iets waarvan ik niet precies weet wat het is (al kon ik hem wel uitproberen). Die Getzen heb ik inderdaad zien staan, maar is mijn inziens ook een Bes trompet. De Jupiter heb ik maar eens op gereageerd...eens kijken waar dat toe gaat leiden.

Thanks guys voor de linkjes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 okt 2013 11:25 

http://www.ebay.de/itm/141083731102?ssP ... 1438.l2649

Als je nog steeds wel eens iets goedkoops wilt proberen....

Hopf is een beetje een onduidelijk merk. Ze zouden gebouwd zijn door Keilwerth maar het zou ook kunnen zijn dat ze door Bauerfeind geproduceerd zijn. Ik zie wel wat overeenkomsten met de Wohlrab van Bauerfeind.
Ziet er overigens in ieder geval goed uit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 okt 2013 07:12 

Thanks voor de tip!

Trompet is uiteindelijk voor €195 weggegaan, dat was me toch iets te duur voor een uitprobeersel...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 okt 2013 07:22 

Klopt, zal dan toch wel een Bauerfeind zijn geweest.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 okt 2013 08:42 

Volgens mij kun je je tegenwoordig geen buil meer vallen aan die Chinese instrumenten. Trompetten van zo'n 2 á 300 euro zijn heel behoorlijk, net als de trombones en klarinetten (van kunststof).
Het is wel te hopen dat die werknemers daar er nog een redelijk salaris aan hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 okt 2013 10:40 

Die goedkope instrumenten hebben we hier al besproken. Je weet gewoon niet wat je krijgt en met name voor een C-trompet is de mening van de meeste dat dit vrij nauw komt. Beter dus even afwachten en wat goeds tweedehands in de wacht slepen. Heb al verschillende reviews gelezen van instrumenten die in eerste instantie goed zijn, maar na een jaar zitten de ventielen vast. 2 á 300 euro vindt ik veel voor iets waarvan ik niet weet wat ik krijg.

De genoemde trompet hierboven werd in eerste instantie voor €90 aangeboden. Voor max €100 wil ik het risico lopen een buil te vallen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 okt 2013 14:27 

saniejjj schreef:
Die goedkope instrumenten hebben we hier al besproken. Je weet gewoon niet wat je krijgt en met name voor een C-trompet is de mening van de meeste dat dit vrij nauw komt. Beter dus even afwachten en wat goeds tweedehands in de wacht slepen. Heb al verschillende reviews gelezen van instrumenten die in eerste instantie goed zijn, maar na een jaar zitten de ventielen vast. 2 á 300 euro vindt ik veel voor iets waarvan ik niet weet wat ik krijg.

De genoemde trompet hierboven werd in eerste instantie voor €90 aangeboden. Voor max €100 wil ik het risico lopen een buil te vallen...

Wat bedoel je met dat je niet weet wat je krijgt?
Je speelt toch op een instrument en als het bevalt in combinatie met de prijs, dan is het toch duidelijk?
Ik kan mij bovendien niet voorstellen dat een trompet goed genoeg functioneert,
en dat na een jaar de ventielen ineens gaan weigeren, da's toch niet logisch?
Ik heb niets tegen 2e hands instrumenten, maar ik wilde alleen maar zeggen dat die Aziatische trompetten goed zijn voor die prijs.
De klank laat m.i. wel te wensen over, maar over het algemeen stemmen ze goed, lopen de ventielen goed,
en je krijgt er ook nog een mondstuk bij en een mooi koffertje, dát noem ik geen slechte deal voor 200 euro...
Ik speel zelf alleen Bes trompet, dus van de C trompetten kan ik het niet beoordelen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur