saniejjj schreef:
Die goedkope instrumenten hebben we hier al besproken. Je weet gewoon niet wat je krijgt en met name voor een C-trompet is de mening van de meeste dat dit vrij nauw komt. Beter dus even afwachten en wat goeds tweedehands in de wacht slepen. Heb al verschillende reviews gelezen van instrumenten die in eerste instantie goed zijn, maar na een jaar zitten de ventielen vast. 2 á 300 euro vindt ik veel voor iets waarvan ik niet weet wat ik krijg.
De genoemde trompet hierboven werd in eerste instantie voor €90 aangeboden. Voor max €100 wil ik het risico lopen een buil te vallen...
Wat bedoel je met dat je niet weet wat je krijgt?
Je speelt toch op een instrument en als het bevalt in combinatie met de prijs, dan is het toch duidelijk?
Ik kan mij bovendien niet voorstellen dat een trompet goed genoeg functioneert,
en dat na een jaar de ventielen ineens gaan weigeren, da's toch niet logisch?
Ik heb niets tegen 2e hands instrumenten, maar ik wilde alleen maar zeggen dat die Aziatische trompetten goed zijn voor die prijs.
De klank laat m.i. wel te wensen over, maar over het algemeen stemmen ze goed, lopen de ventielen goed,
en je krijgt er ook nog een mondstuk bij en een mooi koffertje, dát noem ik geen slechte deal voor 200 euro...
Ik speel zelf alleen Bes trompet, dus van de C trompetten kan ik het niet beoordelen.