trompet.nl > forum > Toon onderwerp - STOMVI-USA S3 en VRII
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 22 apr 2026 00:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: STOMVI-USA S3 en VRII
BerichtGeplaatst: 12 feb 2013 12:00 

Natuurlijk Erik zie je naast de "gevestigde" merken nu ook redelijk wat van Laar's voorbijkomen. Maar hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd voordat de overstap gemaakt is. Hub maakt toch al behoorlijk wat jaartjes kwalitatief goede instrumenten. Hetzelfde geldt voor de GR mondstukken. Die zijn toch ook al een jaartje of vijftien op de markt. Datzelfde zie je nu ook bij Adams trompetten. Ook zeer goede instrumenten, maar dat gaat ook nog heel wat jaartjes duren voor je ze veel zal zien. Eclipse, hetzelfde laken een pak. Ik ken hier in mijn omgeving ook wel wat goeie trompettisten die uiteindelijk gewoon weer terug zijn op hun oude Conn, Bach etc.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 feb 2013 12:14 

Niet iedereen heeft de behoefte om op een nieuw instrument over te stappen als ie met zijn oude nog tevreden is. Vandaar dat het allemaal mondjesmaat gaat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 maart 2013 19:41 

Karel schreef:
Ik heb wat testfilmpjes voorbij zien komen op internet waarbij de S3 met een Bach 37ML werd getest. Kwamen qua klank toch erg dicht bij elkaar. Of vind je het een wat meer Calicchio-achtige trompet?

1) Wat een onzin om een Bach37 met een S3 te vergelijken. Compleet verschillende trompetten toch? Maar omdat de Bach 37 waarschijnlijk de meest verkochte all-round trompet ter wereld is maakt iedereen maar het vergelijk, of zie ik dat verkeerd.
Ik zou de S3 eerder vergelijken met de Schagerl LasVegas, Yamaha 8310z of een B&S JBX, Jupiter Ingram, enz...
2) Nederland is een klein landje, je moet gewoon de tijd nemen om alles te vergelijken.

http://www.schagerl.com/en/Allgemein/b- ... d-212.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 maart 2013 23:01 

brassheavy schreef:
1) Wat een onzin om een Bach37 met een S3 te vergelijken. Compleet verschillende trompetten toch?
Ik zou de S3 eerder vergelijken met de Schagerl LasVegas, Yamaha 8310z of een B&S JBX, Jupiter Ingram, enz..

En wat een bijzonder om een S3 te vergelijken met een B&S JBX (= lightweight ML met 43 beker), Yamaha 8310z (= lichtweight M met 72 beker), Jupiter Ingram (Schilke M bore S42 clone met 37 achtige beker) en een Schagerl Las Vegas (ML met 37 achtige beker).

4 trompetten met allevier een totaal andere bouwwijze qua boring en beker keuze.
Gaat lekker daar in Rijswijk Marcel!

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 maart 2013 11:28 

Theo van Kampen schreef:
brassheavy schreef:
4 trompetten met allevier een totaal andere bouwwijze qua boring en beker keuze.
Gaat lekker daar in Rijswijk Marcel!

We doen ons best Theo dat weet je toch ;-) geweldig dit forum haha

Grt.Marcel.
----
Opinions are like Basstrombone players... each band or orchestra seems to have just one.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 maart 2013 14:06 

brassheavy schreef:

We doen ons best Theo dat weet je toch ;-)

Ja man, dat weet ik heel goed. Altijd nog trots dat de oude meneer Pfeiffer m'n Bach heeft gepatched en jullie die totaal verneukte B&S weer als nieuw hebben gemaakt.

Ik vond alleen je vergelijk een beetje crazy.

Groeten aan Heiko!

Afbeelding

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 maart 2013 20:57 

Theo van Kampen schreef:
brassheavy schreef:

We doen ons best Theo dat weet je toch ;-)

Ik vond alleen je vergelijk een beetje crazy.

Was net mijn bedoeling Theo. Wat een slap gelul af en toe op dit forum, was een tijdje niet op geweest maar pfff... Mensen moeten niet zoveel lullen maar lekker toeteren. Tijd die mensen steken in hoe,wat,als,stel dat, en waarom ? kunnen ze beter in studeren investeren, goede muziek te luisteren en naar concerten te gaan. Is vaak toch de beste oplossing voor alles.
En ja ik weet heus wel dat sommige lekkerder studeren op een large bore, vrijer spelen op een reversed leadipe, beter projecteren op kleinere beker, niet iedereen een zelfde budget heeft en liever op een te klein mondstuk spelen ;-))

Tot snel Theo, maar hou liever je toeters heel! dat meen ik oprecht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 maart 2013 22:49 

brassheavy schreef:

Tot snel Theo, maar hou liever je toeters heel! dat meen ik oprecht.

Ehh, ik was 't niet hoor die met een ijzerzaag de braces uit die B&S had gezaagd, dat was de eerste eigenaar die de sound wat wilde openen..... 8O . Ik had die B&S ondanks alles tóch gekocht omdat door al dat gekut van die gast de prijs wel heeeeel aantrekkelijk geworden was 8) Goed instrument, echt 'The poor mans Stradivarius'. Vooral de ventielen waren van een 'Einsame Spitzenklasse'; bijna Getzeniaans! Sound was o.k. maar de eerlijkheid gebiedt me wel te vertellen dat het instrument soundwise wat achterbleef bij mijn Vincent Bach 180/37 uit de 70's. Geen schande: de B&S Challenger I kost nieuw amper een derde van zijn Grote Voorbeeld. Ben wel benieuwd hoe zo'n ding presteert tegenover de Schagerl Las Vegas die als ik 't wel heb zich in dezelfe prijsklasse beweegt.
Helaas heb ik 'm verkocht aan een gast in Duitsland dus ik zal 't wel nooit te weten komen.

Afbeelding

Als je goed kijk zie je hoe de braces en ook de slide stop 'vakkundig' verwijderd waren. Laat het een les zijn voor de thuissleutelaars: Schoenmaker blijf bij je leest!

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur