@Theo ...dank je wel voor je compliment zeg!
Hoe vond 'ik' de VRII?... een heel mooi instrument waar heel veel mensen veel mee kunnen, alleen kon ik persoonlijk mijn energie er niet zo goed op kwijt als op de S3. Gisteren nog met Jim Manley gechat en dit was ook voor hem de reden van de switch.
De stembuis van de VRII waar ik op blies was ook anders (rond) ten opzichte van de S3... het verbaasde mij overigens dat ik ooit nog op een semi-vierkante stembuis zou gaan spelen (altijd voorkeur voor rond gehad), maar in combinatie met deze S3 leadpipe werkt het als een trein... of een uh... bullit-train eigenlijk
Maarrr... nu moet je wel weten dat er voor de VRII meerdere opties mogelijk zijn, zoals andere stembuis (ook semi-vierkant), standaard of light-weight finish, grotere beker (op aanvraag)... bovendien zullen mijn criteria zeker niet dezelfde zijn als die van een ander. Grappige bijkomstigheid (voor mij) was dat de S3 nog iets goedkoper is dan de VRII. Dus, ja, dat gaat waarschijnlijk toch een reisje Lijnden worden kerel
@Karel, of een keuze voor ventiel materiaal specifiek aan kostenbesparing is toe te wijzen weet ik niet zo zeer. De 1 zweert bij Monel, de ander bij Nickel en weer een ander bij Stainless... zoals je weet hebben ze alle drie hun eigenschappen... en ook hier weer duizend meningen... 1 zoekopdracht en je vind ook een lijstje waardoor je juist voor stainless (S3) zou willen kiezen:
Longevity- 1) stainless 2) Monel 3) nickel
Action - 1) stainless 2) nickel 3) Monel
Likeliness to hang(worst first) 1) Monel 2) nickel 3) stainless
Maar ja, even verderop weer
hele andere meningen...dus tsja, zeg het maar?
1 ding weet ik wel... ventielen maak ik mij nooit zo'n zorgen om... het gaat mij om de totaal plaat. Uiteraard wel belangrijk dat de ventielen goed 'lopen'... (en dat doen ze

) voor iedere ventiel soort geldt natuurlijk de bekende open deur; regelmatig schoonmaken... (ook de binnenkant van het ventiel huis).
De trompetten die vandaag de dag gemaakt worden zullen menigeen overleven, dus ook hier geldt weer... lekker spelen... goed luisteren... en kijk waar je het meeste speelplezier aan beleefd... kan ik doen wat ik wil? Voel of bemerk ik beperkingen? Etc. etc.
Lekker spelen en vergelijken dus... en mocht je serieus aan het zoeken zijn... maak gebruik van de enorme hoeveelheid te vergelijken materiaal hier in NL.
We hebben hier eigenlijk alle merken ter beschikking c.q. vertegenwoordigt door diverse fabrikanten en dealers binnen 1 klein landje... zo'n enorme luxe, dat ik mij weleens afvraag in hoeverre wij ons dat realiseren?
Maak er gebruik van...