@ Theo:
Voor zover ik het goed heb gelezen, kan de ts niet spelen. Hij moet dus iemand meenemen. Voor wat de sound betreft, maakt het ook geen ene moer uit. Wie zegt dat de sound van die "middle of the road trompet" hem wel bevalt?
De ts heeft twee keuzes (eigenlijk drie):
Een koopje zoeken, doorsparen, of al sparend een koopje vinden. Hij kan dan al een duurder koopje aanschaffen.
Als nu zo een instrument als deze langs komt, is het de moeite waard die uit te proberen. Bevalt ie niet, dan koop je hem niet. Bevalt ie na verloop van tijd niet, dan kan je hem alsnog (eventueel met winst)
doorverkopen. Hij zal zich er zeker geen buil aan vallen.
Je 300 km verhaal geldt ook voor Adams of welke andere zaak ook, afhankelijk van waar de ts woont en waar hij gaat kijken. De prijs is goed (als de technische staat goed is) en het lijkt me dat er ook nog afgedongen kan worden.
Jij kent de King 2000 niet. ik wel. Ik zal hem van mijn leven niet weg doen, behalve voor eentje met even goede ventielen en zonder de deuken die ik er in heb laten vallen (en misschien dan nog niet). Ik had ook een King 600 en ook daarvan heb ik spijt hem te hebben laten gaan. Natuurlijk kan het zijn dat hij het niets vind, maar dat kan ook bij de Bach, de Roy Benson of elke andere trompet.
Hoe durf je trouwens een Conn Director aan te raden? Ik snap niet dat er nog geen bazooka dor je huis is gegaan voor die opmerking. Je hebt wel lef.
Vreemd genoeg heeft marnix daar niet tegen geageerd.
Ik ken trouwens de Conn Director goed. Aardig, maar geef mij liever de King 600.
@ trompedro:
ik weet niet of je het over mij hebt, maar ik had niet de behoefte aan opluchting en ik heb me dus ook niet laten gaan. Ik wilde wel iemand die in scherpe bewoordingen beweert dat ik niet weet waar ik het over heb, terwijl blijkt dat hij niet weet waar hij het over heeft en die bovendien ethische regels overboord gooit en daarnaast ook nog liegt even van repliek dienen. Briefgeheim schenden vindt ie trouwens tot nu toe geen probleem, dus schaamteloos is ie ook nog. Kan ook zijn dat ie doet alsof ie een berehuid heeft.
Hopelijk heeft trompet.nl lezend Nederland alles gelezen. Ik heb er geen probleem mee.
Ook jou voorstellen zouden onder de sloophamer moeten komen, want vintage is not done. De topicstarter moet een "middle of the road" toeter nemen. Olds Ambassador? Met de Mendez valveblock en beker gemaakt? Getzen Severinsen? Ben je gek? Ga je mond spoelen! Pas op, ook jij kan aan de schandpaal genageld worden.
Het moet een goedkope Andreas Eastman zijn, een Roy Benson of een goedkope Bach uit China. O ja, zoeken naar een B&S van € 200,- mag ook (succes daarmee trouwens). Ik weet niet of Lark, Parrot, Swallow, en Besson
S wel goedgekeurd zijn?
Ik ben beginner en dat zal ik jammergenoeg altijd blijven. Maar ik ben wel een beginner met een goed stel oren en hersenen.
(wijzigingen zijn onderstreept)