trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuw of tweedehands?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 22 apr 2026 02:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: nieuw of tweedehands?
BerichtGeplaatst: 08 feb 2013 10:21 

Lekker geslapen na deze tirade? Of dat nu oplucht , je lekker even laten gaan ten overstaan van trompet .nl lezend Nederland? Ik betwijfel het.

Van de week een paar mooie kansjes gezien op MP;
2 oude Olds Ambassadors voor minder dan 100 euri
4 instrumenten in 1 koop waar volgens mij een Getsen Severinsen tussen zat voor bij elkaar pakweg 200 euro. De rest gooi je zonodig weg.

Of die dan in orde zijn, geen idee. Eerst zien natuurlijk. En of dat wat is voor een beginner? Ook geen idee.
Als beginner kan je zomaar een kat in de zak kopen.

Overigens, ze zijn allemaal al weg. Al vaker gezien, de koopjes zijn vaak vlot weg.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 feb 2013 11:56 

@ Theo:

Voor zover ik het goed heb gelezen, kan de ts niet spelen. Hij moet dus iemand meenemen. Voor wat de sound betreft, maakt het ook geen ene moer uit. Wie zegt dat de sound van die "middle of the road trompet" hem wel bevalt?

De ts heeft twee keuzes (eigenlijk drie):
Een koopje zoeken, doorsparen, of al sparend een koopje vinden. Hij kan dan al een duurder koopje aanschaffen.

Als nu zo een instrument als deze langs komt, is het de moeite waard die uit te proberen. Bevalt ie niet, dan koop je hem niet. Bevalt ie na verloop van tijd niet, dan kan je hem alsnog (eventueel met winst) doorverkopen. Hij zal zich er zeker geen buil aan vallen.

Je 300 km verhaal geldt ook voor Adams of welke andere zaak ook, afhankelijk van waar de ts woont en waar hij gaat kijken. De prijs is goed (als de technische staat goed is) en het lijkt me dat er ook nog afgedongen kan worden.

Jij kent de King 2000 niet. ik wel. Ik zal hem van mijn leven niet weg doen, behalve voor eentje met even goede ventielen en zonder de deuken die ik er in heb laten vallen (en misschien dan nog niet). Ik had ook een King 600 en ook daarvan heb ik spijt hem te hebben laten gaan. Natuurlijk kan het zijn dat hij het niets vind, maar dat kan ook bij de Bach, de Roy Benson of elke andere trompet.

Hoe durf je trouwens een Conn Director aan te raden? Ik snap niet dat er nog geen bazooka dor je huis is gegaan voor die opmerking. Je hebt wel lef. :lol:
Vreemd genoeg heeft marnix daar niet tegen geageerd.

Ik ken trouwens de Conn Director goed. Aardig, maar geef mij liever de King 600.

@ trompedro:

ik weet niet of je het over mij hebt, maar ik had niet de behoefte aan opluchting en ik heb me dus ook niet laten gaan. Ik wilde wel iemand die in scherpe bewoordingen beweert dat ik niet weet waar ik het over heb, terwijl blijkt dat hij niet weet waar hij het over heeft en die bovendien ethische regels overboord gooit en daarnaast ook nog liegt even van repliek dienen. Briefgeheim schenden vindt ie trouwens tot nu toe geen probleem, dus schaamteloos is ie ook nog. Kan ook zijn dat ie doet alsof ie een berehuid heeft.

Hopelijk heeft trompet.nl lezend Nederland alles gelezen. Ik heb er geen probleem mee.

Ook jou voorstellen zouden onder de sloophamer moeten komen, want vintage is not done. De topicstarter moet een "middle of the road" toeter nemen. Olds Ambassador? Met de Mendez valveblock en beker gemaakt? Getzen Severinsen? Ben je gek? Ga je mond spoelen! Pas op, ook jij kan aan de schandpaal genageld worden.

Het moet een goedkope Andreas Eastman zijn, een Roy Benson of een goedkope Bach uit China. O ja, zoeken naar een B&S van € 200,- mag ook (succes daarmee trouwens). Ik weet niet of Lark, Parrot, Swallow, en BessonS wel goedgekeurd zijn?

Ik ben beginner en dat zal ik jammergenoeg altijd blijven. Maar ik ben wel een beginner met een goed stel oren en hersenen.

(wijzigingen zijn onderstreept)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 feb 2013 12:30 

Luciën schreef:
@ Theo:

Voor zover ik het goed heb gelezen, kan de ts niet spelen. Hij moet dus iemand meenemen. Voor wat de sound betreft, maakt het ook geen ene moer uit. Wie zegt dat de sound van die "middle of the road trompet" hem wel bevalt?

Iemand die niet kan spelen kan ook geen sound maken. Maar ik begin je nu te begrijpen: Hij of zij moet een ervaren trompettist meenemen om 't instrument speeltechnisch én constructietechnisch te beoordelen en dat is zeker een goed idee: Zo heb ik 't ook gedaarn voor die gabber van me die een toeter zocht voor z'n dochtertje. De Selmer Signet waar hij 't ook op had laten vallen was in slechte staat: Alle buizen zaten muurvast en een paar braces waren losgelaten. Toch hebben we 't instrument gekocht (voor wienig) omdat ik de ventielen goed heb bevonden en 't instrument goed speelde want makkelijk, zuiver en met een goede slotting. Die mechanische mankementen waren door de plaatselijke blaasinstrumentenreparateur prima op te lossen zo ik correct had ingeschat. Dochterlief speelt als een duivel op deze vintage student horn. Iedereen blij.

Luciën schreef:
Hoe durf je trouwens een Conn Director aan te raden? Ik snap niet dat er nog geen bazooka dor je huis is gegaan voor die opmerking. Je hebt wel lef. :lol:
Vreemd genoeg heeft marnix daar niet tegen geageerd.

Ik ken trouwens de Conn Director goed. Aardig, maar geef mij liever de King 600.

Nu ik erover nadenk ken ik nòg een King en wel de zojuist door jou genoemde King 600. Want dat is de toeter waar dochterlief op heb leren spelen, een instrument van de fanfare; na 't behalen van je A diploma wordt je geacht -als ik 't wel heb, toch Ruli?- om een eigen instrument aan te schaffen.
Welnu, de Signet is een veel beter instrument dan haar King 600, vooral speeltechnisch is de Selmer een grote stap vooruit.
Mijn Conn 17B Director is wat mij betreft te vergelijken met de King 600 die ik ken. Speeltechnisch en qua klank niet significant beter of slechter dan de King 600.
Blijft soundwise duidelijk achter bij een Conn 22B Victor (gelukkig maar, de Victor was destijds hun topinstrument dat twee keer meer kostte!)
Beetje stug, goeie toeter om mee te nemen op vakantie: Kan je prima je embouchure mee op peil houden en als 't moet de tentharingen mee de grond in rammen :D

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 feb 2013 12:34 

Na mijn mond te hebben gespoeld ... met koffie;

Laat je niet zo gaan man. Niet dat ik zeg dat hij dat moet doen, deze meneer kan voor 200 euro een willekeurige trompet kopen. Voor wat meer koopt hij beter. Dat staat al lang op bladzijde 1. Een C3 er op en blazen maar. Belangrijk hoe natuurlijk, dus les, vervolgens keihard werken en veel geduld hebben. Tweedehands moet hij wel even goed uitkijken wat precies. Dat valt ook uit mijn post op te maken. Ja, gangbaar is gewoon het handigste. De door mij genoemde zijn dat inderdaad niet, maar wellicht niet verkeerd. Please correct me. Welke wel, hier op dit forum is dat wel uit te zoeken. Heb ik ook gedaan destijds. Kan je nog niet spelen, dan heeft het ook geen zin iemand mee te nemen om even te luisteren hoe je klinkt.

Nog veel handiger en zeker goedkoper, sluit je aan bij een vereniging. Je krijgt dan gratis een afdankertje in handen geduwd, waarvan men weet dat tie het doet, en vaak krijg je ook nog gratis les! (Bij de vereniging, waar ik zit, doen ze dat bijvoorbeeld ook met Bobby Shew bugels !?!)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 feb 2013 12:49 
Moderator

Wat een onzin wordt er toch allemaal weer beweerd. Lucien, lees nog even alles rustig na. Want ik heb echt nergens ook maar iets gedaan van wat jij hierboven beweert. Hooguit kwam ik wat scherp uit de hoek. Maar goed, dat is een kwestie van actie en reactie.

Verder dan dit wens ik niet in te gaan op de vele beschuldigingen die je doet. Wat dat aangaat doe ik niet of ik een berenhuid heb, die HEB ik.

Laten we maar teruggaan naar het topic. Dat lijkt me het slimste.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 feb 2013 12:59 

Luciën schreef:

Hoe durf je trouwens een Conn Director aan te raden? Ik snap niet dat er nog geen bazooka dor je huis is gegaan voor die opmerking.

Ook jou voorstellen zouden onder de sloophamer moeten komen, want vintage is not done. De topicstarter moet een "middle of the road" toeter nemen. Olds Ambassador? Met de Mendez valveblock en beker gemaakt? Getzen Severinsen? Ben je gek? Ga je mond spoelen! Pas op, ook jij kan aan de schandpaal genageld worden

Heb je hier ook argumenten voor? Ik ben erg benieuwd wat jouw ervaringen zijn en op basis waarvan je deze uitspraken doet. Voor iemand die zo ageert tegen marnix (die altijd argumenten gebruikt), zie ik weinig feiten voorbij komen in de bovenstaande post...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 feb 2013 21:35 

@ Tje Joker:

Ik vermoed dat het sarcasme je is ontgaan. IK heb geen problemen met die instrumenten, integendeel, Iemand anders vond dat de TS voor een ".middle of the road" instrument moest gaan. Ga maar terug lezen. Dan lees je ook die "goeie argumenten" van Marnix. Het hele verhaal lezen dus, en niet alleen de laatste post.

Theo, bij mij klonk de King 600 net wat beter en ik had daar net wat minder energie nodig, maar de Director is zeker een redelijk beginnersinstrument.

Ik moet zo een Selmer eens uitproberen.

@ Trompedro:

IK vind je adviezen prima. Voor die € 200,- krijgt ie wat redelijke toeters voorgeschoteld. Doorsparen is meestal beter, maar je kan ook geluk hebben. Voor € 200,- zou ik niet een wilekeurige trompet kopen. iIk wil altijd te veel waar voor mijn geld. Mijn York uit 1965 heeft twee keer niets gekost, maar ook die doe ik niet meer weg. Dat je voor meer ook beter koopt, is trouwens ook niet altijd waar. We hebben allemaal wel eens "a steal" gevonden. Vraag maar aan Theo in het geval van die toeter met gedeukte beker ( Conn of Getzen dacht ik).

Iemand meenemen doe je niet echt voor hoe het klinkt, want bij jou klinkt het toch weer anders dan bij degene die het voor je uittest. Maar er kan wel iets mis zijn met de stemming, dat haalt een ervaren persoon er wel uit, evenals of het instrument technisch in orde is.

Een vereniging zoeken is een heel goed advies, ....... als de TS niet gewoon zijn eigen trompet wil hebben. Hij lijkt me er echt vol van.

Wat dat laten gaan betreft, ik heb me niet laten gaan. Ik haat gemeenheid, lafheid en gebrek aan fatsoen en ethiek. De volgende keer doe ik het weer keihard zo.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 feb 2013 22:04 
Moderator

Wat een onzin allemaal weer. En ook heerlijk uit het verband getrokken. En dan zeuren dat een ander liegt. :mrgreen: Of laf is.
De enige die laf is, is degene die loze beschuldigingen uit, zonder ze hard te maken, zelfs niet nadat dat meermaals is gevraagd.

Way to go.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur