trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet kopen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 16:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Trompet kopen
BerichtGeplaatst: 15 okt 2012 20:44 

pascaldenijs@me.com schreef:
.....Ik snap dat ik voor 500 euro geen fantastische trompet zal kunnen vinden....

Hoezo niet? De Conn 22B Victor (http://imageshack.us/a/img191/1732/2729z.jpg) waar ik hier op speel is een van de beste trompetten die ik ooit aan mijn lippen heb gehad. Kostte mij niet meer dan 175 euro. En de Selmer Bundy van een van mijn leerlingetjes is ook zeer wel bruikbaar. Kostte € 135,-. Voor 500 kan je een topper kopen, zolang je maar geen Vincent Bach, Benge of Schilke op de beker gegrafeerd eist.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 okt 2012 07:27 
Moderator

Ja. Maar dik kans dat iemand die niet weet wat hij koopt een miskleun koopt. Een conn international uit Vietnam. Of een Getzen student uit india.

Ik zou een beginner niet heel snel een oud instrument aanraden...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 okt 2012 08:24 

Ja maar Marnix, jij weet dat verschil toch wel? Jij kan toch je leerlingetje -een goed- advies geven? Zo doe ik het ook.

Maar nieuw kan altijd ook, alleen weet ik niet hoe trompetten van nieuw onder de 500 euro presteren of zich houden in de nabije toekomst. Misschien valt 't allemaal erg mee en zijn ze net zo goed als een Selmer Bundy of Getzen 300, geen idee.
Hoewel, de Stewart Ellis van 't zoontje van een kennis van me is echt weggegooid geld. Die tweehonderd ballen had ze beter in een vintage kunnen steken maar ja, 't moest snel gebeuren en dat werkt natuurlijk niet.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 okt 2012 09:59 

hoi Pascal,
Loop eens bij atelier Frans van Vliet in BOZ binnen en laat hem eens wat vertellen. Frans heeft altijd mooie gebruikte toeters liggen.
Had laatst een hele goede conn (was verprutst door iemand met spuitlak en toestanden, weet natuurlijk niet hoe cosmetisch de toeter voor je moet zijn, maar HEEL goed) en die moest € 350,- kosten vanwege het uiterlijk...
Wellicht vind je dat niks, hij heeft ook hele goede instapmodellen van Jupiter en die zijn echt niet verkeerd voor een leuke prijs.
Maar zoals Theo zegt: Je kunt echt een hele goede toeter kopen onder de € 500,-
Ik weet nog niet of hij verkocht is (is nu bij iemand thuis om te testen), maar ik heb bijvoorbeeld nog een ouwe Bach Strad met gebruikerssporen (geen deuken wel zilver dat eraf is en een nieuwe ongelakte leadpipe) uit de jaren '80 toen ze nog echt goede legeringen gebruikten bij bach en die moet ongeveer € 450,- kosten. Als hij niet verkocht is (zou een cosmetisch ding zijn speelt namelijk als een tierelier) dan mag je die best eens komen testen. Ik woon in Roosendaal dus das vlak bij:)
Succes met de zoektocht en als je ergens heen gaat neem (indien voorradig) een ervaren speler mee.
groetjes Joost

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 okt 2012 10:07 
Moderator

Ik weet het wel. En ik zal een leerling never een conn of selmer uit de jaren toebak aanraden. Niet zonder dat ik hem gezien en bespeeld heb.

Evenmin zal ik een leerling een trompet van nieuw 119 euro aanraden.

Wat ik zou aanraden, is een budget te stellen, en MIJ met dat geld gaan laten shoppen. Dan weet ik zeker dat er iets goeds komt.

Maar zoals je stelt: het moet snel. Natuurlijk moet het snel. Dat kind wil spelen. En de maatschappij is er niet meer naar om lang te wachten. Dus komt er weer een compromis bij. Verder wil het kind vaak geen oude gebruikte toeter. Dus nog een compromis.

Als het dan toch voor weinig of erg weinig moet: doe dan maar een Jupiter. Kan je je tegenwoordig geen buil aan vallen.
Zelfs de Roy Bensons, die echt geen toppers zijn, houden het nu al 4 jaar uit. Toegegeven: de paarlmoeren dopjes verdwijnen als sneeuw voor de zon, en ook de vilten op de ventielen zijn geen lang leven beschoren. Maar ze doen het nog steeds.
Voor erg weinig geld een goeie beginnerstrompet. Helaas blijft het dan daar vaak steken, want als je verder wil, heb je er even weinig aan als aan een dwarsfluit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 okt 2012 13:06 

He, ik heb het nooit over een deadline gehad hier toch? Ik heb een budget gesteld en voor mezelf een dead line gesteld, maar deze is januari.. Ik weet van saxen dat je op 1 dag echt niet de perfecte gaat vinden, en dat is ook echt niet mijn bedoeling. Ik speel heerlijk op dit leen-ding, en kan er ook echt nog wel een tijdje op blazen! Daarom ook als iemand een topper op internet denkt te zien staan, gooi hem in dit topic ik heb wel een kenner ter beschikking die mee zou willen gaan denk ik!

Bedankt voor de antwoorden, ondanks dat de antwoorden uit elkaar lopen, heb ik er erg veel aan! Laat nog maar meer comments komen, word er nog veel nieuwsgieriger van. De staat mag best iets minder zijn, maar zilver is wel een pre.

MvG Pascal

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 okt 2012 13:17 

He, ik heb het nooit over een deadline gehad hier toch?

eh, we hadden 't niet specifiek over jou. We hadden 't over die kennis van mij die haast had om een toeter te kopen.

als iemand een topper op internet denkt te zien staan, gooi hem in dit topic ik heb wel een kenner ter beschikking die mee zou willen gaan denk ik!

viewtopic.php?f=17&t=10237

De staat mag best iets minder zijn, maar zilver is wel een pre.

Bingo! Welliswaar niet verzilverd maar voor de rest voldoet ie aan al je eisen :D

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 okt 2012 14:16 

Okee dankjewel voor de info! Ja snap dat er veel verschil in zit, de 1 1/2 C waar ik op blies van de week is ook van bach.

Oké, dan heb ik niets gezegd. Ik dacht dat de 7C een Yamaha mondstuk betrof, maar dat was dus niet zo. In dat geval is de diameter van de Bach 7C kleiner dan de 1:1/2C.

Citaat:
Ik snap dat ik voor 500 euro geen fantastische trompet zal kunnen vinden, is bij saxofoon ook zeker niet het geval. Maar ik wil ook niet een van mijn saxen hoeven te verkopen (zou zeer doen), en financieel gaat het de komende tijd niet anders (student).

Als student zijnde begrijp ik je volkomen. Met een beperkt budget wil je toch een fatsoenlijk instrument zien te krijgen. Zelf ben ik van mening dat je beter iets meer geld kunt uitgeven aan een goed instrument waar je met plezier op speelt, dan dat je iets te weinig uitgeeft aan een ding waar je je aan gaat ergeren.
Voor 500 euro kun je nieuw geen instrument vinden waar je jaren plezier van gaat hebben. Daarom kun je jouw geld beter investeren in een gebruikt doch goed instrument. Met jouw budget moet je absoluut een goed tweedehands exemplaar kunnen vinden.
Dat heb ik zelf ook gedaan en mijn keuze viel toen op een Yamaha 4335GS. Andere merken binnen mijn budget die ik toen probeerde waren duidelijk minder. De kwaliteit van deze Yamaha toeters is zeer consistent. Bij sommige merken heb je veel variatie in kwaliteit, waardoor je hele slechte exemplaren kunt treffen als je pech hebt. Dat valt met deze Yamaha's wel mee. Ze worden vaak ook aanbevolen door docenten aan leerlingen, omdat ze een goede prijs / kwaliteitsverhouding hebben en je er niet snel een miskoop aan doet. Vanwege die goede reputatie zijn ze populair op de tweedehandsmarkt en dus waardevast. Mocht je hem over enkele jaren willen verkopen, dan kun je er ongeveer hetzelfde bedrag voor terugvragen als wat je er nu voor neerlegt.
Kortom, het leek mij toen een verstandige investering en ik sta nog steeds volledig achter die keuze. :)

Het belangrijkste is uiteraard wat je er zelf van vind. Ga proefspelen en proberen of de toeter je bevalt, want jij moet er uiteindelijk op spelen. Het is wel handig om iemand mee te nemen die kundig is en kan luisteren hoe je klinkt op het instrument.
Heel veel succes met je zoektocht!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur