trompet.nl > forum > Toon onderwerp - en weer één: op zoek naar een nieuwe toeter
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 19:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 15:38 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 21 feb 2011 22:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel: mwah..
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 16:28 

delano schreef:
Daarbij maakt het groot verschil of je een toeter kunt proberen of dat je hem ongezien en dus ook onbespeeld uit de US laat komen of zo. De in een eerdere post genoemde polijsttruc heb ik van een grote (en zeer betrouwbare) internethandelaar, Randy Cole.

Nou, dan ben ik daar mooi tussendoor gerold :D De enige overzeese aankoop, de 12B is cosmetisch niet de mooiste maar de ventielen zijn zoo goed dat ik ze moet smeren met rode spacefiller.... En dat voor een ding uit 1952! Maar daar gaat 't eigenlijk niet om. Want je kan tweedehands kwaliteitsinstrumenten ook in Nederland kopen. Niet alleen bij particulieren maar ook bij bijvoorbeeld VanLaar, Adams of Brassimport en die verkopen je dan een betrouwbaar instrument. Ik kan me niet voorstellen dat zij je erinnaaien met afgeslepen ventielen.
Maar ik denk dat 't wel losloopt. De meeste van mijn tweedehandsjes heb ik ongezien bij particulierern laten opsturen en zoals gemeld, de ventielen zijn -tot nu toe?- nooit een issue geweest.

delano schreef:
P.S. Het verhaal over de Yamaha's is overdreven, Theo's verhaal geldt misschien voor sommige toeters (de 6310Z) en misschien ook alleen voor een bepaalde productieperiode.

Was dat maar waar. Alle Yamaha's van yellow brass gaan eraan. Vroeg of laat.
De enige 100% gave Yamaha die ik in handen heb gehad was mijn 8310Z. Die was nieuw. Ik zou bijvoorbeeld maar 's een kritische blik werpen op de stembuis van je eigen werkpaard :lol:

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 17:06 

Roel schreef:
Tja, die discussie is hier natuurlijk al vele malen gevoerd.

Wij zijn het hierover fundamenteel oneens.
Ik wil niet nog eens met jou hierover in discussie gaan, wilde alleen de vraagsteller op de hoogte stellen dat er hierover meer meningen zijn.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 17:10 

Bij Brassimport ligt op het moment ook een heel mooie Eclipse MY voor 1750. Past mooi binnen jouw budget en dan heb je echt een heel goede trompet!

http://www.brassimport.nl/product_info.php/cPath/110_23/products_id/169

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 18:19 

Ik wil verder niemand voor het hoofd stoten hoor, maar lucht en lippen hebben ook alleen maar enig effect als je weet wat je met die lucht en die lippen wil doen.

Dus enig inzicht in de frase die je gaat spelen, kan geen kwaad.

Maar goed, dat lijkt me een heel andere discussie.

Voor een prijs tussen 1500 en 2000 euro, kun je zowel op de 2e hands markt, als op de nieuwe markt, een hele week gaan grasduinen en nog tijd tekort hebben...

Mijn advies nieuw:

Kanstul, Yamaha, B&S.

Tweede hands

Yamaha, Bach (goed zoeken) Schilke, Stomvi, Hub van Laar, Olds, Calicchio, Benge, Adams wellicht al, naja teveel om op te noemen.

Jij zou eigenlijk deze vraag niet hier moeten stellen, maar gewoon simpelweg je docent meenemen, en samen met hem gaan snuffelen. Hij kent jou het beste, en als het goed is, kan hij je loodsen in de richting van een trompet die bij jou past. Nu en later.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 19:39 

Sandra,
Ik heb ook een Bach 25 L uit de jaren 80 en als er een ventiel blijft hangen weet ik dat ik moet schoonmaken, daarna gaat het weer tijden goed. ik vind het een super toeter en ik doe hem echt niet weg.
p.s. groeten aan moeder Jannie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 20:18 

de grebbe schreef:
Sandra,
Ik heb ook een Bach 25 L uit de jaren 80 en als er een ventiel blijft hangen weet ik dat ik moet schoonmaken, daarna gaat het weer tijden goed. ik vind het een super toeter en ik doe hem echt niet weg.
p.s. groeten aan moeder Jannie.

helaas geldt dat voor mijn trompet niet :-S schoonmaken helpt weinig, daar gaat hij in eerste instantie alleen maar slechter van lopen. Daarna is het iets beter maar niet geweldig. Helemaal nu ik af en toe wat solo mag spelen wil ik op mijn trompet kunnen vertrouwen.
Het één en ander zal te maken hebben met het feit dat ik mijn trompet nogal mishandelt heb gekregen (lees vol deuken) en ga ik er van uit dat het ventielhuis ook de nodige oplawaaien heeft gehad (Het was een afdankertje van de harmonie van mijn vriend). Heb hem daarna helemaal op laten knappen, maar het ventielwerk is nooit super geweest.

En je hebt helemaal gelijk, het is een super toeter, speelt hartstikke lekker, maar die ventielen beginnen me wel ernstig dwars te zitten.

p.s. Nu ben ik trouwens wel nieuwsgierig, waar ken je mijn moeder van?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2011 09:57 

Saniejjj,

Ben zelf sinds kort overgestapt van een Bach naar een Schilke B1. Na 20 jaar en 3 verschillende Bach trompetten was het tijd voor iets anders. Ook ik had bij 2 van deze trompetten problemen met de ventielen die ondanks diverse reparaties altijd slecht hebben gelopen. Tot nu toe niets dan lof over mijn nieuwe Schilke. Echt een kwaliteits instrument. Leg een Bach en een Schilke naast elkaar en je ziet duidelijk het verschil. Ventielen liepen vanaf het begin uitstekend.
Ook het blazen is bij mij met sprongen vooruit gegaan. Waar ik op mijn Bach tot C3 kwam kom ik nu tot E3 en op een goede dag tot F3. Ook de bindingen voelen veel fijner/soepeler aan en dat binnen een paar maanden tijd. Natuurlijk heeft dit ook te maken dat je tijdens je zoektocht en na aanschaf van je nieuwe trompet meer gaat blazen. Toch denk ik dat de aanschaf van een Schilke t.o.v. een Bach een stap vooruit is. Mede gezien jouw verhaal met de boring van je Bach kan dit een goede kandidaat voor je zijn. De enige manier om daar achter te komen is uitproberen, het liefst een week lang thuis. Bij de particulier is dit wat moeilijker maar de meeste winkels bieden die mogelijkheid wel. Succes,

Een Schilke liefhebber.

PS. Erik heeft op zijn site een prima review staan m.b.t. Schilke B1 en S32.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur