Omdat Roel niet van glimmers houdt hierbij wat sado:
http://www.brass-forum.co.uk/yabbfiles/ ... G_0001.jpg
Verder ben ik het totaal eens met Roel's opmerkingen over de wat saaie eenvormigheid van het trompetmodel.
Eigenlijk zijn ze allemaal hetzelfde: Bach, Schilke, Yamaha, Getzen, Benge, HvL enz.
De Monettes zien er inderdaad veel moderner uit, zeker in raw brass vind ik ze erg mooi. Helaas door een soort rare draai in mijn bovenkamer vind ik ze na het zien van het prijskaartje opeens minder mooi.
Wat jij hebt met de Constellation heb ik trouwens ook, (als kind stond ik al bij Staffhorst te lekkerbekken bij een 38B in de etalage, kostte bijna 1000 gulden, mijn zuster verdiende toen als typiste krap 200 gulden in de maand....) en nog steeds overweeg ik een 36B te kopen (krijg de 38B beker nog niet echt vol).
En ik heb 3 cornetten, allemaal totaal verschillend van bouw, veel interessanter eigenlijk hoewel ik eigenlijk liever trompet speel.
Die Adams in raw brass ziet er inderdaad fantastisch uit. Mijn abberatie op het gebied van trompetmodellen is de Ganschhorn (uiteraard in raw brass), die vind ik geweldig. Ik weet alleen nog niet of ik er op kan blazen.
Groeten, Franklin Delano K.