trompet.nl > forum > Toon onderwerp - trompet lakken. Wat kost het
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 22 apr 2026 00:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 okt 2010 17:39 

Het is een ontzettend gedoe om verzilverings resten van een instrument af te halen om het daarna te lakken.
De preparatie voor her-verzilveren zal veel gemakkelijker zijn en (hoop ik) ook goedkoper. Het instrument zal hoog-gepolijst en ontvet worden, maar eventuelen verzilverings resten hoeven niet weg gehaald te worden (wat voor lakken wèl nodig zou zijn...).
Ik zou dus in jouw geval altijd voor her-verzilveren gaan.

MvW.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 okt 2010 19:27 

delano schreef:
Aan Roel:
Ik vind verzilverde instrumenten ook een beetje raar: ik durf mijn verzilverde flugel haast niet vast te pakken. Maar: ik kan echt genieten van mijn 1942 mat zilveren 80A (toch al zo'n mooi ontwerp) met nikkelen slides en waarbij, na de bocht in de beker, het mat overgaat in polished silver met de art-deco gravure en de goldwash bell. Dat is echte schoonheid!

Ja! Maar dat is ook een ware schoonheid. Puur cosmetisch gezien vind ik het erg jammer dat de Bach-look (eigenlijk de vooroorlogse Besson-look) nog altijd de meest voorkomende styling is. Als ik mijn 50 jaar oude Connstellation bekijk, is het ontwerp eigenlijk moderner, soberder en naar mijn mening mooier dan dat van een moderne Bachachtige als bijvoorbeeld mijn Van Laar B7. Hetzelfde zie je bij saxofoons: vrijwel alle saxofoons hebben die lelijke Selmer-style klepbeschermingsbeugels. Ik vind het ontwerp dat bijvoorbeeld Conn vroeger gebruikte veel mooier.

Wat trompetten betreft vind ik toch de Monette-achtige styling het mooist. Ben ook blij dat mijn A4 hier losjes op gebaseerd is.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 okt 2010 10:17 

Omdat Roel niet van glimmers houdt hierbij wat sado:

http://www.brass-forum.co.uk/yabbfiles/ ... G_0001.jpg

Verder ben ik het totaal eens met Roel's opmerkingen over de wat saaie eenvormigheid van het trompetmodel.
Eigenlijk zijn ze allemaal hetzelfde: Bach, Schilke, Yamaha, Getzen, Benge, HvL enz.
De Monettes zien er inderdaad veel moderner uit, zeker in raw brass vind ik ze erg mooi. Helaas door een soort rare draai in mijn bovenkamer vind ik ze na het zien van het prijskaartje opeens minder mooi.
Wat jij hebt met de Constellation heb ik trouwens ook, (als kind stond ik al bij Staffhorst te lekkerbekken bij een 38B in de etalage, kostte bijna 1000 gulden, mijn zuster verdiende toen als typiste krap 200 gulden in de maand....) en nog steeds overweeg ik een 36B te kopen (krijg de 38B beker nog niet echt vol).
En ik heb 3 cornetten, allemaal totaal verschillend van bouw, veel interessanter eigenlijk hoewel ik eigenlijk liever trompet speel.
Die Adams in raw brass ziet er inderdaad fantastisch uit. Mijn abberatie op het gebied van trompetmodellen is de Ganschhorn (uiteraard in raw brass), die vind ik geweldig. Ik weet alleen nog niet of ik er op kan blazen.
Groeten, Franklin Delano K.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 okt 2010 10:41 

Vanmorgen even bij Adams langsgeweest voor iets anders en direkt maar eens gevraagd wat het kost om hem opnieuw te laten verzilveren. Dat is wel even schrikken. Kost in ieder geval altijd €500,- en dan komen er nog de kosten bij van deukjes uithalen enzo. Ik denk dat ik hem voorlopig toch maar zo laat. Hij speelt in ieder geval wel fantastisch. en dat is het belangrijkste

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 okt 2010 18:37 

delano schreef:
Omdat Roel niet van glimmers houdt hierbij wat sado:

http://www.brass-forum.co.uk/yabbfiles/ ... G_0001.jpg

Verder ben ik het totaal eens met Roel's opmerkingen over de wat saaie eenvormigheid van het trompetmodel.
Eigenlijk zijn ze allemaal hetzelfde: Bach, Schilke, Yamaha, Getzen, Benge, HvL enz.
De Monettes zien er inderdaad veel moderner uit, zeker in raw brass vind ik ze erg mooi. Helaas door een soort rare draai in mijn bovenkamer vind ik ze na het zien van het prijskaartje opeens minder mooi.
Wat jij hebt met de Constellation heb ik trouwens ook, (als kind stond ik al bij Staffhorst te lekkerbekken bij een 38B in de etalage, kostte bijna 1000 gulden, mijn zuster verdiende toen als typiste krap 200 gulden in de maand....) en nog steeds overweeg ik een 36B te kopen (krijg de 38B beker nog niet echt vol).
En ik heb 3 cornetten, allemaal totaal verschillend van bouw, veel interessanter eigenlijk hoewel ik eigenlijk liever trompet speel.
Die Adams in raw brass ziet er inderdaad fantastisch uit. Mijn abberatie op het gebied van trompetmodellen is de Ganschhorn (uiteraard in raw brass), die vind ik geweldig. Ik weet alleen nog niet of ik er op kan blazen.
Groeten, Franklin Delano K.

Dit is een Eclipse trompet. Stukje vakwerk, maar ik houd toch meer van "gewoon" verzilverd of verguld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 okt 2010 15:45 

jbazelmans schreef:
Vanmorgen even bij Adams langsgeweest voor iets anders en direkt maar eens gevraagd wat het kost om hem opnieuw te laten verzilveren. Dat is wel even schrikken. Kost in ieder geval altijd €500,- en dan komen er nog de kosten bij van deukjes uithalen enzo. Ik denk dat ik hem voorlopig toch maar zo laat. Hij speelt in ieder geval wel fantastisch. en dat is het belangrijkste

Dat zijn dan ook Adams-prijzen!

De tip om naar Pfeiffer in Rijswijk te bellen was toch het beste antwoord tot nu toe! Die doet het ook niet voor een paar tientjes, maar de kans dat het toch wat scheelt is zeker aanwezig!

Profiel  

Berichttitel: Zo duur?
BerichtGeplaatst: 04 okt 2010 15:55 

Maarten van Weverwijk schreef:
Nieuw 1699 Euro zul je bedoelen

Eh, bovenstaande Eterna is die met de Sterling Silver Bell. Ik denk dat deze meer is wat wordt bedoeld: http://www.thomann.de/es/getzen_900_s_e ... ompete.htm

Inderdaad een fijn ding. Getzen = Veel trompet voor Weing geld.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: Zo duur?
BerichtGeplaatst: 04 okt 2010 16:13 

Theo van Kampen schreef:
Maarten van Weverwijk schreef:
Nieuw 1699 Euro zul je bedoelen

...bovenstaande Eterna is die met de Sterling Silver Bell. Ik denk dat deze meer is wat wordt bedoeld: http://www.thomann.de/es/getzen_900_s_e ... ompete.htm

Ha, als we zo doorgaan krijg je'm straks gratis als je je tank volgooit bij de Shell.

:lol: MvW.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur