trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welke Trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 19:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 aug 2010 09:32 

Roel schreef:
delano schreef:
... Ik zou dan eerder iets op Trumpetmaster vragen dan op Trumpetherald, maar beide sites staan qua informatievoorziening op een hoger peil dan trompet.nl mijns inziens.

Ik moet toegeven dat ik van de betreffende sites nagenoeg alleen de equipment-onderwerpen volg. In dat verband is TH uitstekend en TM op zijn hoogst laag middelmatig.
Volgens mij is de enige daar met verstand van zaken Rowuk en incidenteel Puukka.
Voor de rest gaat het over: "Hello, I am...", of het verschil tussen een Benson of een Stagg
.

delano schreef:
Verder zou ik als ik jou was mijn taalgebruik en spelling eens kritisch onder de loupe nemen, het rammelt een beetje.

In het nederlands is het gewoon loep, niet loupe.

...Ik vind overigens de bijdragen van Jeroen wat dat betreft nog wel meevallen.

Ha ha, dat heeft niks met Nederrrrrrrlands te maken maar meer met het feit dat ik een bejaarde ben en een snob.
Verder uiterst kinderachtig van je om zo te reageren en daarmee de terechte en mild geformuleerde kritiek op het erbarmelijke taalgebruik van de OP een soort van belachelijk te maken. Als jij het zo vindt meevallen zou ik het nog eens opnieuw lezen.

Profiel  

Berichttitel: Re: Wat is het verschil tussen een B trompet en een C trompe
BerichtGeplaatst: 27 aug 2010 11:01 

Martnn schreef:

ik wou graag weten wat het verschil is tussen een B en C trompet.

Je bedoelt natuurlijk een Bb (bes) trompet. Welnu:

Een C trompet staat in C gestemd en een Bb trompet in Bes. Dus als je op een C trompet heeeeel lichtjes met je handpalm op 't mondstuk slaat hoor je klinkend C.
Doe je 't zelfde op een Bb trompet dan hoor je een klinkend Bes. Dat komt omdat een Bb trompet langer is en hoe langer de lengte van de buis, hoe lager ie gestemd staat: kan je goed zien bij saxofonen: een sopraan is veel korter dan een tenor en klinkt dus veel hoger.

Maar een C trompet is niet een afgezaagde Bes trompet hoor, een C trompet is een wezenlijk ander instrument, maar dat moet je maar 's aan je trompetleraar vragen!

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 aug 2010 13:11 

Dag forumleden.
Roel is er nogal over gevallen dat ik hem "kinderachtig" gedrag had verweten. Omdat het absoluut niet de bedoeling is mensen te kwetsen neem ik dat terug en sorry voor die kwalificatie.
Het ging er eigenlijk alleen over dat ik het nogal vreemd vond dat ik geen kritiek op iemands taalgebruik mocht hebben omdat ik zelf een wat gedateerde spelling ve bepaald woord gebruikte.
Uiteraard had ik dit niet kinderachtig moeten noemen maar gewoon slecht redeneren (het beruchte argument ad hominem) hetgeen ik ook eigenlijk bedoelde.
Overigens waardeer ik Roel zeer als forumlid.
Iedereen het beste, Franklin D. Kiewiet

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur