trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Eindelijk, na lang dromen.......
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 19:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jul 2010 11:24 

whaha, tnx amigo. Je bent toch niet weer je inlognaam en wachtwoord vergeten? Wel een ubervette naam ;) Je hebt toch wel een paar foto's van de X-Lite bij de wieg hangen he?

CU soon!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jul 2010 23:48 

Mooie toeter! Ik heb een raw brass x-lite maar krijg er groene vingers van dus ga hem bij Andy laten lakken. (net zo duur als hier en ik sla nooit een tripje naar Engeland af). Op de facebook pagina van Taylor owners staan aantal mooie afwerkingen (en apparte ontwerpen) Heb jij hier ook last van? (groene vingers?) Weet je iets om dit te verhelpen? Of gewoon vaak handen wassen en niet teveel zeuren...? (Mijn bekerdelen zijn ook duidelijk zichbaar misschien een designers keuze?)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 aug 2010 18:48 

Hee Tebasler-Vince!
Tnx, ik ben er zelf ook echt superblij mee!! En groene vingers...tsja.. rawbrass he.Ik probeer er voorlopig even een doekje tussen te houden, dan heb ik iig geen groene vingers. Jammer is alleen dat dat koper zo "heerlijk" ruikt :wink: maar ja, zoals je zelf al zegt, niet teveel zeuren en vaak handen wassen. Nu idd sparen voor een finish en ondertussen mezelf verbazen hoeveel gave mogelijkheden er zijn. Dat je bekerdelen zichtbaar zijn is niet zozeer een designers-keuze, maar gewoon omdat ie nog geen finish heeft. Oftewel je ziet de trompet zonder pyjama aan :wink:
Ben benieuwd naar je finish! Post maar een keer foto's als ie klaar is! Goeie reis alvast en have fun bij Andy!

Gr. Jeroen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 aug 2010 19:59 

Hey ik tweifel tussen 2 finishes de vintage gold broadway style met satin clear lacquer over de geborstelde beker. Of zowel het nikel als het goldbrass met satin clear lacquer er overheen zodat ik mijn 2 kleuren behoud. (en nog wat variaties in de valve caps enz). Wilde 'm eigenlijk Satin gold maken net als de Oiram 2 (maar dat kost 1200 euro) ongeacht waar je het laat doen 1000 pond bij Andy (en de gerantie dat de gravering van de bouwer er in blijft staan). Dusja word nog een leuk iets om volledig uit te zoeken en dan rond kerst naar Engeland. Ik zal je een PM sturen met de link voor de foto's als ie af is.

Profiel  

Berichttitel: Finish Taylor
BerichtGeplaatst: 03 aug 2010 13:49 

Kijk voor een finish ook eens via eclipse, daar zijn ook erg uitgebreide mogelijkheden. De kosten lagen zo rond de 400/500 euro toen ik het daar liet doen voor mijn X-Lite en je kunt het in principe precies zo hebben als je zelf wil.
Misschien goed om eens te vergelijken?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 aug 2010 14:17 

Join the club!

Ik vind het wel wat hebben dat raw brass. Om eerlijk te zijn, vind ik het mooier dan het zilver van mijn eigen Taylor.....

In ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Profiel  

Berichttitel: Gefeliciteerd
BerichtGeplaatst: 17 aug 2010 08:50 

Hallo mooie trompet ,

Ik heb zelf vorig jaar bij Andy ook een Chicago II lite met Yellow Brass beker laten maken (na vele jaren sparen) en ben hem zelf gaan halen bij Andy, geweldig aardige man. Ik had hem gevraagd of het mogelijk was om wat foto's te maken van het maken van mijn trompet en dat was geen probleem. Ik denk dan aan een foto of 3-4, wat blijkt Andy heeft het hele proces gefotografeerd het zijn uiteindelijk een 40 tal foto's geworden van begin tot het einde. Ik heb er zelf nog een paar gemaakt van de werkplaats en van Andy zelf om het compleet te maken en heb nu een unieke set foto's van het ontstaan van mijn Taylor.

Ik heb niet gekozen voor een raw brass i.v.m. het stinken enz. maar heb een blanke lak waarbij de beker mat gemaakt is en de rest gepolijst.(op youtube staat een filmpje van Anrapa van een Chicago Lite met dezelfde finish).

Veel plezier en wie weet toch nog een Taylor dag???

Groeten Ton

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur