trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuwe bach stradivarius
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 06:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2003 16:46 

Zelf heb ik een maandje geleden ook een Bach Strad ML 180/37 gekocht. En ja, met reversed systeem.
Oke, er zit dan wel een 25a leadpijp op (die is een tikkie groter dan de standaart).
Maar het geluid, de prettige weerstand (voor mij dan, maar met dank aan het reversed systeem) en omdat hij zeer concequent is in zijn toonsafstanden en dus de stemming is in het gehele bereik, is dit een prima trompet voor all-round beroeps musici en gevorderde amateurs.

Bij de keuze van een trompet hou je uiteraard rekening met je persoonlijke wensen en voorkeuren. Maar daarbij denk ik dat de keuze ook afhankelijk is van hoe een bepaald instrument mengt in de sectie waarin je speelt. Ga je buiten de "marge" zitten, dan kan dat van invloed zijn op de kwaliteit van het sectiegeluid.
Deze Bach Strad. is eigenlijk een hele mooie gemiddelde trompet in algemene zin.
Van de andere eerder genoemde merken en modellen heb ik geen sjoege, dus ik beperk me tot deze mooie toeter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2003 16:46 

Zelf heb ik een maandje geleden ook een Bach Strad ML 180/37 gekocht. En ja, met reversed systeem.
Oke, er zit dan wel een 25a leadpijp op (die is een tikkie groter dan de standaart).
Maar het geluid, de prettige weerstand (voor mij dan, maar met dank aan het reversed systeem) en omdat hij zeer concequent is in zijn toonsafstanden en dus de stemming is in het gehele bereik, is dit een prima trompet voor all-round beroeps musici en gevorderde amateurs.

Bij de keuze van een trompet hou je uiteraard rekening met je persoonlijke wensen en voorkeuren. Maar daarbij denk ik dat de keuze ook afhankelijk is van hoe een bepaald instrument mengt in de sectie waarin je speelt. Ga je buiten de "marge" zitten, dan kan dat van invloed zijn op de kwaliteit van het sectiegeluid.
Deze Bach Strad. is eigenlijk een hele mooie gemiddelde trompet in algemene zin.
Van de andere eerder genoemde merken en modellen heb ik geen sjoege, dus ik beperk me tot deze mooie toeter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2003 23:15 
Moderator

Een keer is ook wel genoeg hoor Peter :wink: :wink: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2003 13:19 

marnix schreef:
Een keer is ook wel genoeg hoor Peter :wink: :wink: :wink:

Je zou bijna denken dat ik heel blij ben met instrument. Dat is natuurlijk ook zo. Maar dat dit bericht twee keer verschenen is, is geen overreactie maar een misverstand :D .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2003 19:43 

ik ga zeker geen yamaha meer kopen, omwille van de heel slechte ventielen. je mag ze laten roderen, helemaal reinigen en al, maar toch blijven die ventielen slecht. en het is niet van mij alleen. Veel mensen die ik ken die op een yamaha (63** of 83** xeno) spelen hebben hier last van. Dus geen yamaha meer voor mij.

Zeker een bach:
nu heb ik nog een vraag over ML of L: is het zo dat een L bore minder scherp klinkt?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 dec 2003 10:52 

Gewoon proberen wat je zelf lekker vindt spelen.

Ik heb ook een V.Bach gehad Met ML bore. Nu speel ik Schilke B3 met L-Bore. Persoonlijk speelt dit veel lekkerder.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur