Roel schreef:
Theo van Kampen schreef:
De eerste 5 minuten of ook na een paar uur noten vreten? Maar heel veel is natuurlijk ook afhankelijk van de feedback die je van een instrument krijgt:
Precies: je geeft zelf al het goede antwoord. Ik heb er eens een erg zware 3-setter mee moeten spelen en dat ging erg gemakkelijk. Nu moet ik er bij zeggen dat zogenaamd efficient materiaal bij mij niet zo goed werkt: ik word op een lichte trompet met een erg klein, ondiep mondstuk net zo snel moe als op een Adams A4 met een (ongeveer) Bach 7D. Alleen klink ik op die lichte trompet dan niet zoals ik wil klinken. Of dat kost me meer moeite.
Theo van Kampen schreef:
i.i.g. Goed te lezen dat de highblowers (m/v) uit de lage landen steeds meer keuze van eigen bodem hebben.
Brrr. Ik krijg altijd kriebels van dat woord.
Ik vind het een prettige ontwikkeling, temeer omdat De Beide Groten op dat gebied erg verschillende producten aanbieden. Naar mijn mening zijn ze niet echt concurrenten: in die zin dat ze voor heel verschillende trompettisten instrumenten maken.
Maar wat deed jou beslissen om van van Laar af te stappen en naar Adams te gaan?
Of heeft het te maken met je eigen ontwikkeling? Want ik denk zomaar dat als je iets anders had gewild, dat Hub je ook had kunnen helpen...
Ik wil hiermee geen advocaat van de duivel spelen, maar gewoon een serieuze vraag die voortkomt uit je laatste zin.